konserwacja drewna olejowanego

1. Data: 2006-03-14 08:21:40

Temat: konserwacja drewna olejowanego
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ewka zazyczyla sobie drewnianej obudowy wanny oraz blatów kolo
umywalki. No i ma zaolejowany merbau. Jak to w takim przypadku, na
drewnie widac kazdy slad wody. Prosze o pomysly, jak to
konserwowac? Slyszalem o woskowaniu czy pastowaniu lub podobnym
zabiegu, który nieco zredukuje plamy z wody, albo chociaz zabezpieczy
przed utrwalaniem sie plam. Pomózcie.

Pozdrawiam,
Marek MANO

2. Data: 2006-03-14 09:38:21

Temat: Re: konserwacja drewna olejowanego
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl napisał(a):
Jak to w takim przypadku, na
> drewnie widac kazdy slad wody.

Niestety , drewno w łazience raczej nigdy się nie sprawdza -
przynajmniej w miejscach bezpośredniego kontaktu z wodą , tj. wanna,
umywalka . Wy tak właśnie macie , więc cóż można poradzić ,
skoro już sami zrobiliście sobie kłopot ? Pastowanie olejowanego
drewna to byłby raczej błąd - pasta plus olej to raczej dobrze nie
wróży . Pokryć żadnym lakierem też nie można ... Za jakiś czas
wilgoć i tak zrobi swoje pomimo olejowania , więc sami będziecie
wiedzieli wtedy , co zrobić :-( , bo ja już wiem , ale nie powiem :-(
żeby nie psuć Wam do końca humoru .

3. Data: 2006-03-14 18:41:22

Od: "piotrmisiek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wielokrotnie stosowalem w podobnych sytuacjach olejowana
debine.Moim zdaniem tajemnic lezy w wielokrotnym starannym
olejowaniu.Na suche drewno naluz miekka szmatka olej ,po
wyschnieciu wypoleruj papierem wodnym i tak kilka razy.Gwarantuje
odpornosc na wode nawet w bezposrednim kontakcie.Wazne jest
zabezpieczenie olejem calego materialu .

pozdrawiam
piotrmisiek

4. Data: 2006-03-15 09:05:05

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> konserwowac? Slyszalem o woskowaniu czy pastowaniu lub podobnym
> zabiegu, który nieco zredukuje plamy z wody, albo chociaz zabezpieczy
Zapytaj czy mozna na ten olej połozyc lakier.ja tak mam koło wanny i
umywalki.Nie mam zadnych sladów po wodzie.Kupcie sobie specjalne mydło
do olejowanych podłow tez powinno pomoc.Mydło dobiera sie takiej samej
firmy jak olej

--
Gosia

5. Data: 2006-03-15 14:31:34

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ewka zazyczyla sobie

Jak se Ewka zazyczyla, to niech teraz szoruje :-)

Ja tak zmusilem zone do zastanowienia sie czy to co chce, rzeczywiscie jest
dobre :-)

Pozdrawiam

Jacek

dobry mop do lakierowanej podlogi