licznik elektryczny

1. Data: 2003-02-24 18:54:27

Temat: licznik elektryczny
Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Mam chyba problem z "nadgorliwym" licznikiem elektrycznym. Według mnie,
nabija więcej kWh niż rzeczywiście zużywam. Czy jest jakiś domowy sposób aby
to sprawdzić zanim wezwę elektryka ze STOEN-u i zareklamuję licznik?
Proszę o pomoc!
Szanna

1. Data: 2003-02-24 19:04:41

Temat: Re: licznik elektryczny
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> Witam !
> Mam chyba problem z "nadgorliwym" licznikiem elektrycznym. Według mnie,
> nabija więcej kWh niż rzeczywiście zużywam.

Wylaczyc WSZYSTKO (najlepiej bezpiecznikami) i sprawdzic czy licznik stoi w
miejscu - to ze nie stoi to najczestsza przyczyna zlych wskazan, zawyzanie
samego naliczania jest raczej malio realne.

J.

1. Data: 2003-02-24 19:11:07

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wylaczyc WSZYSTKO (najlepiej bezpiecznikami) i sprawdzic czy licznik stoi
> miejscu - to ze nie stoi to najczestsza przyczyna zlych wskazan, zawyzanie
> samego naliczania jest raczej malio realne.

To wyjaśni, czy ktoś się podłączył czy nie. Wydaje mi się, ze on szybciej
się kręci niż powinien przez co podaje wyższe zużycie prądu ( może źle
wyskalowany??).
Szanna

1. Data: 2003-02-24 19:20:23

Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To wyjaśni, czy ktoś się podłączył czy nie. Wydaje mi się, ze on szybciej
> się kręci niż powinien przez co podaje wyższe zużycie prądu ( może źle
> wyskalowany??).

To zostaw wlaczone tylko jakies odbiorniki o konkretnej mocy (np. zarowki) i
sprawdz wskazania licznika na podstawie czasu obrotów tarczy.

Karol

1. Data: 2003-02-24 19:27:02

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> To zostaw wlaczone tylko jakies odbiorniki o konkretnej mocy (np. zarowki)
> sprawdz wskazania licznika na podstawie czasu obrotów tarczy.

Dla równego rachunku np.1-2 żarówki 100W. Ilcz czasu mam testować jeżeli
jednostki licznika to kW?

Szanna
ta co fizykę omijała z daleka

1. Data: 2003-02-24 20:10:29

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam !
> Mam chyba problem z "nadgorliwym" licznikiem elektrycznym.
Mnie też czasami tak się wydaje, ale liczniki na ogół mówią prawdę.
Spróbuj zadziałać w ten sposób:
1. Wyłącz w domu WSZYSTKIE odbiorniki (nie wyłączaj zabezpieczeń
przedlicznikowych) i sprawdź, czy tarcza licznika się nie kręci.
2. Włącz jakiś większy odbiornik o znanej mocy ( grzejnik, termowentylator,
kuchenka) i sprawdź, czy liczba obrotów tarczy (opisana na liczniku np
1kWh=80obr)odpowiada poborowi. Odbiornik 1000 W w ciągu godziny powinien w
takim przypadku "obrócić" tarczę 80 razy. Oczywiście nie musisz liczyć tych
obrotów przez godzinę ;-)
Jeżeli Twój licznik zda oba testy - to z przykrością muszę stwierdzić, że tyle
płacić trzeba...
pozdrawiam
Michał

1. Data: 2003-02-24 20:20:45

Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3e5a7221$1@news.home.net.pl>, Szanna wrote:

> Dla równego rachunku np.1-2 żarówki 100W. Ilcz czasu mam testować jeżeli
> jednostki licznika to kW?

Wystarczy zmierzyć ile sekund trwa jeden obrót, dla większej dokładności
można zmierzyć np. 5 obrotów, podzielić przez 5, uzyskany czas jednego
obrotu pomnożyć przez liczbę podaną na obudowie licznika (np. u mnie to jest
375 obrotów/kWh) i wtedy wiadomo w jakim czasie jest zużywana energia 1kWh,
za co płacimy około 32 grosze. Albo podzielić 1000 przez ten obliczony czas
i wyjdzie jaka moc jest pobierana w danej chwili. Czyli wyjdzie np. 100W, a
wiesz, że jest włączona tylko jedna żarówka 100W, to wtedy wszystko się
zgadza.

Ja obstawiam, że wszystko jest dobrze. Sam to przed chwilą mierzyłem, bo też
mnie zdziwił rachunek.

> Szanna
> ta co fizykę omijała z daleka

Tego uczą dopiero na politechnice :)

Paweł

1. Data: 2003-02-25 08:34:54

Od: "apc_edi" <a...@p...bezsmieci.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ja bym ze STOEN-u nie wzywal. Co maja 350 kilosow gonic... Jak Ci kaza za
dojazd zaplacic...
--
Andrzej W.Kozmicki

Czy jest jakiś domowy sposób aby
> to sprawdzić zanim wezwę elektryka ze STOEN-u i zareklamuję licznik?

Dom Development - wrazenia?
Zapraszam do obejrzenia...
Jak skutecznie umyc okno ?
zasłona prysznicowa na metry