lakier na mozaike na ogrzewaniu podlogowym

1. Data: 2003-01-28 12:30:58

Temat: lakier na mozaike na ogrzewaniu podlogowym
Od: jarewo <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Planuje polozyc na (wodnym) ogrzewaniu podlogowym debowa mozaike.
Interesuje mnie chemia jakia powinna byc w tym wypadku zastosowana.
Po pierwsze - klej - taki zeby dobrze spelnial swoje zadanie (tj.
klejenie) ale jednoczesnie nie wydzielal za duzo szkodliwych paskudztw....
Po drugie lakier. Z tym pewnie bedzie jeszcze trudniej. Zmiany
temperatury i wilgotnosci podlogi w cyklu rocznym powoduja ze drewno
cyklicznie kurczy sie i rozszerza. Lakier powinien byc wiec relatywnie
elastyczny, a jednoczesnie nie powinien wnikac pomiedzy poszczegolne
elementy i sklejac ich plaszczyzn bocznych (bo wtedy na skutek skurczu
drewna zamiast mikroszczelin pomiedzy poszczegolnymi elementami,
powstaja spore "bloki" sklejonych ze soba elementow i duze szczeliny
(pekniecia) pomiedzy nimi - nie jestem pewien na ile opisany efekt
dotyczy takze mozaiki, bo na pewno dotyczy parkietow). Czytalem ze
najlepiej spisuja sie w takich warunkach lakiery na bazie z.ywic
syntetycznych, ale niestety nie wiem nic konkretniejszego. Ponoc
zdecydowanie niewskazane jest stosowanie lakierów poliuretanowych lub
wodorozcien'czalnych, chyba z.e zastosuje sie; odpowiednie lakiery
podk?adowe, zapobiegaja;ce sklejaniu p?aszczyzn bocznych.
Tyle teorii.... Jesli ktos przerabial zagadnienie w praktyce, to
prosilbym o wszelkie rady i spostrzerzenia.
Pozdrawiam,
Jarek