kwas askorbinowy a rosliny

1. Data: 2003-03-17 13:26:08

Temat: kwas askorbinowy a rosliny
Od: h...@h...info (Halina Wierzycka) szukaj wiadomości tego autora

witam

czy witamina c wykazuje jakies dzialanie na rosliny? Zaciekawilo mnie
podanie przez producenta nawozu do roslin doniczkowych informacji
"zawiera witamine c".
Odrzucam mozliwosc (watpliwa zreszta) zwiekszonej zawartosci tej witaminy
w roslinie, gdyz nawoz ten jest przeznaczony do roslin doniczkowych -
ozdobnych.

--
"jestem jaki jestem..." M. Wiśniewski / pgp: hyperreal.info/~hydek/

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

2. Data: 2003-03-17 21:40:06

Temat: Re: kwas askorbinowy a rosliny
Od: k...@u...edu.pl szukaj wiadomości tego autora

> czy witamina c wykazuje jakies dzialanie na rosliny? Zaciekawilo mnie
> podanie przez producenta nawozu do roslin doniczkowych informacji
> "zawiera witamine c".

Czego to producenci nie wymysla! :-) W tym miejscu przypomina mi sie
produkowany przez pewna firme obornik (pomiot ptasi) o zapachu... waniliowym.
Chociaz z drugiej strony dodatek etylowaniliny do obornika ma z pewnoscia
wieksze znaczenie (ale tylko estetyczne) niz witamina C w nawozie mineralnym
dla roslin doniczkowych. A tak powaznie - to nie slyszalem o jakimkolwiek
dzialaniu kwasu askorbinawego na rosliny, zwlaszcza jesli bedzie podany
doglebowo. To jest po prostu nabijanie w butelke. Chyba, ze ktos ma inne zdanie?

Tak na marginesie mozna wiedziec, jaki to nawoz i jakiego producenta (prosze o
informacje na priva)?

Kazik Warminski
---------------
UWM w Olsztynie

3. Data: 2003-03-18 08:22:26

Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

>Tak na marginesie mozna wiedziec, jaki to nawoz i jakiego producenta (prosze o
informacje na priva)?

Slaczego na priva? Ja tez jestem cholerycznie zainteresowany kto robi ludzi w konia?
(bo
dlaczego to wszyscy wiemy.

Milego dnia, wieczoru, weekendu
Aleksander
---------------------------
Vita-Complete - witaminy z Kanady - Bez alergenów, cukru, drozdzy, glutenu, laktozy,
sztucznych barwników i kolorantów. Odpowiednie m.in. dla alergików, diabetyków i
wegetarian. Pytaj w aptekach lub zobacz www.vitacomplete.com

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

4. Data: 2003-03-18 14:26:13

Od: Adam <n...@p...adresu> szukaj wiadomości tego autora

Halina Wierzycka napisał(a):

> [...]
> Odrzucam mozliwosc (watpliwa zreszta) zwiekszonej zawartosci tej
> witaminy w roslinie, gdyz nawoz ten jest przeznaczony do roslin

a moze tutaj jest jako konserwant tego nawozu? ;)

a druga mozliwosc - marketing

Adam

5. Data: 2003-03-18 16:36:24

Od: k...@u...edu.pl szukaj wiadomości tego autora

> a moze  tutaj jest jako konserwant tego nawozu? ;)

Konserwant i przeciwutleniacz raczej odpada, bo w nawozach mineralnych nie ma
co sie psuc lub utleniac.

> a druga mozliwosc - marketing

Prawdopodobnie ta druga mozliwosc, chociaz z drugiej strony kiedys czytalem o
stymulujacym dzialaniu kwasu foliowego na rosliny (po aplikacji nalistnej). Byc
moze i z witamina C cos tam odkryli. Jesli tak, to producent lamie prawo, bo
kazda substancja regulujaca wzrost i rozwoj roslin jest srodkiem ochrony roslin
i podlega procesowi kosztownej rejestracji, z wyjatkiem substancji
wylacznie "nawozowych" (wg Ustawy o ochronie roslin z dn. 12.07.1996 i
stosownych rozporzadzen wykonawczych). A na pewno witamina C nie jest nawozem,
wiec pozostaja dwie mozliwosci:
1. "mydlenie oczu" (marketing)
2. regulator wzrostu i rozwoju roslin (a za to mozna producenta, chociazby,
postraszyc Inspekcja Ochrony Roslin i Nasiennictwa :-)
Wiec apeluje o podanie producenta. Moze warto by bylo jego zapytac po co ta
witamina C w nawozie.

Kazik Warminski
---------------
UWM w Olsztynie

6. Data: 2003-03-18 17:21:34

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wiesz, jak przez pomyłke łykniesz sobie guana, to przynajmniej wyjdzie CI
to na zdrowie... :)

Użytkownik Halina Wierzycka <h...@h...info> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@h...info...

8. Data: 2003-03-20 16:21:22

Od: h...@h...info (Halina Wierzycka) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pon 17. marzec 2003 22:40, k...@u...edu.pl napisał:

> Tak na marginesie mozna wiedziec, jaki to nawoz i jakiego producenta
> (prosze o informacje na priva)?

Agrecol nawoz do roslin zielonych
jest to "prezent od firmy agrecol dla czytelnikow Kwietnik-a"
firmy AGRECOL, www.agrecol.pl
na odwrocie: skoncentrowany, wieloskladnikowy nawoz mineralny z dodatkiem
witaminy C. :) Przezaczony do nawozenia roslin zielonych.

pozdrowienia :)

7. Data: 2003-03-20 16:21:22

Od: h...@h...info (Halina Wierzycka) szukaj wiadomości tego autora

Dnia wto 18. marzec 2003 18:21, Adamus napisał:
> No wiesz, jak przez pomyłke łykniesz sobie guana, to przynajmniej
> wyjdzie CI to na zdrowie... :)

czemu pan sie mnie uczepil ?
a tak pozatym to wszyscy łykamy guano czy tego chcemy czy nie, nawet guano
Kopernika :P

--
"jestem jaki jestem..." M. Wiśniewski / pgp: hyperreal.info/~hydek/

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

acodin dekstromorfan
Maca - uzależnia ?