kto ma naturalny staw ?

1. Data: 2002-03-03 23:25:12

Temat: kto ma naturalny staw ?
Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z koleżeństwa ma na swojej posiadłości staw
lub oczko wodne bez zastosowania folii itp.
Taki po protu wykopany i naturalnie wypełniony wodą ?

smokol

2. Data: 2002-03-03 23:31:54

Temat: Re: kto ma naturalny staw ?
Od: Michał Wasiak <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Mar 2002 00:25:12 +0100, "smokol" <s...@p...wp.pl>
wrote:

>Czy ktoś z koleżeństwa ma na swojej posiadłości staw
>lub oczko wodne bez zastosowania folii itp.
>Taki po protu wykopany i naturalnie wypełniony wodą ?

Ja mam. Ale kopał poprzedni właściciel. Ja zrobiłbym to nieco inaczej.

--
Michał Wasiak

4. Data: 2002-03-04 00:54:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z koleżeństwa ma na swojej posiadłości staw
> lub oczko wodne bez zastosowania folii itp.
> Taki po protu wykopany i naturalnie wypełniony wodą ?
>
> smokol

ja mam mam taki staw http://www.ogrod.pct.pl/str8_tadeusz_s.html
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2002-03-04 00:54:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam. Ale kopał poprzedni właściciel. Ja zrobiłbym to nieco inaczej.
>
> --
> Michał Wasiak

:)
jestem przekonany
ze nawet gdybys Ty go wykopal
to po jakims czasie stwierdzilbys
ze trzeba bylo to zrobic inaczej
:)
ja swoj wykopalem w polowie grudnia ubr
i lada dzien naniose pierwsze poprawki
bo choc i teraz nie jest juz typowym oczkiem
to chce go powiekszyc glownie z mysla o liliach
:)))))))

5. Data: 2002-03-04 12:48:34

Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i dzieki za odzew na liście dyskusyjnej. Pytam o takie stawy,
bo sam mam zamiar niedugo wydłubac taką dziurę w ziemi na swojej
działce. Poziom wód gruntowych mam dosyć wysoki i liczę na naturalne
napełnienie sie stawu po jedo wykopaniu. Nakupiłem książek o stawach
i oczkach wodnych, ale większość jest zrobiona systemem folii, betonu
i czasami gliny. Mało pisze się w literaturze o takich naturalnych
zbiornikach
troche sprowokowanych przez człowieka. W związku z tym każda porada
i wskazówka bedzie mi pomocna. Planuję cos o wymiarach 15x8 lub 10x20 ...
To pokaże wkrótce makieta którą robie. Muszę wkomponowac jeszcze
tam dom i hangar dla mojej łódki ...

Jeżeli możes napisz mi trochę o Twoim stawie , Twoich koncepcjach
i pomysłach. może coś wykorzystam. Tymczasem pozdrawiam

bartek smokol

A Twoj staw już oglądalem ... przez stronę Sazana ...

6. Data: 2002-03-04 12:54:33

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Hangar dla lodki? To moze troche za maly ten staw zaplanowales?

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

7. Data: 2002-03-04 14:25:48

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje zrobić ten staw na surowych cegłach - świetnie trzyma wodę przy nawet
bardzo niskim poziomie wód gruntowych.

8. Data: 2002-03-04 14:27:51

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of smokol

Czy ktoś z koleżeństwa ma na swojej posiadłości staw
lub oczko wodne bez zastosowania folii itp.
Taki po protu wykopany i naturalnie wypełniony wodą ?

smokol

Kopalem w 1997 roku dwa stawy o pow.10000 m2
W moim przypadku sprawa byla prosta gdyz teren jest polozony przy rzece-no
moze rzeczce,lepiej jak napisze przy strumyku o wdziecznej nazwie
Moszczenica.
Mam zezwolenie wodno prawne na wykopanie stawu oraz na ujecie wody z rzeczki
Moszczenica.
Bardzo wazne sa dwa zagadnienia.
Pozwolenie 'oraz mozliwosc oproznienia zbiornika za pomoca "Mnicha"
stalowego w ktorym umieszczone sa szandorki.(to poprostu deski)
Ja opracowanie i cala dokumentacje zlecilem wyspecjalizowanej firmie, ktorz
zalatwila wszystkie sprawy lacznie z zezwoleniem.Koszt w 1997 roku to byla
kwota 2000 zł

Pozdrowienia z nad rybnej rzeki Moszczenica
Bogusław Radzimierski.

9. Data: 2002-03-04 15:31:48

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJEEGFDBAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> Bardzo wazne sa dwa zagadnienia.
> Pozwolenie 'oraz mozliwosc oproznienia zbiornika za pomoca "Mnicha"
> stalowego w ktorym umieszczone sa szandorki.(to poprostu deski)

Opróżnienie za pomocą mnicha jest możliwe w przypadku różnicy poziomów wody
. Mich nie musi być stalowy , dawniej znakomicie sprawdzały się drewniane ,
potem były betonowe .
Można także zastosować mnich na wejściu do stawu jeśli jest taka możliwość -
istnieje wtedy możliwość dopuszczenia świeżej wody do zbiornika .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

10. Data: 2002-03-04 15:59:19

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Too old...

Można także zastosować mnich na wejściu do stawu jeśli jest taka możliwość -
istnieje wtedy możliwość dopuszczenia świeżej wody do zbiornika .

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

Moje stawy dlatego sa w komfortowej sytuacji ze roznica na wejsciu i ujsciu
wynosi 95 cm.
A swieza woda jest caly czas dopuszczana gdyz zawor ujecia wody jest zawsze
odkrecony.
W sposob naturalny zawsze mozna poziom rzeczki podniesc dodatkowo o 50-80
cm.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

Pytanie laika - jak w środku zimy "wychodować" kwiaty jabłoni
mokry piach..
Nowy
Bobry w Warszawie
centradenia replay