mączniak a winorośl

1. Data: 2004-09-13 09:22:19

Temat: mączniak a winorośl
Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wskazane są opryski na winorośli - teraz pod jesień -
która została zaatakowana mączniakiem (rzeczywistym czy nie - hiii)
skoro również na pędach są widoczne ślady choroby (liście opadną to spalę).
A może poczekać do wiosny i wtedy opryskać przeciw mączniakom?

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2004-09-13 10:22:43

Temat: Re: mączniak a winorośl
Od: "Henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wskazane są opryski na winorośli - teraz pod jesień -
Wskazane

> [...]
> skoro również na pędach są widoczne ślady choroby (liście opadną to spalę).
> A może poczekać do wiosny i wtedy opryskać przeciw mączniakom?

Teraz leczniczo, a wiosną profilaktycznie żeby się nie odnowił

Pozdrawiam Henek

3. Data: 2004-09-13 11:48:57

Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
(...)
> Mam ten sam problem ,pryskać a co z gronami winogron? Chyba że dopiero
po
> zerwaniu.

Na moich winoroślach nie ma już gron.

pozdrawiam Krycha

4. Data: 2004-09-13 12:06:57

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Henek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >

> Teraz leczniczo, a wiosną profilaktycznie żeby się nie odnowił

Mam ten sam problem ,pryskać a co z gronami winogron? Chyba że dopiero po
zerwaniu.

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2004-09-13 12:50:05

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@o...poczta.pl> napisał w wiadomości

> Na moich winoroślach nie ma już gron.

To możesz pryskać, a ja cierpliwie poczekać ,widocznie późniejsza odmiana
,albo na Pomorzu później dojrzewają.

Pozdrawiam TeresaR

6. Data: 2004-09-13 20:14:51

Od: "Tomek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ten sam problem ,pryskać a co z gronami winogron? Chyba że dopiero
po
> zerwaniu.

Ja pryskam Siarkolem80.
W/g producenta masz 7 dni karencji, i teoretycznie po tym czasie możesz
zbierac owoce.

Ja jednak mam jakos opory przed jedzeniem posiarczonych winogron. Fobia
jakaś ;)

Pozdrawiam

T.

7. Data: 2004-09-14 00:54:18

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:
> Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> (...)
>>

> Na moich winoroślach nie ma już gron.

Oh! No to widzę poszło na całość!
Spryskaj ostro, a wczesną wiosną powtórz zabieg. Na wszelki wypadek daj 2
razy więcej od tego co proponują w ulotce.
I zastanów się, czy to jest dobre miejsce dla winorośli.
Moja, dopóki rosła na połudnowo wschodniej ścianie, z małą ilością wody,
radziła sobie świetnie. A od kiedy przesadziłem ją na południe, ale za to z
dużą ilością wilgoci z wody spadającej z rynny, łapie grzyba regularnie.
W tym roku, już odtrąbiłem zwycięstwo, aż tu nagle, wystarczyło kilka dni
niepogody w sierpniu i ju ż się pojawił cholerny grzyb.

moon

8. Data: 2004-09-14 07:44:01

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ci63d5$jg1 > >> Mam ten sam problem ,pryskać a co z gronami winogron?
Chyba że
> [...]
> W tym roku, już odtrąbiłem zwycięstwo, aż tu nagle, wystarczyło kilka dni
> niepogody w sierpniu i ju ż się pojawił cholerny grzyb.

Moja rośnie na południowej stronie i raczej w suchym miejscu ,zaszkodziły
jej opady deszczowe ,a było tego sporo.Jest to stara winorośl i chyba
niezbyt odporna na choroby, mam młodszą odmianę, rośnie w dużo gorszym
miejscu i nic jej nie bierze,
żadne grzyby.

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2004-09-14 08:35:41

Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razy więcej od tego co proponują w ulotce.
> I zastanów się, czy to jest dobre miejsce dla winorośli.

W tym roku zachorowała winorośl po raz pierwszy od kiedy rośnie
na mojej działce, czyli od 6 lat.
Nie tyle jest podatna na choroby grzybowe,
co były w tym roku szczególne warunki.

pozdrawiam Krycha

10. Data: 2004-09-14 14:01:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <l...@w...pl> wrote in message

> Spryskaj ostro, a wczesną wiosną powtórz zabieg. Na wszelki wypadek daj 2
> razy więcej od tego co proponują w ulotce.

Dwa razy wiecej? A jesli np. przepis na pieczenie miesa mowi, ze nalezy
je piec w temperaturze 170 stopni, to na wszelki wypadek nastawisz piec
na 340 stopni?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Zdjęcia na konkurs
zdjęcia ze spotkania u Marii autorstwa Rene
róże
Do Janusza Czapskiego
Dawno nie było zagadki