króliczy nawóz : pod rosliny?

1. Data: 2002-01-30 15:04:33

Temat: króliczy nawóz : pod rosliny?
Od: "herakil" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich ponownie. moje pytanie jest moze troche dziwne,ale mimo
wszystko go zadam. oprocz tego ze hoduje rosliny mam rowniez hodowle
krolikow. i tu jest moje pytanie: czy wysuszony nawoz kroliczy mozna dac pod
rosliny ? jesli tak to w jakiej formie/ rozpuszczonej?stalej? prosze o
pomoc..zaznaczam ze nie jestem zwolennikiem podlewania roslin nawozami
sztucznymi.

2. Data: 2002-01-30 21:22:06

Temat: Re: króliczy nawóz : pod rosliny?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"herakil" <h...@p...onet.pl> wrote in message news:a39h4p$c71$1@news.tpi.pl...
> [...]
> rosliny ? jesli tak to w jakiej formie/ rozpuszczonej?stalej? prosze o
> pomoc..zaznaczam ze nie jestem zwolennikiem podlewania roslin nawozami

Nie jestem pewien jak dziala w duzych ilosciach. Ale w malych mozna.
U mnie harcuja kroliki (dzikie) i podejrzewam, ze zostawiaja swoj nawoz
gdzie popadnie; czasem nawet jest to widoczne. A zadnych zlych objawow
tego nie zauwazylem. W odroznieniu od roznych roslin przez te kroliki
poobgryzanych :-( Stad moral: tylna czesc krolika jest mniej szkodliwa
niz przednia.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-01-31 01:35:03

Od: "P.Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stad moral: tylna czesc krolika jest mniej szkodliwa
> niz przednia.

Potraktuj to po "ogrodniczemu". Niepotrzebne wytnij.
Tylko nie wiem czy nie stracisz na estetyce kosztem użyteczności?
:-))

Co do nawozu, to o szkodliwości jego można chyba wnioskować po prostu z
pożywienia.
Jeśli króliki odżywiają się pokarmem naturalnym (bez przesadnych
wzmacniaczy), to obieg pierwiastków w przyrodzie nie jest zachwiany. Dzieje
się tak chyba ze wszystkimi roślinożercami/ssakami. W dodatku im więcej
energii z niego pobiorą tym jest bezpieczniejszy w ogrodniczym stosowaniu
(vide duże zwierzęta typu koń, krówka).
Mysląc dalej tym torem nawozy z mięsożernych zawierałyby zbyt wiele związków
siarki, fosforu itp. (vide odchody psów, kotów na trawniku).
Wyjątkiem z roślinożernych mogą być własnie ptaki i niektóre gady, które
wydalają azot w postaci kwasu moczowego (w wyniku resorpcji wody -
przystosowanie do życia na lądzie).

Nie wiem, czy coś z moich wywodów się przyda:-), ale powodzenia życzę.

Pozdrowienia
p...@r...pl

4. Data: 2002-01-31 12:01:38

Temat: Odp: króliczy nawóz : pod rosliny?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "herakil" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rosliny ? jesli tak to w jakiej formie/ rozpuszczonej?stalej? prosze o
> pomoc..zaznaczam ze nie jestem zwolennikiem podlewania roslin nawozami

Skoro nie ma pewnych odpowiedzi, to proponuję postępowanie jak z nawozem
ptasim - zalać wodą i fermentować, a następnie podlewać, oczywiście znów
rozcieńczając. Tak na pewno będzie bezpiecznie.

Pozdrawiam, Basia.

Zrazy koszteli
Mech
rudbekia_bylina