lampa antydepresyjna - czy jest cos warta?

1. Data: 2003-10-30 00:10:55

Temat: lampa antydepresyjna - czy jest cos warta?
Od: "ciekawy" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam :)

zdiagnozowalem u siebie lagodne przejawy depresji jesienno-zimowej. jestem
bezustannie senny, leniwy, mam gorszy nastroj. wszystko mija gdy pojawia sie
swiatlo - na przyklad na wyjezdzie narciarskim.

znalazlem, wydaje sie, rozwiazanie - lampa antydepresyjna. napiszcie mi,
prosze, co taka warta (np. http://www.fp.com.pl/ultra/fotovita_4.htm ).

sa w sprzedazy typy rozniace sie natezeniem oswietlenia i proporcjonalnie
ceną. jak duze znaczenie ma wartosc natezenia? - bo roznice w cenach sa
kolosalne. czy jest sens uzywania takiej lampy w cyklu - kilka dni uzywam,
kilka dni nie uzywam?

z gory dzieki.

--
pozdrawiam,
ciekawy

2. Data: 2003-10-30 20:11:30

Temat: Re: lampa antydepresyjna - czy jest cos warta?
Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fototerapia ma swoją uznaną pozycję w leczeniu SAD czyli sezonowych zaburzeń
afektywnych.
Polecałabym lampę z najwyższym natężeniem z uwagi na to, że wymagany czas
ekspozycji jest wtedy krótszy.
Najlepiej jest stosować naświetlania codziennie, o stałej porze, idealnie o
6 rano. I minumum 10 dni.
Lampy firmy, o krórej piszesz są sprawdzone.
Nie wierzę natomiast w lampy zepterowskie, moim zdaniem jest to zwykłe
naciąganie klienta.

Centrum Onkologii na Ursynowie
HBs dodatni i ciąża
Nadczynność ślinianki