leki antyhistaminowe (loratadyna) a arytmia ?

1. Data: 2004-02-20 12:09:05

Temat: leki antyhistaminowe (loratadyna) a arytmia ?
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Googlowałam i nie wiele znalazłam :) na ten temat.

Ponieważ jest dużo wśród grupowiczów mam do Was pytanie. Od wielu lat
zarzywam codziennie loratadynę (z przerwą na ceteryzynę maj-lipiec) i
ostatnio nasiliły mi się (na razie subiektywne) odczucia nierównej pracy
serca. Byłam u kardiologa - który wysłał mnie na dokładniejsze badania
Holter i echo (których jeszcze nie wykonałam) i sugeruje, że właśnie
loratadyna może powodować arytmię. I rzeczywiście tak jest napisane w
ulotce. (wcześniej nie zwracałam uwagi na skutki uboczne tego leku, bo i tak
muszę go brać - a takimi skutkami można nie źle się zasugerować i od razu
poczuć się chorym :).
Zastanawia mnie czy loratadyna:
1. powoduje wady serca objawiające się artymią
2. jeśli już ktoś ma wadę to ona się np. szybciej albo częściej objawia
3. niszczy poprostu serce i powoduje wadę, która z kolei powoduje arytmię

Oczywiście wiem że są różne arytmie i różne konsekwencje i przyczyny takich
arytmii, ale chętnie przeczytam Wasze opinie na ten temat i ciekawa jestem
czy też mieliście jakieś objawy arytmii i czy było to wiązane z lekami
antyhistaminowymi.

pozdrawiam
barbarella