lampa UV przeciw owadom - wplyw na zdrowie

1. Data: 2007-06-26 20:11:56

Temat: lampa UV przeciw owadom - wplyw na zdrowie
Od: "Flyte" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w zwiazku z tym ze mieszkam na parterze, po otwarciu okien czesto do pokoju
wpadaja komary i inne latajace zyjatka. Nie chce stosowac zadnych srodkow
chemicznych (niemowle w domu), dlatego postanowilem kupic lampe UV. Teraz sie
zastanawiam, czy jest to dobre rozwiazanie. Lampa ma moc 4W. Czy lampa o takiej
mocy moze wplywac na zdrowie? jezeli tak to na co i w jaki sposob?

Pozdrawiam,

T.

2. Data: 2007-06-26 20:42:37

Temat: Re: lampa UV przeciw owadom - wplyw na zdrowie
Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

26.06.2007: Flyte wrote:
> [...]
> mocy moze wplywac na zdrowie? jezeli tak to na co i w jaki sposob?

Jak jej nie dotkniesz, to nie masz się co martwić. Zresztą jak dotkniesz
przypadkiem to też, ale nieprzyjemne uczucie (nie polecam raczej, chyba, że ktoś
jest masochistą).

Oczywiście zakładam, że chodziło Ci o ten rodzaj lampy, który mam - co kopie
prądem nieproszonych gości.

--
<http://www.rowerowe.net> - Wycieczki rowerowe, zawody, sprzęt
<http://www.bikertrzebinia.pl> - KTS BikerTrzebinia

3. Data: 2007-06-26 20:58:19

Od: "Flyte" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

> Oczywiście zakładam, że chodziło Ci o ten rodzaj lampy, który mam - co kopie
> prądem nieproszonych gości.

Na instrukcji pisze ze napiecie jest transformowane do 600V. Tak wiec
rzeczywiscie glaskanie lampy UV nie nalezy do przyjemnych.
Przypuszczam ze jest to taka sama lampa jak np. w salach zabiegowych, i
sklepach miesnych - celem jest po prostu pozbycie sie owadow i oczyszczenie
pomieszczenia z bakterii (?? tego nie jestem pewien, nie jestem lekarzem).

Pytanie czy ekspozycja na takie swiatlo nie grozi jakimis groznymi skutkami?
Czy zagrozone sa oczy, czy np skora tez?

Googlowalem nt. lamp UV, ale pokazujace sie wyniki dotycza utwardzania tipsow
itp itd.

Pozdrawiam, T.

4. Data: 2007-06-27 05:27:42

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Cze, 22:58, "Flyte" <f...@o...pl> wrote:
> Pytanie czy ekspozycja na takie swiatlo nie grozi jakimis groznymi skutkami?
> Czy zagrozone sa oczy, czy np skora tez?
Gdyby tak bylo, takich lamp nie byloby w sprzedazy.
Nie znam tych lamp, ale zakladam na 100%, ze jakiekolwiek urzadzenie
emitujace swiatlo UV w zwyklym, np. gospodarskim pomieszczeniu MUSI
miec zabezpieczenie, normalnie stosuje sie szklo kwarcowe (glownie
chodzi o oczy).
J.

5. Data: 2007-06-27 14:58:44

Temat: Re: lampa - światło z projektora???
Od: "dorra" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyte" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pytanie czy ekspozycja na takie swiatlo nie grozi jakimis groznymi
skutkami?
> Czy zagrozone sa oczy, czy np skora tez?

podepnę się pod ten wątek może ktoś przeczyta i odpowie, czy spojrzenie
krótkie w śwtło projektora z bliska może mieć jakieś skutki???
mój synek spojrzał a akurat zbiegło się to z tym że dwa dni po tym dziś
zaczął dziwnie przewracać oczami :(((
jak się z jednym choróbstwem uporałam to mam nowy problem, nie wiem czy to
tylko spojówki są podrażnione czy to może być po tym przypadkowym podejściem
pod światło projektora

6. Data: 2007-06-28 19:36:01

Od: MacAaron <r...@n...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Flyte:

> [...]
> mocy moze wplywac na zdrowie? jezeli tak to na co i w jaki sposob?

W takich lampach stosuje się UV o dużej długości fali, bliskiej światłu
widzialnemu. W dodatku moc jest niewielka. Zdania co do wpływu takiego
promieniowania na oczy są podzielone. Niektóre badania sugerują, że
zwiększa ono ryzyko zaćmy. Nie można jednak popadać w paranoję - sądzę, że
ekspozycja na samo tylko UVA z takiej lampy nie jest większa niż na
słoneczne w pogodny dzień. Jeśli w domu nie ma małych dzieci, osób z
chorobami oczu (nie mylić z wadami wzroku) lub nadmiernie wrażliwych na
światło, to raczej nie ma się czego obawiać. Innych problemów bym się nie
spodziewał.

MacAaron

Profilaktyka - jak zyc dlugo i szczesliwie
Re: Co to może być za choroba?
Nauka o szkodliwości cukru (czyt. węglowodanów)
Soczewki - problem
Co to może być za choroba?