laika pytanie o tuje w donicach

1. Data: 2006-10-27 08:11:05

Temat: laika pytanie o tuje w donicach
Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

.na balkonie.
Musze sie pochwalić: miałam paskudne szare kafelki, lecz budownictwo
oszczędnościowe lat 80 zmusiło spółdzielnię do skucia i uszczelnienia
balkonu, bo sąsiad klął na zalewanie. Skutkiem czego pakupiliśmy kafle
gresowe - pięknoty i mlaskam teraz na swoje 2.5x2.5 m2 królestwa ;-)))
Minus: chce mi się tę podłogę pokazać i wywalić co nieco donic, szczelnie
pokrywających szare a paskudne kiedys klepki. Część mniejszych donic
powiesiłam na półkach na ścianie, za to nie wiem, co zrobić z tujami - dość
wyłysiałymi po żerach przędziorka i grzybie, którego chyba wreszcie
zwalczyłam.
pyt.1: czy taki krzak odbije i rozrośnie się, nieatakowany już przez grzyba
i robale?
pyt.2: czy mogę trochę przetrzebić bryłę korzeniową tak, by w wielkiej
donicy upchnąć jeszcze jakieś małe roślinki, coby te łysawe badyle tak nie
straszyły i nie zajmowały tyle miejsca?

pozdrawiam ciepłojesiennie ze Szczecina
Hania

2. Data: 2006-10-27 08:39:01

Temat: Re: laika pytanie o tuje w donicach
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania "

> [...]
> pyt.2: czy mogę trochę przetrzebić bryłę korzeniową tak, by w wielkiej
> donicy upchnąć jeszcze jakieś małe roślinki, coby te łysawe badyle tak nie

jesli sa duże to raczej szansa że choroby będa nawracać. Tak to się dzieje z
dużymi roślinami w donicach - gospodarka wodą nie nadąża, bryła przesycha.
Najlepiej je podarować komuś na działkę, gdzie maja szansę dojść do siebie w
gruncie, a do donic nasadzić inne mniejsze rośliny.

--
ewa

3. Data: 2006-10-27 09:06:59

Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa <m...@l...com> napisał(a):

> jesli sa duże to raczej szansa że choroby będa nawracać.

:(((

> [...]
> Najlepiej je podarować komuś na działkę, gdzie maja szansę dojść do siebie
> gruncie, a do donic nasadzić inne mniejsze rośliny.

chyba masz rację...

hania
> --
> ewa