lipcowa galeryjka

11. Data: 2003-07-21 08:39:06

Temat: Re: lipcowa galeryjka
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bfg7hm$gnl$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Bogusław Radzimierski" napisał

> Chyba zby "okrągłe" i mało szorstkie dzwonki jak na latifolia. Nie ten
> kształt.

Hejka. Ewentualnie mogę przyjmować zakłady, co to za dzwonek. :-)
Pozdrawiam pochmurniej Ja...cki

12. Data: 2003-07-21 08:39:13

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) wrote in
-botaniczny.pl:

> Np: Rhizocarpon geographicum (wzorzec geograficzny)

Oj, chcialabym, zeby te un rosl u mnie za chwasta...
Oj chcialabym, chciala...
Pozdrowienia - Ewa Sz. z chcica :-)

13. Data: 2003-07-21 08:41:04

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Chyba zby "okrągłe" i mało szorstkie dzwonki jak na latifolia. Nie ten
> kształt.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Popatrzyłem jeszcze raz, z liści to mi wygląda na Campanula trachelium,
tylko kolor kwiatów mnie myli,może zdjęcie nie oddaje zbyt dobrze
kolorów.Wieloletnia roslina zielna wys. do 1m.Liście kształtem przypominaja
liście pokrzywy, ale nie parzą. Kwiaty ciemno, lub jasnoniebieskie, zebrane
po 1 -3. Niech Jarek porówna trzy opisy i sadzę że odpowiedż się wyłoni.
:-) Bogusław

14. Data: 2003-07-21 08:41:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Zdjęcie nie oddaje wiernie wyglądu rośliny, ale jak piszesz że to
chwaścior
> to może Campanula persicifolia, kwitnie czerwiec-lipiec wysokość około 90
> cm. Łodyga wzniesiona o niewielu liściach, kwiaty barwy błękitnej lub
> błękitnofioletowej.
> Porównaj z C.latifolia i zagadka powinna być rozwiązana.

Za małe kwiaty i zbyt wydłużone jak na brzoskwiniolistny:-)

Pozdrawiam przekornie, Basia.

15. Data: 2003-07-21 08:41:35

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> latifolia.
> Chyba zby "okrągłe" i mało szorstkie dzwonki jak na latifolia. Nie ten
> kształt.

C. latifolia ma okragla w przekroju lodyge i nieowlosione lub malo
owlosione kielichy (to to zielone, nie mylic z korana - to to kolorowe).
Owlosiona i kanciasta w przekroju jest C. trachelium.
Az sobie jeszcze raz obejrze tez zdjecia Jarka...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

16. Data: 2003-07-21 08:45:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> [...]
> owlosione kielichy (to to zielone, nie mylic z korana - to to kolorowe).
> Owlosiona i kanciasta w przekroju jest C. trachelium.

No właśnie, też się ostatnio zastanawiałam, czy mam ten pierwszy, czy ten
drugi.
Owłosienie przesądziło o wyniku:-)

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2003-07-21 08:56:13

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Xns93BF6B5B36738ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8 Ewa
Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):
> r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) wrote in
-botaniczny.pl:

> Oj, chcialabym, zeby te un rosl u mnie za chwasta...
> Oj chcialabym, chciala...
> Pozdrowienia - Ewa Sz. z chcica :-)

Hejka. Obejrzałem w googlach tego Rhizocarpona. Cóż Ewo, wydaje mi się,
że przy odrobinie wyobraźni może go zastąpić jajecznicą na boczku z dużą
ilością szczypiorku. ;-)
Pozdrawiam porostowo Ja...cki

18. Data: 2003-07-21 09:34:31

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Hejka. Ewentualnie mogę przyjmować zakłady, co to za dzwonek. :-)
> Pozdrawiam pochmurniej Ja...cki

Stawiam jednak na Campanula trachelium, wykluczając powyzsze na jakie
głosowałem i głowiąc się nad Campanula glomerata.Wieloletnia roslina zielna
wys.do 70 cm. , liście jajowate, nieco wydłuzone, dolne na ogonkach.Kwiaty
wąskodzwonkowate fioletowoniebieskie, skupione po kilka w szczytowej
główce,Rośnie na rowach, miedzach, zaroslach i prawdopodobnie u Jarka w
ogrodzie.
p.s.
Już więcej nie będę się wypowiadał na temat zagadki Jarka w ogrodzie :-)
:-) Bogusław

19. Data: 2003-07-21 10:17:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...
> [...]
> ogrodzie.
> p.s.
> Już więcej nie będę się wypowiadał na temat zagadki Jarka w ogrodzie :-)

Postaw na Campanula rapunculoides,
a zgarniesz główną nagrodę:)

Pozdrawia boletus

20. Data: 2003-07-21 10:34:29

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in

> Obejrzałem w googlach tego Rhizocarpona. Cóż Ewo, wydaje mi
> się,
> że przy odrobinie wyobraźni może go zastąpić jajecznicą na boczku z
> dużą ilością szczypiorku. ;-)

ROFL!
Jarek, przy najblizszej okazji masz u mnie jajecznice ze szczypiorkiem.
Boczek tez sie znajdzie :-)))
Pozdrowienia - Ewa Sz. ubawiona do lez

Nic z tego bratku:)))
Melon...