kto wie jak pyszne naalesniki z serem?

1. Data: 2003-03-04 20:50:35

Temat: kto wie jak pyszne naalesniki z serem?
Od: "Darek" <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

prosba o podanie szczegulowe jak robic nalesniki z serem aby byly
smaczniutkie:)

1. Data: 2003-03-04 21:20:09

Temat: Re: kto wie jak pyszne naalesniki z serem?
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <m...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> prosba o podanie szczegulowe jak robic nalesniki z serem aby byly
> smaczniutkie:)

Moje, z tego co mi rodzina mowi, sa smaczne ;)

Ciasto:

3/4 litra mleka
1/4 l wody
2 - 3 jajka (w zaleznosci od wielkosci, na taka ilosc ciasta doaje 2 duze
lub 3 male jajka)
maki dodaje "na oko" tak zeby ciasto usyskalo konsystencje gestawej
smietany, zeby dobrze rozlewalo sie na patelni i rozprowadzalo na niej
lyzka cukru
szczypta soli

wszytsko doklandie wymieszac, tak zeby zadnegrudki sie nie zrobily
smazyc na oleju, margarynie, lub na czym kto smazy (ja uzywam margaryny)

masa serowa:
60 dkg sera bialego (ser mozna zmielic .. ale za duzo z tym roboty - mycie
maszynki itp, dlatego tez po prtosu biore w dlon drewniana lyche i "ucieram"
sama)
2-3 zoltka
cukier - 0k 4-5 lyzek (dodaje go do smaku, az bedzie wystarczająco slodkie)
cukier waniliowy
moze byc wtarta wanilia
jesli masa nie jest kremowa, dodaje troche smietanki (takiej plynnej jak do
zabielania zup)
opcjonalnie mozna dodac rodzynki, skorke pomaranczowa, skorke cytynowa,
orzechy - co kto lubi (ja osobiscie nie dodaje niczego, chyba ze robie mase
serowa do rogalikow, wtedy wrzucam rodzynki)

wszytsko wymieszac, dosmakowac, nakladac na usmazone placki nalesnikowe :)

swijac w rulon, skladac w "trojkaty" i obsmazyc, na zlocisto na masle - na
margarynie czy innym tluszczu nie wyjda tak smaczne.

mozna podac z bita smietana, sosem waniliowym (tato naklada sobie dziem -
domowy koniecznoe- z czarnej pozeczki, albo polewa sokiem malinowym) :)),
albo po prostu .. jesc bez zadnych dodatkow. Pyszne na goraco i na zimno.

Ja lubie, jak sa dosc mocno podsmazone, ze az chrupkie :)

Marta

1. Data: 2003-03-05 10:24:34

Od: "agnicha" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@m...net.pl> wrote in message

> [...]
> maki dodaje "na oko" tak zeby ciasto usyskalo konsystencje gestawej
> smietany, zeby dobrze rozlewalo sie na patelni i rozprowadzalo na niej
Dodam tylko, że zwykłą wodę można zastapić wodą gazowaną dolewaną na sam
koniec jak ciasto nie ma grudek.. Naleśniki wychodzą pysznie puchate.
agnicha

1. Data: 2003-03-05 21:02:04

Od: "Kasia S." <k...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prosba o podanie szczegulowe jak robic nalesniki z serem aby byly
> smaczniutkie:)

http://www.republika.pl/placek990/index.html

Pozdrawiam, Kasia S.

1. Data: 2003-03-08 06:17:31

Temat: Re: kto wie jak pyszne naalesniki z serem? (OT)
Od: "kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> prosba o podanie szczegulowe jak robic nalesniki z serem aby byly
> smaczniutkie:)

Qrde, nie wiedziałem, że twaróg jest taki drogi, przeważnie żona robi
zakupy

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)