kotlety z tofu

1. Data: 2000-04-26 09:36:58

Temat: kotlety z tofu
Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

standart ale proste i smaczne (no i bez m.)

porcję tofu (ok. 200g u mnie było małe siteczko - tofu własnej roboty)
rozgniatamy widelcem, dodajemy posiekane drobno 2-3 małe cebulki, 2
łyżki mąki kukurydzianej, trochę szczypiorku, trochę naci pietruszki,
doprawiamy sosem sojowym najlepiej shoyu, pieprzem. mieszamy dokładnie
i odstawiamy do przegryzienia. po pół godzince formujemy kotletki i
najlepiej obtaczamy w sezamie albo czym innym ziarnistym i smażymy na
złoto na oliwie z oliwiek tudzież rzepakowcu z zimnego tłoka. z ryżym
albo zwyczajnymi ziemniaczkami jest super a do tego pomidorek
najlepiej z rzodkieweczką.

smacznego!

--
wojmat/wojtekm
http://wjm.prv.pl

1. Data: 2000-04-27 11:05:17

Temat: Re: kotlety z tofu
Od: g...@h...mimuw.edu.pl (Renata Gruszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Apr 2000 w...@p...com.pl wrote:

> standart ale proste i smaczne (no i bez m.)
>
> porcję tofu (ok. 200g u mnie było małe siteczko - tofu własnej roboty)
[ciach]

Witam,
zecchcialbys napisac w jaki sposob udalo ci sie zrobic wlasne tofu?
Ja usilowalam juz ze dwa razy (mleko sojowe wlasnej produkcji + jakis
scinacz,np sok z cytryny), ale bez powodzenia...
Pzdr

Renata

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-04-28 06:42:46

Temat: Odp: kotlety z tofu
Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Renata Gruszka <g...@h...mimuw.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.10.10004271245430.22879-100000@hy
dra.mimuw.edu.pl..
.

> [...]
jakis
> scinacz,np sok z cytryny), ale bez powodzenia...

było paredziesiąt postów wcześniej ale proszę:

Użytkownik Piotr Czerewko <p...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> Cześć wszystkim
> Nazywam się Marcin, często czytuję grupę ale po raz pierwszy mam
powód
> napisać. Gdzieś w telewizji widziałem końcówkę programu, w którym
jakaś Pani
> robiła tofu z ziarna soi, mili moi, gdyby ktoś wiedział dokładnie
jak - to
> wiadomo - z góry dziękuję - c...@k...net.pl

cześć!
bierzesz soję, moczysz przez noc, odlewasz wodę z moczenia płucząć
ziarna. miksujesz z czystą wodą (gdzieś 2 szklanki na szklanke soi)jak
najgładziej, bierzesz czystą ściereczkę, odciskasz za jej pomocą
"mleko". to co zostaje (sucha masa) jeszcze raz miksujesz z wodą,
znowu odciskasz. całe "mleko" gotujesz w garze żeby ze trzy razy się
podniosło i opadło (uwaga - żeby nie wykipiało). zdejmujesz z gazu i
dodajesz coś do ścięcia - kilka łyżek soku z cytryny na przykład -
cały czas mieszając. zrobią się farfocle. wszystko siup! na sitko o
drobnych oczkach albo znowu na ściereczkę żeby odciekło. i już masz
tofu home-made ;-)

acha, z tego co zostanie (sucha pozostałość) można zrobić kotleciki
np. z jakimiś płatkami.

smacznego!
*********

acha trzeba sie z odciskaniem przyłożyć. z czym masz problemy? napisz
mnie wyszło bardzo dobre. dużo jesz produktów bezmięsnych?

pozdrowienia!

--
wojmat/wojtekm
http://wjm.prv.pl

1. Data: 2000-04-28 10:54:04

Temat: Re: Odp: kotlety z tofu
Od: g...@h...mimuw.edu.pl (Renata Gruszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Apr 2000 w...@p...com.pl wrote:

> acha trzeba sie z odciskaniem przyłożyć. z czym masz problemy? napisz
> mnie wyszło bardzo dobre. dużo jesz produktów bezmięsnych?

> [...]

Witam ponownie,
oj, odciskaniem zajmowal sie moj luby, tak ze co do tego to nie mam
zadnych zastrzezen. Sprobuje jeszcze raz, potem byc moze jeszcze raz sie
odezwe z blaganiem o pomoc,dobrze?

Pzdr

Renata

PS.Owszem,duzo.

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

razowy twardziel
impreza ślubna + kudłaczki
Ciasteczka chinskie