kt głowy

1. Data: 2001-12-12 17:00:15

Temat: kt głowy
Od: "zuzanna" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich

Dostałam od neurologa skierowanie na KT głowy( ze względu na częste bóle
głowy), niestety nie wiem na czym miałoby to polegać, szukałam informacji w
necie, ale nic nie znalazłam,
Może ktoś bardziej oświecony mi podpowie, albo wskaże gdzie szukać takowych
informacji.

z gory wielkie dzieki
pozdrawiam
Z.

2. Data: 2001-12-12 19:55:54

Temat: Re: kt głowy
Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuzanna" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> głowy), niestety nie wiem na czym miałoby to polegać, szukałam informacji
KT = TK = CT = CAT (scan) = tomografia komputerowa

T.

3. Data: 2001-12-12 21:24:26

Od: Przemek Borys <P...@p...f47.n484.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

EHLO zuzanna!

[12 Dec 01][Stardate [-30]7688.8] zuzanna->All
> [...]
>informacji w necie, ale nic nie znalazłam,
>Może ktoś bardziej oświecony mi podpowie, albo wskaże gdzie szukać

W sensie co to jest TK?
Tomografia komputerowa to jest metoda obrazowania przekroju wnętrza ciała na
podstawie projekcji bocznych (rentgenowskich) wykonanych pod różnymi kątami (od
0 do 180 stopni). Oblicza się na ich podstawie rozkład funkcji tłumienia
wewnątrz ciała i dostaje się takie fajne obrazki narządów z wyraźnymi granicami
między tkankami, itd. :)

--

jak cena?
Zatkane zatoki