kwiaty na slonce

1. Data: 2002-01-10 11:03:30

Temat: kwiaty na slonce
Od: "cytryna" <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam grupowiczow!
czy ktos moglby mi poradzic jakie kwiaty mam (moge) kupic na okna od polud
nia (oprocz kolczastych)? Slonce latem daje tam okropnie. Chodzi mi genera
lnie o pokoj mojej corci! Kupujac w kwiaciarni, slysze ze prawie wszystko
moze byc na sloncu ale jak jest faktycznie? moze jakies bonsai..... prosze o
rady!
ewa

2. Data: 2002-01-10 13:49:30

Temat: Re: kwiaty na slonce
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cytryna <e...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1jsbv$ffd$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
> moze byc na sloncu ale jak jest faktycznie? moze jakies bonsai..... prosze

Ewo, proszę o wyjasnienie: Czy to chodzi o kwiaty czy rośliny z kwiatami, bo
same kwiaty napewno nie będa rosły.
Pozdrawiam
Krzysztof Pawłowski
k...@g...pl

3. Data: 2002-01-10 23:04:56

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Musisz chyba poczekac na robala, specjalistke na grupie od kwiatow
doniczkowych (nie mylic z okwiatami - sic!). Bonsai to nie gatunek lecz
sposob uprawiania rosliny. Na pewno odporne sa sukulenty np. grubosz
pospolity, czyli drzewko szczescia. Tylko czy ladne? Kwestia uprawy i gustu.
W kazdym razie dobry na szybki bonsai.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2002-01-11 00:00:38

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cytryna" <e...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> moze byc na sloncu ale jak jest faktycznie? moze jakies bonsai..... prosze

Wydaje mi się ,że latem jest tam ukrop na parapecie - moja Babcia ma
południowe okna . Proponowałbym więc żaluzje i wtedy spektrum roślinne
znacznie CI się powiększy.

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

5. Data: 2002-01-14 13:08:55

Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moze byc na sloncu ale jak jest faktycznie? moze jakies bonsai..... prosze

Witam,

Na poludniowych oknach hoduje kaktusy, popularne trawki (zielistki), reo,
araukarie (jeszcze jest mala), wilczomlecze - ale trujace, wiec dla corki
nie polecalabym. Co do bonsai to "tradycyjnego" nie polecalabym - tzn.
mialam chyba wiaz prowadzony w formie bonsai, ale potrzebuje duzo wilgoci,
bo ma mala bryle korzeniowa. Takze koleusy lubia slonce, ale trzeba je
codziennie podlewac. Jeszcze mam geranium - taka pachnaca pelargonia o
koronkowych listkach.

To sa sprawdzone przeze mnie gatunki na poludniowe okna

Pozdrawiam
Ewa

p.s. moja corka tez ma poludniowe okno :)

Jak zalozyc nelsona czyli nie bylo mnie a jestem, wiec witam i sie przedstawiam oraz inne dywagacje
troszke NTG: wychodek na dzialce
zioła w ozdobnych naczyniach szklanych
Pana Witka na podium
bezinteresowni nauczyciele ze szkoly podstawowej