leczenie kanałowe - prześwietlenie?

1. Data: 2007-02-27 14:38:31

Temat: leczenie kanałowe - prześwietlenie?
Od: "Mela" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pewne wątpliwości dotyczące sposobu leczenia mojego zeba, jest to tzw
ząb madrości. Okazało się, ze pod plombą cos się dzieje i z bólem poszłam do
dentystki. Byłam juz na kolejnych 4 wizytach i na obecna chwilę mam
wypełnione 2 kanały, podkład (?), ale jeszcze nie założona plombę. Na plombę
jetem umówiona za 2 tygodnie. Niepokoi nie fakt, że pani stomatolożka
(politycznie poprawna forma?) nie zrobiła roentgena korzeni. Pomyślałam
sobie, że może przy "tym" w sensie ósemki, zębie może zawsze są tylko 2
kanały i nie trzeba niczego się doszukiwać? Na ostatniej wizycie w gabinecie
nieśmiało o to spytałami uzyskałam dosyć mętna odpowiedź, coś, że nie
trzeba, że nie ma potrzeby... Nie wiem jednak czy to prawda i czy nie
powinnam udac się do innego dentysty?
Poradźcie!
Pozdrawiam
Mela.

PS. Podejrzliwa się zrobiłam co do tej pani, gdy zorientowałam sie, że
pracuje (uwaga!) bez rękawiczek! Czy ja jestem przewrażiwiona? M.

2. Data: 2007-02-27 16:09:16

Temat: Re: leczenie kanałowe - prześwietlenie?
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Mela pisze 27-02-2007 15:38:
> [...]
> nieśmiało o to spytałami uzyskałam dosyć mętna odpowiedź, coś, że nie

W ósemkach mogą być dwa kanały, mogą być trzy. Nie zmienia to faktu, że
powinnaś mieć zrobione przynajmniej dwa zdjęcia - jedno przed leczeniem
(lub zaraz po jego rozpoczęciu) i jedno na koniec, dla sprawdzenia
poprawności wypełnienia kanałów.

> Nie wiem jednak czy to prawda i czy nie
> powinnam udac się do innego dentysty?

Chyba warto zastanowić się nad zmianą lekarza.

> PS. Podejrzliwa się zrobiłam co do tej pani, gdy zorientowałam sie, że
> pracuje (uwaga!) bez rękawiczek! Czy ja jestem przewrażiwiona? M.

Może mieć uczulenie na rękawiczki. A poważnie - część dentystów
(zwłaszcza trochę starszych) nie jest przyzwyczajona do pracy w
rękawiczkach. Natomiast jeżeli lekarka przed leczeniem myje dokładnie
ręce, a następnie je dezynfekuje, możesz się zbytnio nie obawiać, choć
nie wiadomo, co ma pod paznokciami :-)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2007-02-28 18:30:25

Od: "Mela" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości

> [...]
> dla sprawdzenia poprawności wypełnienia kanałów.
>
> Chyba warto zastanowić się nad zmianą lekarza.

Dziękuje za odpowiedź. Jutro szukam innego dentysty.
Pozdrawiam
Mela.

Gwałtownie mi się przebarwiły zęby
jedzenie i nadpotliwość
Kościół Stomatologii a ludzie pod bramami
odsłonił mi się (trochę) ząb z dziąsła
odsłonił mi się (trochę) ząb z dziąsła