leworęczni

1. Data: 2002-10-24 19:13:56

Temat: leworęczni
Od: "Anji" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ludzi leworęcznych łączą jakieś cechy charakteru ( może to ma jakiś
związek z półkulami mózgowymi?)?

Pozdrowionka

1. Data: 2002-10-24 19:21:48

Temat: Re: leworęczni
Od: Papik <p...@g...w.astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Oct 2002 21:13:56 +0200, Anji napisał/napisała:
> Czy ludzi leworęcznych łączą jakieś cechy charakteru ( może to ma jakiś
> związek z półkulami mózgowymi?)?

Hmm znam 2 leworecznych, obaj to bracia :>
Zart rzecz jasna..
Obie osoby nie sa ze soba spokrewnione i IMHO niczym sie nie wyrozniaja od
innych..
To tak jakbys pytala czy jesli kolega zaczyna chodzic prawa noga zamiast
lewa oznacza,ze zdaje sobie sprawe iz prawa jest silniejsza (badz lewa) i ta
druga w przypadku potkniecia zdolalaby utrzymac ciezar jego ciala ?
:)))))))))

Ehh chodzilo mi o przypadek, kiedy ktos stanie na swiatlach i ruszy z
prawej, badz lewej nogi :>

--
* 22 zwiastunem trudnych,zyciowych decyzji * Pawel -PAPIK- Pomorski
GG: 70701

1. Data: 2002-10-24 19:40:01

Od: "Konop" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sam jestem leworęczny. I jakoś tak zwracam uwagę na leworęcznych. W moim
otoczeniu jest sporo takich osób. I co dziwne, leworęczny się prawie zawsze
z leworęcznym dogada. A jak chcesz spotkać paru leworęcznych (więcej, niż by
ze statystyk wynikało), to pójdź sobie na jakiś konkurs matematyczny. Mówię
serio, tam nas zawsze jest sporo ;).

Pozdrawiam

Konop

1. Data: 2002-10-25 05:09:47

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anji" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ludzi leworęcznych łączą jakieś cechy charakteru ( może to ma jakiś
> związek z półkulami mózgowymi?)?
>
> Pozdrowionka
Moja mama jest leworeczna (nawet obureczna, bo tlukli ja po lapach w
szkole),
siostra jest leworeczna i syn rowniez jest leworeczny.
Nie zauwazylam, aby laczyla ich jakas szczegolna cecha charakteru;)
Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

1. Data: 2002-10-25 11:12:46

Od: Angelika Thomas <c...@m...ca> szukaj wiadomości tego autora

niby leworeczni umieraja szybciej. (przygotowuje sie na odparcie atakow)
U praworecznych lewa polkula mozgowa jest dominujaca, u leworecznych
wrecz na odwrot. A co z za tym idzie? otoz prawa polkula jest
odpowiedzialna za tak zwana artystycznosc, spontanicznosc "creativity",
uczuciowosc, intuicje, zdolnosc robienia wilu rzeczy na raz,
spontanicznosc itp. Oczywiscie prawo i lewo- reczni urzywaja obu hemisfers.
Rowniez udowodniono ze leworeczni sa bardziej podatni na:
bole glowy, wypadki samochodowe(prawoeczna obsluga samochodu),
uszkodzenia kolan i problemy z konczynami, palenie, alergie, astma.

dobra powtorka z rozrywki przed egzaminem:)
Angelika

1. Data: 2002-10-25 12:06:12

Od: "Rozalia" <r...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Anji" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Czy ludzi leworęcznych łączą jakieś cechy charakteru ( może to ma jakiś
> związek z półkulami mózgowymi?)?
>
> Pozdrowionka

Ja tez leworeczna
wiec jestem piekna ,madra i wspaniala
a teraz na serio - zadnych cech wyrozniajacych nie zaobserwowalam

pozdrawiam
Rozalia
http://asperger.republika.pl

1. Data: 2002-10-25 13:15:40

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozalia pisze w news:xsau9.37205$U17.1377649@news20.bellglobal.com

> Ja tez leworeczna
> wiec jestem piekna ,madra i wspaniala
> a teraz na serio - zadnych cech wyrozniajacych nie zaobserwowalam

To tak jak ja. :)
Poza tym, że na 3 poważne związki dwóch lubych było leworęcznymi.
:) I nie wiedziałam o tym, kiedy się z nimi zaprzyjaźniałam. :)

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2002-10-26 02:29:22

Od: "Juka 147" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z półkulami ma taki związek że lewa półkula odpowiada za prawą stronę ciała,
a prawa za lewą.
Nie sądzę aby jednak cechy charakteru łączyły bezpośrednio ludzi
leworęcznych - raczej wpływ leworęczności na określone cechy charakteru.
Słyszałem że nie należy "oduczać na siłe" pisania czy jedzenia lewą ręką, bo
tworzą się wtedy "zawirowania umysłu" - tak ja je nazwałem, które później
wpływają na pojawienie się dyslekcji i dysortografi.

A czemu pytasz?

Pozdrawiam i życzę dużo dobrego

Juka
http://strony.wp.pl/wp/smile.ufoludek/

1. Data: 2002-10-27 12:13:24

Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl ([cookie]) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Oct 2002 21:13:56 +0200, "Anji" <a...@p...onet.pl>
wrote:

>Czy ludzi leworęcznych łączą jakieś cechy charakteru ( może to ma jakiś
>związek z półkulami mózgowymi?)?

a co z oburecznymi?

urodzilem sie jako leworeczny i od pierwszych lat zycia bylem za
takiego uwazany - potem - gdzies na przelomie przedszkola i pierwszej
klasy podstawówki, ktos (psycholog or sth.) stwierdzil, ze jestem
praworeczny (na podstawie tego, którym okiem patrze przez dziurke od
klucza, która noga kopie pilke itd.) i postanowiono uczynic mnie
praworecznym - np. nauczycielka w 1 klasie podstawówki wrecz stala
nade mna i kontrolowala, czy pisze prawa reka... szybko doprowadzilo
to do tego, ze obie rece zaczely wykazywac te same umiejetnosci.

spotkalem sie ostatnio z opiniami pedagogów/logopedów, ze takie
zmienianie "na sile" moze miec niezbyt dobry wplyw np. na plynnosc
mowy...

jest tu wiecej osób oburecznych?

--
____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

1. Data: 2002-10-27 13:54:48

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[cookie] pisze w news:3dbbd5e9.63236316@news.futuro.pl

> spotkalem sie ostatnio z opiniami pedagogów/logopedów, ze takie
> zmienianie "na sile" moze miec niezbyt dobry wplyw np. na plynnosc
> mowy...

Masz może jakieś linki? Zainteresowało mnie to. :)
Zmuszanie na siłę jakoś mi się nie podoba. Ale po co oduczać?
Przecież można nie oduczając nauczyć pisać prawą ręką.
Oburęczność popłaca. :)

> jest tu wiecej osób oburecznych?

Ja jestem, ale niestety nie do końca. :( W I klasie podstawówki
sama stwierdziłam, że nauczę się pisać prawą ręką, bo mi
przeszkadzało potrącanie przez koleżanki z ławki (a chciałam
twardo siedzieć od ściany :))).

Tyle, że kiedy już w końcu nauczyłam się pisać prawą ręką,
zarzuciłam pisanie lewą i teraz już nie umiem. :(
Inne rzeczy natomiast robię obiema rękami. Zwykle nie robi mi to
różnicy (poza nielicznymi wyjątkami).

Nie wiem, jak byłoby, gdybym została tylko leworęczna, ale na
oburęczność nie narzekam. Myślę sobie, że w ogóle dobrze jest
uczyć oburęczności.

--
Pozdrowieństwa,
Daga