Re: kret again :)

From: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: kret again :)
Date: Tue, 20 Jun 2006 07:18:04 +0200

Krystyna Chiger wrote:

> Agencja JPP poinformowała mnie, że krety lubią kwaśną ziemię
> i wystarczy odkwasić, żeby się ich pozbyć. Odkawaszać nie będę,
> ale ciekawe czy to w ogóle ma jakieś podstawy. Ma ktoś zasadową
> glebę i krety?
Działkę zakładałem na kwaśnej (ponoć bardzo) łące. Zarząd każdemu wręczył
worek kredy do rozsypania. Łąka miała kretowiny. Na jesienie rozsypałem
kredę. Wiosną krety zryły mi rozsadnik. Ponieważ kreda była droga na drugi
rok z cukrowni w zimie (na jesieni nie chciano ze mną rozmawiać)
przywiozłem na 300 m2 dwie wywrotki traktorowe osadu z dołu z wapnem.
Chciałem jedną a traktorzysta przywiózł dwie. Był ciepły luty przekopałem.
Ktoś mi doradził że tak można.
Zniknął skrzyp i krety pojawiło się pH 7. Po 30 latach nadal mam niezalecane
wapnowanie gdy badam glebę. Przy badaniu ogrodniczym ilość wapna jest
ogromna.
Sądzę że chodzi nie tyle o pH, co o maziste tłuste wapno, które podczas
kopanie nie chciało mi spadać z łopaty. Kret też nie chce być umazany w
wapnie.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl