koraliki - pytanie

1. Data: 2008-11-12 17:41:40

Temat: koraliki - pytanie
Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy koralik ze szkła weneckiego i koralik o nazwie lampwork to jedno i to
samo?
Jeżeli nie, to czym jeden od drugiego się różni?
Pozdrawiam
Stryjenka

2. Data: 2008-11-12 22:28:32

Temat: Re: koraliki - pytanie
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stryjenka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
i to
> samo?
> Jeżeli nie, to czym jeden od drugiego się różni?

Praktycznie to samo. Metoda LAMPowa jest jedną z technik wytwarzania
szkła weneckiego. Po prostu "szkło weneckie" to pojęcie szersze: każdy
lampwork jest szkłem weneckim, nie każde szkło weneckie to lampwork.

3. Data: 2008-11-13 05:40:52

Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> każdy lampwork jest szkłem weneckim, nie każde szkło weneckie to
> lampwork.

No więc po czym rozróżnić kiedy lampwork jest lampworkiem a kiedy szkłem
weneckim?

4. Data: 2008-11-13 13:03:16

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> No więc po czym rozróżnić kiedy lampwork jest lampworkiem a kiedy
szkłem
> weneckim?

Po technice w jakiej zostały wykonane. Jeśli metodą lampową to
lampwork, jeśli inną, np. gazową - to nie lampwork.

5. Data: 2008-11-13 19:04:53

Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po technice w jakiej zostały wykonane. Jeśli metodą lampową to
> lampwork, jeśli inną, np. gazową - to nie lampwork.

A technikę na oko da się rozróżnić?

6. Data: 2008-11-13 20:00:27

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> A technikę na oko da się rozróżnić?

Nie wiem. Pewnie dla specjalisty rzecz łatwa, kiedy zwykły człowiek
patrzy na tkaninę, to mu obojętne, czy to wątek, czy osnowa i jak tam
te nitki idą. Specjalista jednym rzutem oka wie jak idą, kto to wykonał
i ile surowca na to potrzeba.
Masaz tu adres strony: http://www.asp.wroc.pl/cisz/szklo.php
Jeśli ci bardzo zależy na zgłębieniu tematu, zadzwoń na ASP i wyłuszcz
sprawę, na pewno znajdzie się jakiś chętny specjalista, który ci
wyjaśni wszelkie wątpliwości. Wiele razy zasięgałam informacji z
różnych dziedzin na różnych uczelniach i zawsze znajdował się życzliwy,
który znalazł chwilę, by mi rzecz wyjaśnić.

7. Data: 2008-11-13 20:38:31

Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różnych dziedzin na różnych uczelniach i zawsze znajdował się życzliwy,
> który znalazł chwilę, by mi rzecz wyjaśnić.

Myślałam, że może da się tak na oko wyjaśnić na czym rzecz polega.
W każdym razie dziękuję za podpowiedź... poczekam, może ktoś będzie
wiedział... a w ostateczności zadzwonię na ASP.

Sląskie spotkanie
druty chusta wykonczenie
poszukuję klucza xxx
[xxx]Kalendarz adwentowy -Permin