liście

1. Data: 2005-10-19 16:17:17

Temat: liście
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co robicie z opadłymi liśćmi, szczególnie z tymi gorszymy np.: orzecha
włoskiego ???

Serdecznie Miłka

2. Data: 2005-10-19 18:11:41

Temat: Re: liście
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> Co robicie z opadłymi liśćmi, szczególnie z tymi gorszymy np.:
orzecha
> włoskiego ???

Na kompost jak leci :)
Jedynie lisci z drzew podejrzanych o jakies powazne porazenie nie
kompostuje.
(jesli takie znajde)

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2005-10-19 18:25:17

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na kompost jak leci :)

Ja akurat zagarniam na klomby i wiosna mieszam z podłożem wierzchnim ...
ale
chodzi mi konkretnie o liście orzecha włoskiego. Do kompostu się nie nadają
ani żeby je pozostawić na ściółkę. Mam sporo spalonych w ognisku, czy takie
można rozsypać pod drzewami lub dodać do kompostu, czy juglon będzie
"wyeliminowany" przez ogień ??

Serdecznie Miłka

4. Data: 2005-10-19 18:33:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ani żeby je pozostawić na ściółkę. Mam sporo spalonych w ognisku, czy takie
> można rozsypać pod drzewami lub dodać do kompostu, czy juglon będzie

Do kompostu spokojnie możesz dodać, byle nie był to stos WYŁĄCZNIE z liści
orzecha. A popiół też bym dodała do kompostu, bo co ma sobie ktoś futro brudzić
biegając? ;)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-10-19 18:35:47

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> [...] chodzi mi konkretnie o liście orzecha włoskiego. Do kompostu się
nie nadają
> ani żeby je pozostawić na ściółkę. [...]

Moze nie sa najlepsze na kompost ale ja sie tym nie przejmuje :)

> Mam sporo spalonych w ognisku, czy takie
> można rozsypać pod drzewami lub dodać do kompostu [...]

Tak

> [...] czy juglon będzie
> "wyeliminowany" przez ogień ??

No pewnie :)

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2005-10-19 18:39:08

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do kompostu spokojnie możesz dodać, byle nie był to stos WYŁĄCZNIE z liści
> orzecha.
No ma się rozumieć że nie tylko liście ...

> A popiół też bym dodała do kompostu, bo co ma sobie ktoś futro brudzić
> biegając? ;)

Jeśli "futro biegając" to tylko koty, ale to i tak bez znaczenia bo już
miał jest na zimę zładowany ;-)
Dobrze że koty czarne :-D

Serdecznie Miłka

7. Data: 2005-10-19 18:42:20

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze nie sa najlepsze na kompost ale ja sie tym nie przejmuje :)

Wiosną znajduje takie nie zebrane liście a już trochę nadgnite,
strasznie śmierdzą i jakoś tak się ciągną :-(
Będzie tego popiołu z trzy taczki a jeszcze jest do palenia ... ziemniaki z
ogniska ... mniam ... mniam :-)

Serdecznie Miłka

8. Data: 2005-10-19 19:07:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> orzecha
>
> Na kompost jak leci :)
> Jedynie lisci z drzew podejrzanych o jakies powazne porazenie nie
> kompostuje.
> (jesli takie znajde)
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Ach te liście z orzecha sąsiada, no cóż,
wysyłam do Warszawy.

Pozdrawia drogą wodną boletus

9. Data: 2005-10-20 07:23:50

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Będzie tego popiołu z trzy taczki a jeszcze jest do palenia ...

Popiół do ogródka to bardzo dobry dodatek,
IMHO - każdy popiół :-))
pozdrawiam, Bogda

10. Data: 2005-10-20 08:21:52

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Co robicie z opadłymi liśćmi, szczególnie z tymi gorszymy np.: orzecha
> włoskiego ???

Nic. I nie zauważyłam, żeby szkodziły w jakikolwiek sposób paprociom
rosnacym pod orzechami.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Re: Przekopac teraz czy na wiosne.
Prośba