/koraliki/ - pytanie o zapiecie

1. Data: 2005-08-09 09:22:38

Temat: /koraliki/ - pytanie o zapiecie
Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc dziewczyny koralikoofki i chlopaki koraliki ;)

Mam pytanie odnosnie zapiec do bizuterii koralikowej. Chodzi mi o strone
praktyczna: jak sie pozniej sprawdza podczas zapinania/rozpinania itp.
Co do pierwszej kwestii, to chodzi mi glownie o bransoletki, bo zawsze
mam problem z samodzielnym zapieciem czegos takiego. W przypadku jakiejs
super mocnej bransolety, to zaczepiam "na sile" i zapinam, z koralikami
ten numer nie przejdzie. Jakie zapiecie wobec tego polecacie? Maly
karabinczyc bylby dobry, ale ciezko nim "zachaczyc". Zapiecia "wsuwane"
moga sie rozpinac (moze sie myle).
I druga bardzo wazna kwestia: jak zrobic zapiecie na koncu (nie
poczatku) "robotki", zeby:
a) nie naciagac zylki
b) nie zostawic pustego/lysego kawalka zylki.

Bede dzwieczec za te i inne praktyczne porady.

Pozdrawiam,
robal.

PS. A moze ktos moglby skomentowac popelnione przeze mnie bledy w moim
pierwszym naszyjniku (glownie chodzi o jego "skretliwosc")? Jesli tak,
to wrzuce zdjecie na strone.

2. Data: 2005-08-10 21:08:41

Temat: Re: /koraliki/ - pytanie o zapiecie
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:

> [...]
> ten numer nie przejdzie. Jakie zapiecie wobec tego polecacie? Maly
> karabinczyc bylby dobry, ale ciezko nim "zachaczyc". Zapiecia "wsuwane"

Nie żebym się na tym znała, ale może takie skręcane zapięcie? Powinno
być bardziej wytrzymałe niż takie wsuwane.

Zajrzyj tu, może się przyda:

http://glinki.com/?l=46bwej

Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

3. Data: 2005-08-11 05:27:12

Od: "Mampka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cóz robie zapiecie zawsze z karabinczykiem, ale nie takim okraglym tylko w
ksztalcie lezki. Jest dla mnie najwygodniejsze.
Do zapiec na koncu uzywam zawsze lapaczki i zacisku.kiedy juz mam dana
dlugosc bransoletki lub naszyjnika lapie za koniec linki/zylki, tak aby
wszystko sie ladnie wyprostowalo, potem nakladam lapaczke, na to zacisk.
Zostawiam 1-2 mm wolnej zylki lub linki i zaciskam zacisk (z calutkiej
sily), przycinam wystajace ogonki linki lub zylki (1 mm za zaciskiem). Po
czym zawijam lapaczke tak ze zacisk i koncówki sa w lapaczce i dopiero do
niej mocuje karabinczyk na ogniwku. Wydluza to o 1-1,5 cm robotke. Ale
jeszcze zaden komplet mi sie nie zerwal w miejscu mocowania zapiecia,
niczego nie zgubilam i ladnie to wyglada.
pozdrawiam
Mampka

4. Data: 2005-08-11 12:27:56

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mampka wrote:
> Do zapiec na koncu uzywam zawsze lapaczki i zacisku.kiedy juz mam dana
> dlugosc bransoletki lub naszyjnika lapie za koniec linki/zylki, tak aby
A masz jakies zdjecie?

Pozdrawiam,
robal.

[szydełko] ciekawostka :)
sweter zolty raglan Sandra 12/2004
ubranka dla Barbie [szycie]
[szydełko] sukieneczki dla małej modnisi
[xxx] Nici lub mulina Kreinik