kulki z platkow owsianych

1. Data: 2001-03-30 09:33:31

Temat: Re: kulki z platkow owsianych
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

robiłam, wyszły palce lizać.
pozdrawiam i proponuje zrobic.
kachna
oza napisał(a) w wiadomości: <99v6n7$oiu$1@news.tpi.pl>...

1. Data: 2001-03-30 22:55:54

Temat: Re: batony z platkoow; bylo: kulki z platkow owsianych
Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może spróbuj z polewami Schwartau. One bardzo fajnie zastygają na
> ciastach, to może i w tym przypadku zdadzą egzamin.
sproobuje. dzieki!

> Ja zrobiłam wczoraj coś takiego:
> Ogrzałam ww. 2 polewy w gotującej wodzie. Wylałam je do średniej wielkości
> pojemnika. Dodałam miodu, rumu, pokruszonych herbatników, rozmaitych....
ah, przeciez nie podawalem jakiegos scislego przepisu! moze kiedys porwe sie na
zrobienie repliki marsa czy innego snikersa - wtedy mooj przepis bedzie mial
jakas wartosc - rzucilem tylko takimi tam zalozeniami

> U mnie w pracy zasmakowały, chociaż są bardzo słodkie.
i oto chodzi! mam niski poziom cukru i potrzebuje miec przy sobie cos okropnie
slodkiego - stad potrzebuje mobilnych batonikoow - z twarda, nie topiaca sie
polewa.

znalazlem rozwiazanie zastepcze - batonik miedzy dwoma wafelkami - niezle
wyglada i nie klei sie :))

przyjazni!
Ing.

1. Data: 2001-03-31 08:41:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam ten przepis wlasciwy, a nie na oko, jak podalam
ponizej.
Pochodzi on z Mr Men Annual, 1982...
100g platkow ows.
100g margaryny/masla, 75 g cukru, 50 gt posiekanych drobno
orzechow
3 lyzeczki kakao (o ile pamietam, nam zawsze sie wsypywalo w
takiej chmurze iwcej, za pomaca jednego wielkiego balwana, w
chmurze kakaowej)
1 lyzeczka kawy rozpustnej
cukier puder.

Ukrecic platki, maslo, cukier, orzechy i kakao. Kawe rozpuscic w
3 lyzeczkach zimnje wody.
Dodac do masy. Wymieszac dobrze. Lyzeczka nabierac masy, rekami
walkowac kulki, obtoczyc w cukrze pudrze. N.B. Tytul przepisu to
sniezki (snowballs, stad nasza mutacja na "eyeballs" i ten
dodatek w postaci splaszeczenia kulek i umiezczenia rodzynek w
centrum...). Wychodza nie za slodkie przez te kawe. Podobno z
przpeisu wychodzi ok 15 co jest stanowczo za malo...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-01 21:22:48

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"oza" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
>ciasta formować kulki lub łyżką wykładać kupki ciasta na metalową tacę.
>Posypać je cukrem pudrem. Gdy zastygną nadają się do jedzenia.

Hmmm... Ja sam nigdy ale czesto robilem je se s.p. Babcia, ktora bardzo
lubila je robic. Dodatkowo do masy dodawala jeszcze spirytus! Po
uformowaniu kulek nie posypywala ich cukrem ale obtaczala w wiorkach
kokosowych.

Smat tych kulek jest dla mnie nie do zapomnienia mimo, ze sam ich nigdy nie
robilem. Twoj post wywolal mile wspomnienia wiec jak nie zapomne do
najblizszych swiat to je zapewne zrobie.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-04-04 21:58:48

Od: /-\r...@...net <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pozwole sobie dorzucic tu moje 3 grosze.(Juz jako mala zygota namietnie
robilem te kuleczki)

Wedlug mnie najlepsza posypka sa wiorki kokosowe polaczone z kaszka
bananowa.

Mazurki na Święta
Re:PASCHA - długie
kurczak ze szpinakiem