krolewskie sniadanie, ksiazecy obiad, kolacja zebraka?

1. Data: 2005-08-10 15:35:14

Temat: krolewskie sniadanie, ksiazecy obiad, kolacja zebraka?
Od: soomal <s...@o...pl.XXX> szukaj wiadomości tego autora

Co sadzicie o metodzie wspomagajacej chudniecie polegajacej na tym by
sniadanie i obiad byly najwiekszymi, najbardziej sycacymi posilkami w ciagu
dnia, a kolacja ubozszym? Czy przez jedzeniem obfitych sniadan i obiadow
przygotowujemy organizm na obfita kolacje to czy gdy zamiast wymarzonej
karkowki dostanie jogurt naturalny 200g to czy reakcja na niedobor bedzie
siegniecie po zapasy tluszczu?

--
[SOOMAL]|[1337396]
[TRAW SZYK BIŁGUW]

2. Data: 2005-08-10 18:51:35

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "soomal" <s...@o...pl.XXX> napisał w wiadomości
> Co sadzicie o metodzie wspomagajacej chudniecie polegajacej na tym by
> sniadanie i obiad byly najwiekszymi, najbardziej sycacymi posilkami w
ciagu
> dnia, a kolacja ubozszym?

Hm, temat rzeka. Według starego przysłowia: "Śniadanie zjedz sam, obiadem
podziel się z przyjacielem, kolację oddaj wrogowi"; to może mieć sens. Inna
teoria głosi, iż możemy jeść normalne 3 posiłki, ale z tym, że ostatni
najpóźniej o 17-18 wieczorem.

Ostatnio twierdzi się jednak, że wystrczy nie jeść 2-3 h przed snaem, tak
aby podczas odpoczynku pokarm nie zalegał w żołądku do rana, ale to raczej
ze względów czysto zdrowotnych niż dietetycznych. Znów dominuje pogląd, iż
dużo ważniejsze jest liczenie kalorii, niż redukowanie ilości posiłków. Tzn,
do życia jest ci potrzebna pewna ilość kalorii (ile to zależy od twojej masy
i aktywności jaką podczas dnia wykonujesz). Wszystkie kalorie powyżej
naszych zapotrzebowań idą w pupę, biodra i gdzie tam chcesz, jako cenne
zapasy. Dlatego jak nawet będziesz jadł jeden obfity posiłek, a jego
kaloryczność będzie równa 3 normalnym posiłkom lub więcej, to i tak odłoży
ci się w postaci oponek. Dlatego dietetycy zalecają jedzenie 4-6 razy
dziennie - bo nie dasz rady zjeść dużo, jesz nie będąc głodnym, a więc
wystarczają ci niskokaloryczne przegryzki.

Jak jest na prawdę, cóż, skoro nie ma zgodności wśród dietetyków, to nie
oczekuj, że ktoś na 100% powie że to działa lub nie.

> [...]
> przygotowujemy organizm na obfita kolacje to czy gdy zamiast wymarzonej
> karkowki dostanie jogurt naturalny 200g to czy reakcja na niedobor bedzie

IMHO. Jeśli zjesz 2 obfite posiłki, to twoje zapotrzebowanie na kalorie jest
"wykonane" i organizm spokojnie poczeka do rana na wyżerkę. O głodzie też
chyba nie ma mowy, chyba, że wykonujesz w ciągu dnia ciężką fizyczną opracę
lub inny aktywny wysiłek.

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2005-08-11 11:39:33

Od: soomal <s...@o...pl.XXX> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Aug 2005 20:51:35 +0200, Akulka napisał(a):

> [...]
> chyba nie ma mowy, chyba, że wykonujesz w ciągu dnia ciężką fizyczną opracę

1. To nie jest tak, ze obfite = wiecej juz nie wcisne. Nie umnie. Np. teraz
zjadlem pol wedzonej makreli i to byl ten obfity posilek:)

Co do tej pracy to czasami jezdze pomagac dziadkom na gospodarce, a to
czesto dosc ciezka praca, poza tym staram sie regularnie cwiczyc. pn-sro-pt
silownia i wt-czw-so bieganie.

--
[SOOMAL]|[1337396]
[TRAW SZYK BIŁGUW]

4. Data: 2005-08-31 00:19:51

Od: "Margo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obfitszy posiłek jest wskazany po nocy, po organizm miał długą przerwę w
dowozie glukozy. Obiad - jemy normalnie, bo nie ma potrzeby większego dowozu.
Natomiast z kolacją sie ograniczamy, bo na noc układ pokarmowy się "wyłącza".
Ponadto pozycja leżąca sprzyja wiązaniu tłuszczy (nie przez brak ruchu, ale po
prostu w pozycji horyzontalnej włącza się taki mechanizm) - dlatego nie dobrze
jest sie kłaść po jedzeniu, np. na poobiednią sjestę.

5. Data: 2005-09-26 10:43:58

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaczynam dzień od kawy (bardzo mocnej, 20 g na kubek), a pierwszy posiłek
jem o 16,30, drugi posiłek jem o 21 lub później. Żadne tłuszcze nie
odkładają sie w pozycji horyzontalnej. To jest albo Twój poysł, albo
cytujesz ludzi, którzy maja kiepskie pojęcie o metaboliźmie człowieka.
Pozdrawiam Jurek

6. Data: 2005-09-27 23:41:22

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odkładają sie w pozycji horyzontalnej. To jest albo Twój poysł, albo
> cytujesz ludzi, którzy maja kiepskie pojęcie o metaboliźmie człowieka.

Gratuluję zdrowia, a także pewności siebie, co do wydawanych sądów.

W pozycji horyzontalnej spada produkcja katecholamin - hormonów produkowanych
przez rdzeń nadnercza, które są odpowiedzialne za utrzymywanie w miarę stałego
ciśnienia przy zmianach pozycji. Te same hormony hamują wydzielanie insuliny w
trzustce, a zapewne wiesz, że insulina jest odpowiedzialna za wiązanie tłuszczu
w tkankach. Dodatkowo katecholaminy powodują rozpad tłuszczów.
Gdy leżysz, poziom katecholamin spada, a poziom insuliny rośnie.

7. Data: 2005-09-29 07:08:20

Od: m...@p...media.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowujemy organizm na obfita kolacje to czy gdy zamiast wymarzonej
> karkowki dostanie jogurt naturalny 200g to czy reakcja na niedobor bedzie

Wedlug mnie metoda krolewskiego sniadania, ksiazecego obiadu i ubogiej kolacji
jest bardzo dobra! Sama praktykuje cos takiego nie jedzac kolacji lub tylko cos
przekasic np. jakis jogurt!!! Wiem ze po sytej kolacji trudniej sie zasypia,
organizm nie trawi jej nalezycie i zamienia w tkanke tluszczowa w odroznieniu
do obiadu czy sniadania ktore trawione sa caly dzien:] Mysle, ze stosowanie tej
metody jest bardzo dobrym sposobenm na odchudzanie lecz nie mozna zapomniec o
ruchu i cwiczeniach:] pozdrawiam i powodzenia w daleszej diecie!

8. Data: 2005-09-29 07:12:27

Od: d...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metody jest bardzo dobrym sposobenm na odchudzanie lecz nie mozna zapomniec o
> ruchu i cwiczeniach:] pozdrawiam i powodzenia w daleszej diecie!

no poprostu zatkalo mnie gdy przeczytalam tak madra wypowiedz mojej mlodszej
kolezanki z jednej lawki=) ale zgadzam sie z tym co martoolynka napisala ze
kolacja powinna byc "skromna" =))))

9. Data: 2005-09-29 07:14:21

Od: d...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2005-09-29 07:29:18

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowujemy organizm na obfita kolacje to czy gdy zamiast wymarzonej
> karkowki dostanie jogurt naturalny 200g to czy reakcja na niedobor bedzie

Zapewne najpierw musimy przygotować sie psychicznie.Musimy mieć w podświdomości
to że w ciągu danego okresu czasu pszyjmujemy że tyle i tyle kg musimy
zrzucić.najgorsze jest załamanie psychiczne!!!!Apropo śniadania:powinno one byc
normalne gdyż jest to nasz pierwszy posiłek w ciągu dnia kóry daje nam energie
ma dzień.Obiad powinien być nieco skromniejszy,natomiastkolacja jakieś3-4 godz
przed snem bardzo skromne.Powodzenia.

Ryż
Herbalife??
obnizony metabolizm