kort do tenisa

1. Data: 2006-07-28 18:20:42

Temat: kort do tenisa
Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ma ktos z Was na dzialce kort do tenisa ziemnego ?
Jaki, w jaki sposob krok po kroku samemu zbudowac ?

-cr-

2. Data: 2006-07-28 18:32:19

Temat: Re: kort do tenisa
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Crimson napisał(a):
> Czy ma ktos z Was na dzialce kort do tenisa ziemnego ?
> Jaki, w jaki sposob krok po kroku samemu zbudowac ?

Trawiasty czy ceglany?
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-07-28 18:43:01

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Trawiasty czy ceglany?

Ceglany.

-cr-

4. Data: 2006-07-28 20:05:51

Od: Michal <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Jul 2006 20:43:01 +0200, Crimson napisał(a):

> Ceglany.
mam, jakies konkretne pytania ?

Michal

5. Data: 2006-07-29 07:43:36

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> mam, jakies konkretne pytania ?

Tez bym chcial miec wiec zaczne pytac ;)
- czy samodzielnie mozna taki kort wybudowac?
- czy korzystales przy budowie z jakiegos zrodla wiedzy czy tez zleciles
wykonanie firmie ?
- jesli samodzielnie to jakie sa koszty ?
No generalnie jak sie do tego zabrac ?
Jesli zechcialbys napisac kilka zdan na w/w temat to bylo by milo.

-cr-

6. Data: 2006-07-29 14:00:27

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Crimson napisał(a):
> Użytkownik "Michal" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tez bym chcial miec wiec zaczne pytac ;)
> - czy samodzielnie mozna taki kort wybudowac?

Samodzielnie czy samemu = w pojedynkę?

> - czy korzystales przy budowie z jakiegos zrodla wiedzy czy tez zleciles
> wykonanie firmie ?
> - jesli samodzielnie to jakie sa koszty ?

Materiałów i narzędzi i/lub wynajem maszyn na godziny.

> No generalnie jak sie do tego zabrac ?

Skrzyknąć kilku zapaleńców i zbudować z pomocą jakieś firmy budowlanej.

> Jesli zechcialbys napisac kilka zdan na w/w temat to bylo by milo.

Pamiętam jak w latach 70 robiliśmy korty na podwórku, oczywiście ziemne
i z nawierzchnią z mączki ceglanej. Surowiec w postaci starych cegieł
był wówczas w zasięgu ręki bo rozbierano stare baraki.
Od góry szła warstwa ok. 1-1,5 cm mączki ceglanej, która była mielona
na miejscu;
- pod nią warstwa 4-5 cm specjalnej glinki, to było gdzieś kupione;
- niżej cztery warstwy [w sumie ok. 10 cm] żwiru o gradacji 5-10-20-30
mm, to się zamawia w żwirowni posortowane;
- poniżej 5-10 cm tłuczonego grubego żużla, z własnej kotłowni;
- najniżej 5-10 cm warstwa tłucznia ceglanego, tego rozbiórkowego.
W sumie musisz wybrać rodzimy grunt na ok. 40-50 cm głębokości. U nas
usypano z tego wały "przeciwwiatrowe" wokół kortów. A wałowania każdej
warstwy było co niemiara, no i mnóstwo wody też potrzeba przy budowie.
No to co porwiesz się samemu?
:-)))
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-07-29 14:07:53

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> usypano z tego wały "przeciwwiatrowe" wokół kortów. A wałowania każdej
> warstwy było co niemiara, no i mnóstwo wody też potrzeba przy budowie.

Pfff,
wydrukowałem Twoj przepis, zawioze dzis
na wies i poloze w koszulce na bojlerze w lazience ;)))

pozdrawiam

-cr-

8. Data: 2006-07-30 09:56:48

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Crimson wrote:

> Czy ma ktos z Was na dzialce kort do tenisa ziemnego ?
> Jaki, w jaki sposob krok po kroku samemu zbudowac ?
Jako młodzik przez kilka lat przepracowałem razem z innymi zawodnikami w
grupie kilku-kilkunasto osobowej kilkadziesiąt godzin w skali roku przy
przenoszeniu trzech kortów, dwu boisk do siatkówki i dwu do koszykówki z
terenu w centrum miasta na teren rekreacyjny leżący poza miastem. W zimie
na tym terenie było lodowisko. W lecie kto zapłacił grosze za wypożycznie
sprzętu mó?ł grać w kosza lub siatkę. Jak nie było treningu też w tenisa.
Gdy mowa o jednym korcie jest to przedsięwzięcie o odpowiednio mniejszej
skali ale nie obędzie się bez "Fadromy" lub czegoś podobnego czyli
spychacza i ładowarki, wywrotki do wywiezienia ziemi wybranej na pewno na
więcej niż 50 cm, może nawet do metra, walca drogowego.
Teren w odległości min. 10 m od granic kortu powinien mięć 6-8 m siatkę
drucianą.
Za siatką w odległości min. 10 m powinny być posadzone wysokie drzewa. Myśmy
sadzili szybkorosnące (które po kilku - kilkunastu latach wycięto) i
docelowe w więcej niż jednym rzędzie (bardzo wysokie i rozłożyste) w nieco
większej odległości.
Podłoże pod kort było kilkuwarstwowe. Każda warstwa była niwelowana przez
geodetę po rozsypaniu, wyrównaniu i wałowaniu.
Po zakończeniu tych prac biliśmy na głowę tężyzną fizyczną inne drużyny
(liga okręgowa).
Powodzenia!
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.