kret again :)

1. Data: 2006-06-19 10:02:51

Temat: kret again :)
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agencja JPP poinformowała mnie, że krety lubią kwaśną ziemię
i wystarczy odkwasić, żeby się ich pozbyć. Odkawaszać nie będę,
ale ciekawe czy to w ogóle ma jakieś podstawy. Ma ktoś zasadową
glebę i krety?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

2. Data: 2006-06-19 13:35:36

Temat: Re: kret again :)
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4496764d$1@news.home.net.pl Krystyna Chiger
<k...@p...pl> napisał(a):
> [...]
> i wystarczy odkwasić, żeby się ich pozbyć. Odkawaszać nie będę,
> ale ciekawe czy to w ogóle ma jakieś podstawy. Ma ktoś zasadową

Hejka. Wszyscy wiedzą, że marynowane dżdżownice są przysmakiem kretów. <
lol >
Pozdrawiam delektująco Ja...cki

3. Data: 2006-06-20 05:18:04

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> [...]
> i wystarczy odkwasić, żeby się ich pozbyć. Odkawaszać nie będę,
> ale ciekawe czy to w ogóle ma jakieś podstawy. Ma ktoś zasadową
Działkę zakładałem na kwaśnej (ponoć bardzo) łące. Zarząd każdemu wręczył
worek kredy do rozsypania. Łąka miała kretowiny. Na jesienie rozsypałem
kredę. Wiosną krety zryły mi rozsadnik. Ponieważ kreda była droga na drugi
rok z cukrowni w zimie (na jesieni nie chciano ze mną rozmawiać)
przywiozłem na 300 m2 dwie wywrotki traktorowe osadu z dołu z wapnem.
Chciałem jedną a traktorzysta przywiózł dwie. Był ciepły luty przekopałem.
Ktoś mi doradził że tak można.
Zniknął skrzyp i krety pojawiło się pH 7. Po 30 latach nadal mam niezalecane
wapnowanie gdy badam glebę. Przy badaniu ogrodniczym ilość wapna jest
ogromna.
Sądzę że chodzi nie tyle o pH, co o maziste tłuste wapno, które podczas
kopanie nie chciało mi spadać z łopaty. Kret też nie chce być umazany w
wapnie.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl