leworęczność, lewooczność itd.

1. Data: 2003-10-16 18:38:00

Temat: leworęczność, lewooczność itd.
Od: "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam 28 lat i dopiero teraz zacząłem uświadamiać sobie powiązania między moją
leworęcznością a innymi cechami. Leworęczność występuje w mojej rodzinie u
większości mężczyzn. Ja należę do pierwszego pokolenia, które nie było
przestawiane przez rodziców na praworęczność. Na dodatek należę do ludzi o
dużo silniej rozwiniętej pamięci słuchowej nad pamięcią wzrokową. Nigdy nie
kojarzyłem leworęczności z innymi cechami jak dysleksja, problemy z
koordynacją ruchową, trudność z określaniem prawej i lewej strony itd. Kiedy
usłyszałem, że może to mieć ze sobą związek, i że leworęczność i lewooczność
to nie to samo zacząłem się głębiej zastanawiać. Poszukuję szerszych
informacji na ten temat. Czy możecie polecić jakąś literaturę? Z góry
dziękuję za wszystkie informacje i komentarze.

Pozdrawiam,
DL.

2. Data: 2003-10-16 22:33:02

Temat: Re: leworęczność, lewooczność itd.
Od: "kr" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Najlepsza: "Neuropsychologia" A. Łuria
"Neuropsychologia kliniczna" K.Walsh PWN
"Mózg a zachowanie" T. Górska (red) - ciekawa, napisana "ludzkim" językiem
"Dwie półkule - jeden mózg" W. Budohoska, A. Grabowska Wiedza Powszechna,
Seria Omega W-wa'94

pozdrawiam
kr

3. Data: 2003-10-16 22:59:44

Od: "kr" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"db501" <d...@t...net> wrote in message
> Jak mozna zbadac ze osoba jest z natury leworeczna, w przypadku ludzi
> wychowanych na praworecznych?

Witam!

Bardzo różnymi testami, obserwacją odruchów, itp.
Ogólnie - to zależy, ile lat ma pacjent, jak i w jakim wieku był
"przestawiany", czy wyćwiczoną ręką posługuje się tylko przy pisaniu,
rysowaniu, czy w innych czynnościach też. Którą nogą kopnie piłkę, zagląda
przez wizjer w drzwiach itp.
Chociaż szczerze......sprawdzamy wówczas dominację półkuli a nie konkretnie
predyspozycje ręki, a to jest bardzo skomplikowane; przede wszystkim pacjent
musiałby wiele rzeczy robić odruchowo tzn. z wyłączeniem świadomości (w
psychol) a to, jak wiemy u dorosłych osób jest trudne do realizacji, bo w
gabinecie przed terapeutą każdy sie kontroluje.......

Polecam ksiązki z neuropsychologii.

pozdrawiam
kr (terap)

4. Data: 2003-10-16 23:49:25

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> informacji na ten temat. Czy możecie polecić jakąś literaturę? Z góry
> dziękuję za wszystkie informacje i komentarze.

niskie osoby
[spam] książki Allegro
Do Roberta
Masz zyciowy problem?