kpiny

81. Data: 2014-02-08 18:06:09

Temat: Re: Cuius religio , eius regio
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Feb 2014 18:00:23 +0100, Przemysłąw Dębski napisał(a):

> Świątynia kościoła

Beuukotttt czy pleonazm - nieważne.
--
XL
"Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

82. Data: 2014-02-08 18:09:13

Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to jakby świadczy najbardziej o tych, którzy dzielą
> się wizjami.
>
> A jak jesteśmy przy dzieleniu to mamy : dziel i rządź
> Czyli by wykonac prace trzeba np. zgroamdzić
> ładunek w kondensatorze (dziel) by potem
> użyć go swych celów w wybranym miescu
> i momecie ( rządź ). Takich osi podziału jest
> (jak sam wymieniłeś) conajmniej kilka i te
> ładunki/emocje są wokół nich konsekwentnie
> gromadzone by dać organizatorom tej gry
> energie dla realizacjii swych celów.
>
> Nie mam zamiaru się tu po rzadnej stronie
> opowiadać - czyli podnosić polaryzacji -

A ci organizatorzy, którzy rządzą przy pomocy takich czy innych sztuczek
... Krótko: umiał byś "być" ich (diabła) adwokatem ?

Dębska

83. Data: 2014-02-08 18:16:39

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę, że nie jesteś zainteresowany dyskusją z tym co napisałem. A niech
> to Świątynia kościoła trafi !!
>
> ;)

No- właśnie. Ktoś coś pisał o rozmywaniu tematu czy jakoś tak o uwalaniu
dyskusji

--

Chiron

84. Data: 2014-02-08 18:32:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Feb 2014 18:16:39 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Przemysłąw Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> No- właśnie. Ktoś coś pisał o rozmywaniu tematu czy jakoś tak o uwalaniu
> dyskusji

No-osssso-ssssssi-chozzzzi? Ty dyskusję uwalasz, Dębska zaś u...bogaca.
:-/

85. Data: 2014-02-08 21:17:51

Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 2014-02-08 15:36, intuicjonista pisze:

..
> A ci organizatorzy, którzy rządzą przy pomocy takich czy innych sztuczek
> ... Krótko: umiał byś "być" ich (diabła) adwokatem ?

oczywiście - czemu nie ?
tylko to, że bym umiał - nie oznacza
automatycznie, że bym chciał/zgodził_się :)))

86. Data: 2014-02-08 22:29:28

Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-08 21:17, intuicjonista pisze:

> [...]
>
> oczywiście - czemu nie ?
> tylko to, że bym umiał - nie oznacza
> automatycznie, że bym chciał/zgodził_się :)))

Ano tak, zapomniałem że dużo umiesz :)
Ale mi bardziej idzie o to by odłożyć na bok kwestie związane z własnym
poczuciem moralności i spróbować zerknąć na kwestię z perspektywy jaką
rolę pełnią w ekosystemie.

Przychodzi mi na myśl na przykład: Dzielą i rządzą robiąc uczciwych
ludzi w konia, w imię własnych interesów, ale zarazem to samo robią z
"fanatykami" - kanalizując ich działania i wykorzystując do własnych
interesów i nie dopuszczając do władzy (w imię utrzymania władzy dla
siebie).

To tylko przykład obrazujący tok myślenia.
Stawiam temat: Pozytywne aspekty funkcjonowania kanalii w społaczeństwie :)

Dębska

87. Data: 2014-02-08 23:11:00

Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 2014-02-08 21:17, intuicjonista pisze:
> To tylko przykład obrazujący tok myślenia.
> Stawiam temat: Pozytywne aspekty funkcjonowania kanalii w społaczeństwie :)

hm... to bardziej skomplikowane jest - kiedyś już o tym było

ogolnie - jeśli coś występuje to znaczy, że jest potrzebne

jeśli jest brud/resztki_jedzenia - pojawiają sie robaki/szczury

chcą żyć złudzeniami- dostaja złotoustych polityków

nie ptrafią powstrzymać sie od pragnienia rzeczy
- bankierzy tucza się i mnożą itd...

jeśli - ludzie godzą sie być wykorzystywani
(traktowani jak rzeczy) to pojawia sie ktos/coś
kto/co ich wykozystuje (traktuje jak przedmioty
bez empatii))

czyli nie tyle pozytywne - co użyteczne aspekty
tak to z grubsza widzę

Do piweczka :-)
pies umiera, pralka zdyha, za ile lat komputer będzie umierał?
I znowu szkodzą, każde katolickie zachowanie jest tylko po to aby wszystkim zaszkodzić.
jak stwierdzic, co jest prawda?
Papież