kulki z platkow owsianych

1. Data: 2001-03-29 11:38:10

Temat: kulki z platkow owsianych
Od: "oza" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kochani,
poszukuje przespisu na wyjatkowo smakowite kulki z platkow owsianych bez
pieczenia.
jadlam je kiedys na imprezie (wszamalam chyba wszystkie...hihi), ale nie
zapytalam o przepis...
niedawno znalazlam w internecie taki oto przepis i mam zamiar go wyprobowac:

Trufle z płatków owsianych
3 szklanki płatków owsianych, 250 dag (1/2 szklanki) cukru, 4 łyżki kakao,
13 dag margaryny, 8 łyżek mleka, cukier waniliowy lub esencja zapachowa,
cukier puder do posypania

W garnku zagotować mleko z cukrem, margaryną i kakao. Do gotującej się masy
wsypać płatki owsiane, dokładnie wymieszać i gotować jeszcze 35 min. Z
ciasta formować kulki lub łyżką wykładać kupki ciasta na metalową tacę.
Posypać je cukrem pudrem. Gdy zastygną nadają się do jedzenia.

robiliscie je kiedykolwiek?

1. Data: 2001-03-29 12:59:29

Temat: Re: kulki z platkow owsianych
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

oza napisala:
(...)

> [...]
> ciasta formować kulki lub łyżką wykładać kupki ciasta na metalową tacę.
> Posypać je cukrem pudrem. Gdy zastygną nadają się do jedzenia.

Robiłam, często na biwakach. Do proporcji nic nie mam, bo wszystko
robię na oko. Po wsypaniu płatków nic już nie gotowałam,
a kulki obtaczałam w kakao, co daje im taki "aksamitny" wygląd :-)

Krycha

1. Data: 2001-03-29 12:59:30

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Mar 2001 13:38:10 +0200, "oza" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
>ciasta formować kulki lub łyżką wykładać kupki ciasta na metalową tacę.
>Posypać je cukrem pudrem. Gdy zastygną nadają się do jedzenia.

ja robilam jakiies takie nie gotowane, gdzie jest maslo, cukier
puder, kakao, troche kawy neski rozpuszczonej w goracej wodzie.
Miesza sie to razem z platkami, miesza i miesza. Potem sie
czlowiek kompletnie upacia tym, bo klei sie niemilosiernie a
trzeba kulki rekami robic. Obtoczyc w cukrze pudrze. Jesc.
Przepis pochodzi z dziecinnej ksiazeczki, pod presja dzieci to
robilam, potem dzieci same, wiec tego przepisu dokladnie nie
pamietam...

Mysmy to ponadto udoskonalili (mam takieiego rozkosznego synusia
i kochana niunie...) - te kuleczki splaszczalismy nieco, w srodek
pchalismy rodzynka i nazywalismy to "galki oczne"...

Krysia, zycze zaspokojonego apetytu...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-29 13:01:57

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oza wrote:

> robiliscie je kiedykolwiek?

Kiedyś robiłem, ale chyba trwało to krócej
Doskonale zamiast płatków nadaje sie ryz dmuchany

sadyl

1. Data: 2001-03-29 14:24:09

Od: "oza" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

faktycznie: po co gotowac i opozniac moment rozkoszy:)))))))
wystarczy przeciez tylko podgrzac, zeby sie skladniki rozpuscily...

kochani, teraz to mi dopiero pomyslow do glowy poprzychodzilo (krysiu -
niezly pomysl z tymi galkami..hahah, to skusi kazdego niejadka!)
a wiec, skoro podstawy mam dobre to biore sie za szczegoly:))))
serdecznie dziekuje!

1. Data: 2001-03-30 05:46:15

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oza" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciasta formować kulki lub łyżką wykładać kupki ciasta na metalową tacę.
> Posypać je cukrem pudrem. Gdy zastygną nadają się do jedzenia.

No i zrobilam wczoraj te kulki. Proporcje mleka chyba byly za male, albo
czas podany na gotowanie zbyt dlugi, a to dlatego, ze ... po wrzuceniu 3
szklanek platkow masa byla juz tak gesta, iz musialam dolac jeszcze mleka
aby platki choc troche nasiakly. Nie bylo juz mowy o 35 min. gotowaniu. A
tak wlasciwie ... te platki powinny byc calkiem miekkie czy takie "pol
twarde"?
Poza tym, byly (i jeszcze sa) smaczne!
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-03-30 08:02:33

Temat: batony z platkoow; bylo: kulki z platkow owsianych
Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...iz musialam dolac jeszcze mleka aby platki choc troche nasiakly. Nie bylo
juz mowy o 35 min. gotowaniu. A tak wlasciwie ... te platki powinny byc calkiem
miekkie czy takie "pol twarde"?

proponuje wczesniej przyprazyc platki - nie powinny tak pic mleka, a beda
znacznie smaczniejsze.
w temacie: sproobujcie zrobic batony - prazone platki owsiane/jeczmienne (lub
mieszanka musli) + masa kajmakowa (ta prosta, ze sztuczki z gotowaniem puszki
slodkiego mleka). potem szybko uformowac batony (ja do tego uzywam przecietej
na pool rurki PCV 3/4 cala :))) do zamrazarki. jak zastygna wrzucam je do
polewy czekoladowej.
a wlasnie! nadal nie mam przepisu na twarda polewe ktoora nie plami lapek.
batony sa pyszniste i w przeciwienstwie do kulek mozna je brac do pracy, no i
wiesz co jesz!!
slonecznosci!
Ingolfur Arnarson

1. Data: 2001-03-30 08:31:13

Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> batony sa pyszniste i w przeciwienstwie do kulek mozna je brac do pracy,

A może spróbuj z polewami Schwartau. One bardzo fajnie zastygają na
ciastach, to może i w tym przypadku zdadzą egzamin.
Ja zrobiłam wczoraj coś takiego:
Ogrzałam ww. 2 polewy w gotującej wodzie. Wylałam je do średniej wielkości
pojemnika. Dodałam miodu, rumu, pokruszonych herbatników, rozmaitych
bakalii, płatków kukurydzianych, wiórków kokosowych... To wszystko szybko
wymieszałam i wyłożyłam do tortownicy. Po paru minutach nadawało się do
jedzenia, ale ja dałam na noc do lodówki. Rano pokroiłam w niewielkie
prostokąty, które mogą na upartego przypominać małe batoniki. U mnie w pracy
zasmakowały, chociaż są bardzo słodkie.
Polecam
Kasia

1. Data: 2001-03-30 09:18:07

Od: "oza" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mniaaaaaaaam.... ale pysznosci opisujecie:))

wilmo,
pamietam, ze wspominane przeze mnie z rozczuleniem kulki byly pol twarde,
napewo nie rozgotowane... faktycznie przyprazenie ich wydaje mi sie bardzo
dobrym pomyslem (np. razem z pokruszonymi orzechami lub migdalami).
a jak sadzisz: czy dodanie do masy kilku rozpuszczonych krowek (chyba
ciągutki jeszcze nie wymarly?) kosztem mniejszej ilosci cukru podkresli smak
czy totalnie zemdli?

ach, i te wasze smakowite batoniki... zyc nie umierac:))
zegnaj dieto!

1. Data: 2001-03-30 09:28:19

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mniaaaaaaaam.... ale pysznosci opisujecie:))

kosztem mniejszej ilosci cukru podkresli smak
> czy totalnie zemdli?
wydaje mi sie, ze krowki spowoduja tylko to, ze kulki beda twardsze, co do
cukru .. "moje kulki" wyszly takie hmm ... wytrawne, ale wydaje mi sie, ze
takie sa dobre. Ja do tych kulek dodalam troche wiorek kokosowych, ale
pewnie mozna tez dodac innych "dobroci"

> ach, i te wasze smakowite batoniki... zyc nie umierac:))
> zegnaj dieto!
- ja rowniez dzisiaj mowie 3 dniowej glodoweczce bye, bye, od jutra "wielkie
obzarstwo" ;o)))))))))
pozdr. Wilma

Mazurki na Święta
Re:PASCHA - długie