kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...

1. Data: 2005-08-24 12:42:26

Temat: kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...
Od: "ad" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

czy moge jakos podlaczyc taka kuchenke do zwyklego gniazdka?
wiekszosc kuchenek w sprzedazy jest przeznaczona do podlaczenia
"trojfazowego"
a u mnie tylko zwykle gniadka :(

Darek

2. Data: 2005-08-24 13:03:34

Temat: Re: kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...
Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ad" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> czy moge jakos podlaczyc taka kuchenke do zwyklego gniazdka?
> wiekszosc kuchenek w sprzedazy jest przeznaczona do podlaczenia

Kuchenki trójfazowe z założenia podłącza się do specjalnego, oddzielnego
obwodu bez użycia gniazda - "na stałe". Jest to związane z dużą mocą
pobieraną przez taką kuchenkę (np. kilkanaście kW - powiedzmy 50 lub więcej
amperów przy pełnej mocy podłączonej jednofazowo). Jeśli instalacja na to
pozwoli można kuchenkę podłączyć jedno- lub dwufazowo. Można olać sugestię z
karty gwarancyjnej, żeby podłączenia dokonał uprawniony elektryk (O ILE
DOKŁADNIE SIĘ WIE, CO SIĘ ROBI!!!), spiąć odpowiednio styki i podłączyć
całość do zwykłego gniazda 1-fazowego, ale trzeba pilnować pobieranej mocy.
W zasadzie gniazdko takie powinno wystarczyć do pracy jednego "palnika"
elektrycznego lub dwóch (wtedy NIE PEŁNĄ MOCĄ) - wymaga to pewnej dyscypliny
od użytkowników. Jak pokombinujesz z zabezpieczeniami, możesz "pojechać"
wyżej, ale ryzykujesz spalenie instalacji (oby tylko) i przegrzewanie się
gniazda (zwykle 16-amperowego, co daje maksymalnie około 3,7kW przy
grzejniku czysto rezystancyjnym).

Pozdrawiam MarcinB.

3. Data: 2005-08-24 13:59:08

Od: "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinB" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> instalacji (oby tylko) i przegrzewanie się gniazda (zwykle 16-amperowego,
> co daje maksymalnie około 3,7kW przy grzejniku czysto rezystancyjnym).

Mozna podlaczyc do jednofazowego spinajac 3 przewody fazowe kuchenki razem
bez obaw o uszkodzenie przewodow/instalacji (zakladajac ze zabezpieczenie
jest dobrane wlasciwie).

TB

4. Data: 2005-08-24 14:08:51

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czy moge jakos podlaczyc taka kuchenke do zwyklego gniazdka?
> wiekszosc kuchenek w sprzedazy jest przeznaczona do podlaczenia

zwykle kuchenki sa uniwersalne i przystosowane do 3 faz, 2 lub 1.

Musisz miec jednak specjalny obwod. Ze zwykłego gniazdka pobierzesz max
około 3kW ( z ryzykiem jego spalenia)

Kuchnia elektryczna zwykle ma palniki srednio po 2kW - wiec jak wlaczysz
wszystkie to instalacja popłynie badz bezpiecznik zadziała

5. Data: 2005-08-25 00:33:50

Od: "PAweł" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Złą robote robicie udzielając takich rad,- jeśli ktos pyta o takie rzeczy,
to mozna spokojnie załozyc, że na prądzie, zabezpieczeniach i instalacji
słabo zna się.
A zatem lepiej niech nie eksperymentuje i w trosce o swoje i innych życie,
oraz o spokojny sen strażaków powierzy to zadanie fachowcowi, który zreszta
za to majątku wziąc nie powinien.

6. Data: 2005-08-25 06:39:01

Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> napisał w
wiadomości news:dehufh$dq0$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Mozna podlaczyc do jednofazowego spinajac 3 przewody fazowe kuchenki razem
> bez obaw o uszkodzenie przewodow/instalacji (zakladajac ze zabezpieczenie
> jest dobrane wlasciwie).

A co Ty wiesz o instalacji pytającego? Może zrobiono ją ma cienkim przewodem
aluminiowym, który okrąża całe mieszkanie i kończy się w kuchni, a
początkowo włożona wkładka 10A została dawno zamieniona na 25A (ja tak
miałem, jak kupiłem swoje lokum), albo zastąpiona przez pręt mosiężny,
ewentualnie gwóźdź stalowy (słyszałem o takich przypadkach)? Twoje założenie
jest cenne, ale IMO bezwartościowe.

Pozdrawiam MarcinB.

7. Data: 2005-08-25 07:00:43

Od: "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ewentualnie gwóźdź stalowy (słyszałem o takich przypadkach)? Twoje
> założenie jest cenne, ale IMO bezwartościowe.

A dlaczego mam zakladac ze instalacje jest wykonana do dupy? Wtedy w ogole
nie ma szans na podlaczenie wiekszego odbiornika.
Zakladam, ze jest wykonana zgodnie z normami. Jak nie to trzeba ja wykonac
wlasciwie?

BOB

8. Data: 2005-08-25 07:09:03

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> napisał w
wiadomości news:dejqb1$c2l$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Zakladam, ze jest wykonana zgodnie z normami. Jak nie to trzeba ja
> wykonac wlasciwie?

Jeśli nawet jest wykonana zgodnie z normami, to jeszcze nie oznacza
to, że jest w stanie wytrzymać ciągłe obciążenie na poziomie 2-3x
większym od nominalnego. Standardowe zabezpieczenie 16A tez raczej nie
ma szans przy obciążeniu kuchenką, a samowolna jego wymiana na
większe - chyba zgodzisz się, że to już dość drażliwy temat?

J.

9. Data: 2005-08-25 07:28:50

Od: "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli nawet jest wykonana zgodnie z normami, to jeszcze nie oznacza to, że
> jest w stanie wytrzymać ciągłe obciążenie na poziomie 2-3x większym od
> nominalnego.

Nominalne obciazanie czego???

Standardowe zabezpieczenie 16A tez raczej nie
> ma szans przy obciążeniu kuchenką, a samowolna jego wymiana na większe -
> chyba zgodzisz się, że to już dość drażliwy temat?

1. Ma szanse tylko nie przy obciazeniu mniz 3680W.
2. Zabezpieczenie ma przede wszystkim zabezpieczac instalacje przed
uszkodzeniem i dobiera sie je stosownie do obciazalnosci pradowej przewodow,
biorac pod uwage charakter i warunki ich pracy. Czy ja gdzies napisalem ze
moze dac inne=niewlasciwe zabezpieczenie?
3. Moja odpowiedz bardziej dot. tego ze jest mozliwosc podlaczenia kuchenki
el. 3-faz do instalacji 1-faz w ogole. Wiekszosc wspolczesnie wykonywanych
instalacji na to pozwala (jednak nie zawsze kuchenki moga pracowac "pelna
para". I tak raczej nigdy nie wlacza sie wszystkich pol na maks.)
4. Uwazam tez jak ktos tu wczesniej napisal (w trosce o bezpieczenstwo
pytajacego i sasiadow), ze powinien dac zarobic na chleb elektrykowi, ktory
sprawdzi przed zakupem instalacje, ewentualnie cos doradzi i podlaczy
urzadzenie.
5. EOT

10. Data: 2005-08-25 07:30:48

Od: "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Ma szanse tylko nie przy obciazeniu mniz 3680W.
Zabezpieczenie powinno wytrzymac obciazenie do 3680W.

pospiech :))

Alarm do mieszkania w bloku
przegląd kotła gazowego Viessman
ubezpieczenie mieszkania