leczenie warzywami i owocami

1. Data: 2003-01-12 18:09:06

Temat: leczenie warzywami i owocami
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,
W ramach zimowych ciakawostek przyrodniczych podrzucam linke z
wiadomosciami. - Nikt z nas nie watpi w zbawienny dla zdrowia wplyw
roslin - ale czy wiedzieliscie, ze pietruszka i kapusta leczy z
alkoholizmu??? Na grype i zaziebienia pomagaja: marchew, ogórek, malina,
porzeczka czarna, pietruszka, jabłko, jęczmień,??
Paniom zamiast Heleny Rubinstein polecac nalezy do pielegnacji twarzy nast.
rosliny - morela, marchew, cebula, czereśnia, kapusta, truskawka, melon,
brzoskwinia, pietruszka, jabłko, winogrona.

reszta:

http://www.wolfpunk.most.org.pl/ljchor.htm

pozdrawiam
Wojtek Pa

2. Data: 2003-01-12 22:57:31

Temat: Re: leczenie warzywami i owocami
Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> http://www.wolfpunk.most.org.pl/ljchor.htm

A czy nie ma gdzieś spisu roślin, które mogą wyleczyć z ogrodniczego hopla??
Jerry

3. Data: 2003-01-12 23:04:06

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech P <d...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avsau9$mbl$...@n...tpi.pl...
> Paniom zamiast Heleny Rubinstein polecac nalezy do pielegnacji twarzy
nast. > rosliny - morela, marchew, cebula, czereśnia, kapusta, truskawka,
melon, > brzoskwinia, pietruszka, jabłko, winogrona.

Przede wszystkim winogrona. Zawsze mówiłem że winogrona są dobre na
wszystko. :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-01-12 23:46:40

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:avsau9$mbl$1@news.tpi.pl Wojciech P
<d...@p...com.pl>napisał(a):

> ale czy wiedzieliscie, ze pietruszka i kapusta leczy z
> alkoholizmu??? Na grype i zaziebienia pomagaja: marchew, ogórek, malina,
> porzeczka czarna, pietruszka, jabłko, jęczmień,??

Tak, szczególnie w piwie jęczmień pomaga;-) a kiszona kapusta na kaca

> Paniom zamiast Heleny Rubinstein polecac nalezy do pielegnacji twarzy
> nast. rosliny - morela, marchew, cebula, czereśnia, kapusta, truskawka,
> melon, brzoskwinia, pietruszka, jabłko, winogrona.

Ale oczywiście pod warunkiem, że uprawiane ekologicznie.

UWAGA! Przy nabywaniu jarzyn, owoców i zbóż dla celów domowych - jadalnych i
szczególnie leczniczych, warto w miarę możliwości sprawdzić ich pochodzenie.
Rośliny bowiem w toku produkcji rolniczej, bywają lek-komyślnie i
nieodpowiedzialnie poddawane zabiegom ochrony chemicznej i wtedy mogą być
nawet niebezpiecznie toksyczne. Toteż najlepiej, gdy tylko to możliwe,
samemu na działce lub w ogródku wyhodować zdrowe jarzyny i owoce, lub też
nabywać je świadomie, z dostępnego, pewnego źródła.

Już chyba najwyższa pora wziąć coś na sen:
Bezsenność - morele, kapusta, dynia, owies.
Pozdrawiam Ja...cki

5. Data: 2003-01-13 07:11:07

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in news:avsuod$4g2$1@news.tpi.pl:

> Już chyba najwyższa pora wziąć coś na sen:
> Bezsenność - morele, kapusta, dynia, owies.

Owies! Słoma do siennika, a ziarenka metodą Tureckiego :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS.Czy siennik z owsem to nadal siennik?

6. Data: 2003-01-13 10:02:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już chyba najwyższa pora wziąć coś na sen:
> Bezsenność - morele, kapusta, dynia, owies.

Chmielowe "szyszki" pod poduszkę:-)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-01-13 10:03:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Owies! Słoma do siennika, a ziarenka metodą Tureckiego :-)

Mnie się przypomniał wywód Zagłoby o gryzieniu ziaren;-), oczywiście prócz
ziaren dobre wino jest potrzebne.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-01-13 11:38:35

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:avtvih$r0b$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> Chmielowe "szyszki" pod poduszkę:-)

Hejka. Według "Poradnika zielarza" W. Poprzęckiego uspokajają układ
nerwowy: korzeń kozłka i arcydzięgla, owoc dzikiej róży, ziele bylicy
pospolitej i marzanki.
Na bezsenność należy łyżkę anyżu zagotować w szklance wina i wypić przed
pójściem spać; także można wypić przed snem: liść melisy, ziele nostrzyka,
marzanki, bylicy, kwiat wrzosu, kłącze kozłka.
W ciągu dnia popijamy kwiat głogu, liść melisy, kłącze kozłka, szyszki
chmielu, ziele dziurawca. Jemy wszystkie kapusty i pijemy sok z marchwi.
Polecam powyższe pod rozwagę sekcji zielarskiej (ziołowej):-)

Ale na bezsenność najlepiej uregulować trawienie, zaopatrzyć organizm w
naturalne witaminy B1 i B2 (marchewka), zredukować palenie (jak to
zredukować - rzucić natychmiast!), wykreślić alkohol (całkiem?:-(), w miarę
możliwości unikać sytuacji konfliktowych i pomyśleć o wypoczynku (w
:-)ogrodzie).
Pozdrawiam wietrznie Ja...cki

9. Data: 2003-01-13 12:10:08

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech P wrote:

> [...]
> wiadomosciami. - Nikt z nas nie watpi w zbawienny dla zdrowia wplyw
> roslin - ale czy wiedzieliscie, ze pietruszka i kapusta leczy z

Bigosik raczej zawsze towarzyszył imprezom zakrapianym niz odwykowi ;-)

> [...]
> rosliny - morela, marchew, cebula, czereśnia, kapusta, truskawka, melon,
> brzoskwinia, pietruszka, jabłko, winogrona.

No tak, po użyciu cebuli można w dodatku zaoszczędzić na
perfumach, żadne nie przebiją zapachu.

Krycha sceptyczna

10. Data: 2003-01-13 12:18:12

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> PS.Czy siennik z owsem to nadal siennik?

Słomnik albo owsiak :-)

Krycha&Co(ty)

Skuteczny środek na kreta?
oczko wodne