luszczyca-zamiast masci tabletki?

1. Data: 2008-09-09 20:57:30

Temat: luszczyca-zamiast masci tabletki?
Od: "nikodem dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

choruje na luszczyce i wkurzaja mnie leki na ta chorobe..tzn masci
kolega farmaceuta powiedzial mi o leku o nazwie neotigason...dos drogi ale
co tam!
owszem pomogl ale bardzo na krotki czas...
sa oprocz tego swinstwa jakies leki na luszczyce podawane dopaszczowo?
maciek

2. Data: 2008-09-10 08:39:15

Temat: Re: luszczyca-zamiast masci tabletki?
Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikt nie odpowiada, to ja odpowiem, chociaż nie leży ten problem w
centrum moich zainteresowań.

Co można stosować, jest napisane tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81uszczyca#Farmakot
erapia

Polecałbym witaminę D i jej analogi - podobno działa.
Jeśli masz niedobór witaminy D (trzeba zrobić badanie), to wtedy
normalna witamina D, jeśli nie, to analogi (tylko czy można je w
Polsce dostać - nie wiem). Zażywanie witaminy D może prowadzić do
hiperkalcemii, więc trzeba sobie
robić poziom wapnia we krwi, a analogi nie powodują hiperkalcemii i
taka ich zaleta.
Opis:

http://ezinearticles.com/?Vitamin-D-For-Psoriasis&id
=1393070

Lekarze jednak pewnie wolą dawać to w maści, bo nie muszą się bawić w
zapobieganie hiperkalcemii.

Na ile są bezpieczne laserowe operacje wzroku ?
Jak to ludziom "odbija" na stare lata-pod wpływem sekty jehowitów
Interpretacja tomografii klatki piersiowej
zakażenie
Kategoria wzroku - pytanie.