krupnik

1. Data: 2006-02-10 13:00:19

Temat: krupnik
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymyśliłam sobie krupnik na obiad. No i przeglądając przepisy pojawił się
problem (a miało być tak prosto). Ile czasu gotować kaszę. W jednych
przepisach około 20 min inne zaś mówią nawet o 1,5h. Która wersja
smaczniejsza. Jak długo gotujecie kasze i czy to w ogóle jakieś znaczenie.

Anet

2. Data: 2006-02-10 13:26:10

Temat: Re: krupnik
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przepisach około 20 min inne zaś mówią nawet o 1,5h. Która wersja
> smaczniejsza. Jak długo gotujecie kasze i czy to w ogóle jakieś znaczenie.

Aż będzie całkiem miękka i rozklejona. Do dotowania koniecznie trzeba dać
jakiegoś tłuszczu, bo inaczej się nie rozklei. A poza tym to zależy od
kaszy, pęczak to bym gotowała półtorej godziny conajmniej, drobniutką
perłową łamaną - może z pół.
Pozdrawiam - Agnieszka

3. Data: 2006-02-10 13:45:05

Od: Pszczółka <r...@a...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anet napisał:

> [...]
> przepisach około 20 min inne zaś mówią nawet o 1,5h. Która wersja
> smaczniejsza. Jak długo gotujecie kasze i czy to w ogóle jakieś znaczenie.

Ja wrzucam kaszę na wrzątek - wtedy czekam az się rozklei (nie trwa to
1,5 h)
Pozdrawiam
Pszczólka

4. Data: 2006-02-10 17:32:53

Od: <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie trwa to ok 30 min
pozdrawiam i zycze smacznego

5. Data: 2006-02-12 18:19:16

Od: "marek x" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
> przepisach około 20 min inne zaś mówią nawet o 1,5h. Która wersja
> smaczniejsza. Jak długo gotujecie kasze i czy to w ogóle jakieś znaczenie.

Ja gotuję bardzo długo, do momentu aż kasza bez problemów rozgniata się między
palcami. Alternatywą może być krupnik z płatków jęczmiennych. Znacznie szybszy
ok 20 minut wystarcza. Trzeba użyć gotowego wywaru mięsnego z jarzynami.

cebula
pół cukinii
menu na kaca
Gdzie kupię około 30l garnek?