Otwarta Platforma Szkolna

1. Data: 2003-10-15 18:48:59

Temat: Otwarta Platforma Szkolna
Od: "Ar" <usunnawias)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.microsoft.com/poland/prasa/nowe_prasa/ini
cjatywa_PdP.asp

"Kolejnym problemem jest fakt, że w niektórych krajach dostęp do najnowszych
osiągnięć w zakresie oprogramowania edukacyjnego jest ze względu na
ograniczenia budżetowe utrudniony. Inicjatywa "Microsoft - Partnerstwo dla
Przyszłości" przewiduje upusty (w zakresie programu licencjonowania
masowego) dla placówek oświatowych w ramach porozumienia "Otwarta Platforma
Szkolna". Uczestniczące w programie szkoły podstawowe i średnie otrzymają
poprzez bezpłatne uaktualnienia systemy Microsoft Windows XP Professional,
zarówno dla nowych, jak i używanych komputerów z legalnym systemem
operacyjnym. Ponadto mogą uzyskać oprogramowanie biurowe, Microsoft Office w
wersji Professional po cenie znacznie niższej niż w dotychczasowej,
preferencyjnej ofercie dla szkolnictwa."

Właśnie zbliżam się do zakupu komputerów + system i co robić? Kupić bez SO
zainstalować Linux a później może dokupić za symboliczne zł WinXP, jeśli to
nie dotyczy SO później nie można już nabyć wersji OEM.

Trochę to mętnie napisane: " Microsoft Windows XP Professional, zarówno
dla nowych, jak i używanych komputerów z legalnym systemem operacyjnym"

2. Data: 2003-10-15 20:40:57

Temat: Re: Otwarta Platforma Szkolna
Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ar" <usunnawias)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Trochę to mętnie napisane: " Microsoft Windows XP Professional, zarówno
> dla nowych, jak i używanych komputerów z legalnym systemem operacyjnym"
<..>
Witam!
Ogólnie chodzi o niemałą "kasę".
"Sektor" edukacyjny, to karta w grze.
Ja tam, w ogóle tego nie rozumiem?!
Taka bieda w edukacji, a np. Star/Open Offica nie używają?
Co "bele" jakie biuro szkolne, dokumenty z rozszerzeniem "doc" preferuje!
I to, nie w formacie Worda '97!
Też, jak przyślą coś do szkoły, "obowiązkowo" w jedynie "wirusonośnym"
formacie, jedynie
słusznego systemu biurowego!
Jeśli nam administracja "około szkolna" nie zmądrzeje, będą duuuuże
problemy!
Tak jak np. z ZUSem i płatnikiem (jedynie dla Windows).

Takie uzależnienie jest niebezpieczne!

Co do zakupów:
IMHO
*Nowe:
Nowo kupowane p. "Edukację", w okresie trwania... no!
"Promocji".
*Stare z legalnym, dokupionym Windowsem:
Z zainstalowanym "paczkowym" lub Open Edu (np. akcja-"legalizacja"),
też Windows typ OEM "przeszczepione" na PC,
(np. za pomocą zakupów Windows OEM z wiatrakiem).

Powiem krótko:
Przejście z ME, W98, to jest droga,
do ograniczania niekontrolowanym dysponowaniem
(mimo zakupu jest to nadal _ich_ własnością) oprogramowaniem.
Taka "Władza dusz"!

Roman

3. Data: 2003-10-15 23:39:16

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ar wrote:

> [...]
> wersji Professional po cenie znacznie niższej niż w dotychczasowej,
> preferencyjnej ofercie dla szkolnictwa."
Czyli będzie taniej dla szkół, zarówno upgrade'y jak i zakupy.

> Właśnie zbliżam się do zakupu komputerów + system i co robić? Kupić bez SO
> zainstalować Linux a później może dokupić za symboliczne zł WinXP, jeśli to
> nie dotyczy SO później nie można już nabyć wersji OEM.

Zależy, kto płaci:
- jeśli masz pieniądze ze środków własnych, to instaluj Linuksa,
o ile sprzęt jest rzędu Athlona, a przed zakupem zainteresuj się
wyborem drukarki, skanera itp.
- jeśli dostajesz od sponsorów, to kupuj z Windowsem i
zainteresuj się możliwością zakupu SBS. Podpowiedzą ci na grupie
SBS z serwera news.oeiizk.waw.pl, gdzie ostatnio nie wszyscy
chwalą Linuksa, zajrzyj też na
http://men.softbank.pl/html/start.htm
(ostatnie zmiany 8 września 2003).

powodzenia
J.

4. Data: 2003-10-16 20:15:07

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jonasz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
<...
> - jeśli dostajesz od sponsorów, to kupuj z Windowsem i
> zainteresuj się możliwością zakupu SBS. Podpowiedzą ci na grupie
> SBS z serwera news.oeiizk.waw.pl, gdzie ostatnio nie wszyscy
<..>

"Samba 3 bije na głowę Windows 2003 Serwer
Jak podaje IT Week, Samba 3 działająca na platformie Linux
pracuje około dwa i pół raza szybciej niż Windows Server
2003. Dodatkowo Samba pozwala na znacznie większą
skalowalność - przy identycznej konfiguracji sprzętowej
obsługuje znacznie więcej użytkowników niż produkt
Microsoftu.Warto podkreślić, że w przypadku uruchomienia
Samby 3 na platformie Linux unikamy kosztów licencji, które
w przypadku Windows 2003 są dość wysokie, szczególnie dla
małych i średnich przedsiębiorstw. Dodatkowo lepsze osiągi
pozwalają przypuszczać, że Samba wkrótce może poważnie
zagrozić serwerowym produktom Microsoftu nawet na rynku
dużych przedsiębiorstw.
skomentuj: http://newsroom.chip.pl/news_72146.html"

--
Roman
Nie wiesz? Zobacz tu:

5. Data: 2003-10-16 20:55:03

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman O. wrote:

> [...]
> skalowalność - przy identycznej konfiguracji sprzętowej
> obsługuje znacznie więcej użytkowników niż produkt
Napisz jeszcze, że Samba sama robi obrazy stanowisk uczniowskich
i dyskietkę do ich reinstalacji ;-)

> Warto podkreślić, że w przypadku uruchomienia
> Samby 3 na platformie Linux unikamy kosztów licencji, które
> w przypadku Windows 2003 są dość wysokie, szczególnie dla
> małych i średnich przedsiębiorstw.
Mowa była o szkole w kontekście promocji Microsoftu,
a nie o przedsiębiorstwach.

> Dodatkowo lepsze osiągi
> pozwalają przypuszczać, że Samba wkrótce może poważnie
> zagrozić serwerowym produktom Microsoftu nawet na rynku
> dużych przedsiębiorstw.
Duże przedsiębiorstwa zatrudniają zespoły informatyków
albo mają pieniądze na obsługe z zewnątrz. Co innego
w mojej szkole, gdzie poza normalnymi rzeczami dłubię
w sekretariacie. Oprócz zabawy z windowsem 98 i 2000
mam jeszcze zgłębiać tajniki ShoreWall'a i Samby 3?
Dorzuć jeszcze ze dwa inne programy, ręcznie konfigurowane
najlepiej z manualem po angielsku. Tak bardzo pragę
zyskać sławę hakera...

Kiedy ostatnio pytałem przy dziale informatycznym
w sporej księgarni o Sambę, to pani od razu wiedziała,
że chodzi mi o naukę tańca towarzyskiego (autentyk).
A windows serwer był.

6. Data: 2003-10-16 21:12:52

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jonasz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
<.....>
Napisz jeszcze, że Samba sama robi obrazy stanowisk uczniowskich
> i dyskietkę do ich reinstalacji ;-)
A powiedz, kto wpadł na pomysł żeby te reinstalacje (z założenia)
rutynowo przeprowadzać?
Jest to normalne w przyszłej praktyce?
Tak wykształcony absolwent w przyszłej pracy będzie miał odruch:
Jakby co, to reinstalcję... stacji mu admin zrobi!?

> Mowa była o szkole w kontekście promocji Microsoftu,
> a nie o przedsiębiorstwach.
A taka szkoła z 700 do 1000 uczniów i obłsugą w środku, to nie
przedsiębiorstwo?
I TO DUŻE!

<...>
> Duże przedsiębiorstwa zatrudniają zespoły informatyków
> albo mają pieniądze na obsługe z zewnątrz. Co innego
> w mojej szkole, gdzie poza normalnymi rzeczami dłubię
> w sekretariacie.
<..>
Do tego: Płatnik, Hermes i inne cuda!
No tak... to fakt!
Duże problemy się prowizorkami opędza.

> Kiedy ostatnio pytałem przy dziale informatycznym
> w sporej księgarni o Sambę, to pani od razu wiedziała,
> że chodzi mi o naukę tańca towarzyskiego (autentyk).
> A windows serwer był.
<..>
A zapytaj o "rodzaje" MS Windows?
Na grupę pl.comp.os.ms-windows.win3
już socjologów zapraszamy!

7. Data: 2003-10-16 22:11:04

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Oct 2003 23:12:52 +0200, Roman O. wrote:

> Jakby co, to reinstalcję... stacji mu admin zrobi!?

a co sie będzie szczypał ;-)

> A taka szkoła z 700 do 1000 uczniów i obłsugą w środku, to nie
> przedsiębiorstwo?
> I TO DUŻE!

ale jeśli na 1000 uczniów i pracowników jest - powiedzmy -50, 60
komputerów, to już nie wygląda to różowo...

--
Grendel

8. Data: 2003-10-17 09:22:01

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...to.usenet> napisał w wiadomości
> On Thu, 16 Oct 2003 23:12:52 +0200, Roman O. wrote:
<..>
> ale jeśli na 1000 uczniów i pracowników jest - powiedzmy -50, 60
> komputerów, to już nie wygląda to różowo...
Współczuję.
No właśnie, np 300 kont na 60 PC!
Tu tylko _profesjonalne_ systemy serwerowe!
Do tego, dostęp do www i e-mail, "latające" wydruki ..i wiruski w sieci!
Jak to się puści wolno -"Bagno".
"Szefostwo" się "Nie zna...(albo się nie chce znać)"
Też nie ma forsy, (na nic).
Wszyscy mają do siebie pretensje.
np:
Przynosi polonistka oldPC i monitor spod "Ciemniej gwiazdy"?
-jakiś, co 16 kolorów potrafi ;-)
Z szafy wyjęła i: "Zrób mi dostęp do Interenetu, bo przecież w szkole jest"
I żeby najlepiej było "Coś do pisania"(?!)
Taki "sprzęt" wart tyle co 1 rb-h poza szkołą ;-)
Robię; Freedos, "Arachne" i "cuś tam do pisania..."
W imię -no czego?
(Po perypetiach, nadmieniam, że staż i "awans w tym zawodzie " mam w d....)
Może dyplomowani w ramach obniżonego pensum,
( wypowiedź "szefowej") się naprawą takiej sytuacji zajmą?
Potrzebny pewnie będzie... program naprawczy....? ;-)
"Zacznijmy od spotkań z Bilem G"!
Roman

9. Data: 2003-10-17 18:14:14

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003 11:22:01 +0200, Roman O. wrote:

> No właśnie, np 300 kont na 60 PC!
> Tu tylko _profesjonalne_ systemy serwerowe!

samba ;-)

"latające" wydruki ..i wiruski w sieci!
> Jak to się puści wolno -"Bagno".

odpowiedź: dobrze skonfigurowany squid z dodatkami

> "Szefostwo" się "Nie zna...(albo się nie chce znać)"

od tego ma swoich specjalistów. U mnie to jest tak, że jeśli dyrekcja chce
się czegoś dowiedzieć w kwistiach około-informatycznych, czy komputerowych,
wzywa obecnych w szkole informatyków (zazwyczaj 2 jest na miescu, 2
następnych dochodzi na swoje lekcje, ale nie są na etacie) i każe
przedstawić opinię w nadej kwestii.

> Też nie ma forsy, (na nic).

kwestia gospodarki pieniędzmi, wysokości obciążeń 'komitetu
rodzicielskiego' itd...

> -jakiś, co 16 kolorów potrafi ;-)
> Z szafy wyjęła i: "Zrób mi dostęp do Interenetu, bo przecież w szkole jest"
> I żeby najlepiej było "Coś do pisania"(?!)

freedos, jakiś edytorek, ew. linuksik prosty i wystarczy ;-)

> W imię -no czego?

ja właśnie wróciłem ze szkoły - siedziałem dla własnej satysfakcji, bo mi
nikt za to ekstra kasy nie wypłaci - ale z kumplem przewaliliśmy kompletnie
sbs'a, bo nieopatrznie ściągnięty sp4 roz*ił strukturę zabezpieczeń i
pomieszał w isa. A ja w międzyczasie postawiłem internetowego serwerka (2
podsieci lokalne+nat+www+php+mysql+squid+dns). Mam satysfakcję i niewiele
więcej (wkrótce użyszkodniki docenią squida z buforem 200MBram i 20GB
dysku, więc będzie mała satysfakcja ;-)). Wkrótce postawię też kontroler
domeny na sambie, żeby zacząć wkońcu kontrolować kompy stojące poza
zasięgiem sbs'a. Przy okazji mam szansę poćwiczyć (czytaj: nauczyć się
czegoś!), poeksperymentować. W żadnej normalnej firmie nie mógłbym
praktycznie sobie na to pozwolić, bo jakakolwiek pomyłka mogłaby oznaczać
destrukcję żywotnych danych firmy, albo utrudnienie w pracy, co bardzo
szybko skończyłoby się wizytą u szefa na dywaniku. A w szkole - jak coś się
sypnie, to zawsze można zrobić zajęcia bez kompów ;)...

> "Zacznijmy od spotkań z Bilem G"!

obowiązkowo ubrać ciężkie buty i nieprzemakalny płaszcz ;->

--
Grendel

10. Data: 2003-10-17 20:14:49

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Fri, 17 Oct 2003 11:22:01 +0200, Roman O. wrote:
<..>
> obowiązkowo ubrać ciężkie buty i nieprzemakalny płaszcz ;->
<..>
No.... Matrix!
Jeszcze jedno...został Netware, którego podobno szkoły nie chcą!
Ale...nie obraziłbym się jakby dali.
:-P

Roman

Porady
szukam nauczyciela j.amerykanskiego
do nauki angielskiego - odsprzedam
POMOCY :)
Zapraszam na stronę Szkoły Podstawowej Nr 2 w Pile