koszty związane z zakupem nowego mieszkania

1. Data: 2003-07-08 00:20:05

Temat: koszty związane z zakupem nowego mieszkania
Od: "Mariusz" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję "przewodnika" po kosztach związanych z zakupem mieszkania na rynku
pierwotnym, a także porad dotyczących kolejnych kroków na drodze do
zamieszkania. Na ten moment mam pytanie, czy umowa przedwstępna powinna
zostać potwierdzona notarialnie (jaki koszt)? Mieszkanie ma być kupione na
kredyt. Niestety zarówno przedostatni "Profit", jak i popularne portale w
stylu "gazeta.pl" zawierają zbiór różnych nieco chaotycznie zebranych
materiałów. Pomożecie?

pozdrawiam
Mariusz

1. Data: 2003-07-08 08:05:47

Temat: Re: koszty związane z zakupem nowego mieszkania
Od: Fix <f...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz wrote:
> [...]
> kredyt. Niestety zarówno przedostatni "Profit", jak i popularne portale w
> stylu "gazeta.pl" zawierają zbiór różnych nieco chaotycznie zebranych

We wszystkich dużych miastach ma swoje siedziby Expander
(poszukaj na www.expander.pl)oni prowadzą bezpłatne doradztwo i
załatwiają kredyty.
Na stronach znajdziesz też rady typu: Nie daj się wykorzystać deweloperowi

1. Data: 2003-07-08 08:18:14

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fix pisze w news:3F0A7B5B.2050601@toya.net.pl

> We wszystkich dużych miastach ma swoje siedziby Expander
> (poszukaj na www.expander.pl)oni prowadzą bezpłatne doradztwo i
> załatwiają kredyty.

Expandera nie polecam... Są drodzy w porównaniu z innymi biurami,
a olewają klienta, nie wywaiązują się z umowy, nie mają nic na
czas (i nawet o tym nie informują klienta) itd. (przynajmniej ci
we Wrocławiu). Mój mężczyzna zrezygnował z ich usług i skorzystał
z usług małego biura - było taniej, bardziej kompatentnie
(właścicele biura byli prawnikami), na czas, a właściciele biura
osobiście dbrali o jego sprawy, naciskali na banki (kredyt),
umawiali go na rozmowy, wozili po mieszkaniach, sami sprawdzali w
nich detale itd.

Skorzystać z darmowych porad można, ale umowy bym z nimi nie
podpisywała.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

1. Data: 2003-07-08 09:36:24

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na ten moment mam pytanie, czy umowa przedwstępna powinna
> zostać potwierdzona notarialnie (jaki koszt)?

Możesz, ale nie musisz, takie potwierdzenie "w razie czego" i tak nie daje
ci znów tak wiele. Kosztów nie pamiętam, ale o ten koszt potem jest
pomniejszona właściwa umowa, notarialna.

J.

1. Data: 2003-07-11 15:14:13

Od: "BogdanS" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Scalamanca" <s...@N...wp.pl> wrote in message:

> Expandera nie polecam... Są drodzy w porównaniu z innymi biurami,

Drodzy?? Co to znaczy - ode mnie nie wzięli ani grosika ...

> a olewają klienta, nie wywaiązują się z umowy, nie mają nic na
> czas (i nawet o tym nie informują klienta) itd. (przynajmniej ci
> we Wrocławiu).

Korzystałem z pomocy Expandera na Powstańców i nie mogę zgodzić się z żadnym
z przytoczonych powyżej zarzutów.
Przy zakupie mojego mieszkania byli bardzo zaangażowani (telefony do mnie,
sprawdzanie wielu rzeczy ciekawych o których ja nie miałbym pojęcia,
przygotowanie kilku rozwiązań dla moich wymagań, ludzkie podejście do
klienta, czyli mnie), nie podpisywałem z nimi żadnej umowy (jak zresztą
wielu moich znajomych) - także nie wiem o czym Ty piszesz, wszystko mieli na
czas i to dobrze przygotowane, byłem na bieżąco informowany o postępach
moich wniosków (do dzisiaj zresztą służą mi pomocą, pomimo tego, że kredyt
dostałem już kilka miesięcy temu).

> [...]
> (właścicele biura byli prawnikami), na czas, a właściciele biura
> osobiście dbrali o jego sprawy, naciskali na banki (kredyt),

No to 'Twój mężczyzna' popełnił błąd imho.

> umawiali go na rozmowy, wozili po mieszkaniach, sami sprawdzali w
> nich detale itd.

Cos Ci się chyba pomyliło - Expander nie zajmuje się pośrednictwem
mieszkaniowym tylko kredytowym :)))

> Skorzystać z darmowych porad można, ale umowy bym z nimi nie
> podpisywała.

Tak jak wyżej - coś Ci się chyba pokapciało :))
Z mojego doświadczenia z pełną odpowiedzialnością polecam usługi Expandera
(a już tego we Wrocławiu to na pewno). W przypadku dylematów związanych z
wyborem odpowiedniego kredytodawcy wizyta u nich jest bardzo dobrym
początkiem długiej walki :)) Jeśli nie jesteś finansowym specem (ja nie
jestem) to na pewno otworzą Ci oczy na wiele spraw i zmniejszą tym samym
ryzyko artystycznego wdupienia.

Serdeleczne pozdroowka z Wrocka
Boguś

1. Data: 2003-07-11 15:41:56

Od: "BogdanS" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Korzystałem z pomocy Expandera na Powstańców i nie mogę zgodzić się z
żadnym
> z przytoczonych powyżej zarzutów.

Ssss.. chodziło oczywiście o Piłsudskiego :))) Ale w sumie niedaleko się
machnąłem ;))

Regs
Boguś

Mokre drewno :(
jaka grubosc styropianu do ocieplenia scian zewn. ?
dom przy trasie
Re: odkurzacz zelmer meteor
toaletka-f-my Bodzio