ksiązeczka zdrowia

1. Data: 2003-10-16 17:51:54

Temat: ksiązeczka zdrowia
Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nadal obowiązuje nas (nauczycieli) coroczny wpis od lekarza rodzinnego w
książeczce zdrowia (o tym, ze jestesmy zdolni do wykonywani zawodu)?
nie chodzi mi o wpis od lekarza przemysłowego - co 4 lata - tylko o ten
coroczny
Słyszałam, ze w niektórych szkołach tego się nie wymaga, a w innych - tak
na jakiej podstawie?

2. Data: 2003-10-16 18:49:46

Temat: Re: ksiązeczka zdrowia
Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sign" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> książeczce zdrowia (o tym, ze jestesmy zdolni do wykonywani zawodu)?
> nie chodzi mi o wpis od lekarza przemysłowego - co 4 lata - tylko o ten

Obowiązuje nas tylko i wyłącznie badanie lekarza medycyny pracy (nie
przemysłowego) i to nie co 4 lata , ale w terminie wyznaczonym przez owego
lekarza. Może to być okres od 2 do 5 lat. Jesli lekarz takowy wyznacza wszystkim
ten sam termin, to źle świadczy o lekarzu...

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja

3. Data: 2003-10-16 20:21:51

Od: m@rkop <m...@p...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Oct 2003 20:49:46 +0200, Roman Stachowiak wrote:

> Obowiązuje nas tylko i wyłącznie badanie lekarza medycyny pracy

A jak wyglada sprawa badan dla sanepidu? U nas kaza sie badac co pol
roku.
ATSD to witam wszystkich serdecznie, poniewaz pisze na grupe po raz
pierwszy :)

--
Pozdrawiam :)
m@rkop

4. Data: 2003-10-17 06:09:47

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> A jak wyglada sprawa badan dla sanepidu? U nas kaza sie badac co pol
> roku.

U nas badania takie robią wyłącznie ci pracownicy, którzy mają kontakt z
żywnością, a więc na ogół nie są to nauczyciele (kucharki, intendentka stołówki
etc.).

5. Data: 2003-10-17 16:23:20

Od: m@rkop <m...@p...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003 08:09:47 +0200, Roman Stachowiak wrote:

> U nas badania takie robią wyłącznie ci pracownicy, którzy mają kontakt z
> żywnością, a więc na ogół nie są to nauczyciele (kucharki, intendentka stołówki
> etc.).

Dzieki za info :)
Czy sa jakies przepisy, ktore to dokladnie reguluja?

--
Pozdrawiam :)
m@rkop

6. Data: 2003-10-18 13:40:56

Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Równiez prosiłabym o namiary na jakis przepis - w mojej szkole wymagany jest
wpis od lekarza pierwszego kontaktu co pół roku, straszy sie nas wysokimi
karami pieniężnymi w razie braku wpisu przy kontroli
Dopiero niedawno dowiedziałam sie, ze nawet w tym samym mieście inna szkoła
nie stawia takich wymogów.

7. Data: 2003-10-18 15:55:59

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> karami pieniężnymi w razie braku wpisu przy kontroli
> Dopiero niedawno dowiedziałam sie, ze nawet w tym samym mieście inna szkoła

Postaram się odnaleźć stosowny przepis, ale dopiero w poniedziałek

8. Data: 2003-10-18 16:21:11

Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z góry dziękuję.

9. Data: 2003-10-18 17:16:04

Od: m@rkop <m...@p...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Oct 2003 18:21:11 +0200, sign wrote:

> Z góry dziękuję.

Ja rowniez :)

--
Pozdrawiam :)
m@rkop

10. Data: 2003-10-21 17:03:01

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> coroczny
> Słyszałam, ze w niektórych szkołach tego się nie wymaga, a w innych - tak

Proszę o jeszcze chwilę cierpliwości.
Wszyscy, z którymi rozmawiałem na ten temat stwierdzali jedynie, że w trakcie
ostatniej wizyty pracowników sanepidu uzyskali od nich informację, że owe
książeczki badań sanitarno-epid. od 1 stycznia nie są już wymagane w stosunku do
nauczycieli szkół.
Inaczej to wygląda w przypadku przedszkoli. Tam pracownicy sanepidu wymagają od
nauczycieli nawet badań wymazów, a nie tylko WR i RTG. Uzasadniają to tym, że
nauczyciele mają kontakt z żywnością w trakcie spożywania przez dzieci posiłków.
Nikt jednak z wymienionych osób nie potrafił mi przytoczyć podstawy prawnej.

Najprawdopodobniej chodzić tu może o ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 18
grudnia 2002 r. w sprawie badań lekarskich do celów
sanitarno-epidemiologicznych.

Znajdujemy tam taki zapis:

§ 1.
Rozporządzenie określa:
1) tryb wykonywania badań lekarskich do celów sanitarno-epidemiologicznych,
zwanych dalej "badaniami", osób wykonujących prace w procesie produkcji i w
obrocie żywnością;

Ponieważ nauczyciele (pomijając owych nauczycieli przedszkola) z żywnością
(produkcją i obrotem) nie mają do czynienia, stąd taka chyba interpretacja
sanepidu (przynajmniej naszego).

Będę jednak szukał dalej. Może znajdę coś bardziej konkretnego.

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja
http://www.gimnazjum.pl/karta - karta rowerowa w szkole

ANGIELSKI - Warszawa - matura, konwersacje, egzaminy
[dlugie] Konkurs CyberFair Edycja Polska (http://cyberfair.pl)
szkoly charakteryzacji gdzie w kraku?
Otwarta Platforma Szkolna
Porady