szyneczka własnej roboty

1. Data: 2003-01-26 20:34:42

Temat: szyneczka własnej roboty
Od: "Monika" <m...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znacie jakiś sposób na zrobienie szyneczki bez wędzenia domowym (blokowym)
sposobem (bo znudziły mi się słone szynki ze sklepu)?
Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2003-01-27 11:11:03

Temat: Re: szyneczka własnej roboty
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zapiekam na ruszcie szynkę, bądź schab, a potem kroję sobie w plasterki
na kanapeczkę.
Super, choć niezbyt oszczędnie

Danka

1. Data: 2003-01-27 11:34:20

Od: "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie tak:

szyneczka, seler, por, cebula, marchewka, pietruszka, czosnek, oliwa, sol,
pieprz.

Warzywa na tarce, potem rozgniatam az puszcza sok, mieszam z oliwa i
przyprawami, zasypuje szyneczke lub inne mieso, do lodowki na 1-2 dni, potem
na ruszt, potem na plasterki, a potem sie wsciekam ze zrobilem tak malo.
Zwykle ruszt jest grillem z weglem drzewnym ale mysle ze elektryczny tez zda
egzamin.

Pozdrawiam
Grzegorz Wojcik

Użytkownik "Monika" <m...@N...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b12pdt$4pe$2@news.onet.pl...

1. Data: 2003-01-28 08:31:56

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika <m...@N...poczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b12pdt$4pe$...@n...onet.pl...
> [...]
(blokowym)
> sposobem (bo znudziły mi się słone szynki ze sklepu)?

Najlepiej zapeklować z korzeniami(kolendra, gorczyca, ziele ang., czarny
pieprz, liść laurowy), potrzymać w zajzajerze z 10 -14 dni, dokładnie
wypłukać i upiec. Efekt przechodzi najśmielsze oczekiwania.
Aha, należy pamiętać o tym, że saletry, ew. soli peklowej nie może być
za dużo !

--
pozdr.Alex
"Smakoszostwo jest aktem naszej władzy sądzenia, którym

1. Data: 2003-01-28 15:52:52

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(blokowym)
> sposobem (bo znudziły mi się słone szynki ze sklepu)?

Polecam przepis na szynke swieteczna, ktory znalazlam na stronie Grzegorza
Ostrowskiego www.mniammniam.pl
Dosyc oryginalna zaprawa, ktorej baza jest ciemne piwo, ale smak szynki po
ugotowaniu/upieczeniu jedyny w swoim rodzaju - wyprobowalam! :-)

pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2003-01-28 16:18:28

Od: "Monika" <m...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pieprz, liść laurowy), potrzymać w zajzajerze z 10 -14 dni, dokładnie
a co to jest zajzer? (podejrzewam że jakiś gar) a czym go ewentualnie można
zastąpić

1. Data: 2003-01-29 19:05:41

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Monika" <m...@N...poczta.onet.pl>

> pieprz, liść laurowy), potrzymać w zajzajerze z 10 -14 dni, dokładnie

a co to jest zajzer? (podejrzewam że jakiś gar) a czym go ewentualnie można
zastąpić

+++++++++++++++
Ha Ha HA ha hihihihihihihi....................:-))))))))))))))))
000
juz dawno tak nie rechotalam :-)))))))))))))))))))

"zajzajer' to rodzaj trucizny, zjadliwej bardzo :-)
niezbednej do niektorych smakolykow....

o kurcze.... jeszcze sie smieje..... ;-)))))))))))))

tego nie da sie niczym zastapic, nalezy przygotowac dokladnie wg receptury...
:-)))))))))))

Pozdrowka serdeczne :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-30 13:38:48

Od: m...@d...silesia.pik-net.pl szukaj wiadomości tego autora

In <b197u2$diq$1@news.onet.pl>, "Monika" <m...@N...poczta.onet.pl> writes:
>a co to jest zajzer? (podejrzewam że jakiś gar) a czym go ewentualnie można
>zastąpić

zalzajer gwarowo to chyba kwas solny , tu chyba
jako przenośnia - chodzi zapewne o roztwór saletry + przyprawy ?

Marek

--
Never go out, and, if you do,
you'll never come back

1. Data: 2003-01-30 16:53:37

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@d...silesia.pik-net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b1b9t8$3kn$...@z...polsl.gliwice.pl...
<m...@N...poczta.onet.pl> writes:

> zalzajer gwarowo to chyba kwas solny , tu chyba
> jako przenośnia - chodzi zapewne o roztwór saletry + przyprawy ?
>

> Marek

Wygrałeś główną nagrodę. Oczywiście "zajzajer" to zalewa z w/w
składników.
BARDZO WAŻNE !!!!!! saletry używamy 1-3 g na kg szynki NAJWYŻEJ ! w
większym stężeniu jest TRUJĄCA
pozdr.Alex

1. Data: 2003-02-02 16:32:14

Od: "Monika" <m...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ha Ha HA ha hihihihihihihi....................:-))))))))))))))))
000
> juz dawno tak nie rechotalam :-)))))))))))))))))))

ja też jak wiem co to jest :-)))). Przyznam się że u mnie nie używa się tego
słowa. A i z pytania nie tylko można nie zabłądzić ale się i pośmiać.

kto wie jak pyszne naalesniki z serem?
Ciasto migdalowe (P)
Kuchnia maltańska
surówka z białej kapusty