magnolie - co im jest

1. Data: 2012-05-17 20:50:10

Temat: magnolie - co im jest
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy prosił mnie o pomoc w znalezieniu przyczyny niekształtnych liści
magnolii.
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/M
agnilie_Edzia
Ja twierdzę, że to jakiś robaczek, tak zniekształca liście.
Czy potwierdzicie moje podejrzenia?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2012-05-17 21:36:32

Temat: Re: magnolie - co im jest
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 May 2012 22:50:10 +0200, Krycha_net napisał(a):

> [...]
agnilie_Edzia
> Ja twierdzę, że to jakiś robaczek, tak zniekształca liście.

Liście blade, ale trudno tak na podst. zdjęcia (odblaski, połyski) ocenić.
Wygląda na chlorozę, ale czym spowodowaną - nie wiem, być może brak żelaza.
Znaczenie ma, czy gleba jest dostatecznie kwasna itp.
Polecam:
http://www.roslinyakwariowe.pl/artykuly/nawozenie-ak
warium/klucz-do-oznaczania-niedoborow.html
To nic, że dla akwariowych. Poza tym magnolie są kwasolubne - polecane są
do nich szczepionki mikoryzowe, poprawiają one przyswajanie składników
pokarmowych.

Oleandry umarły :(
Co to za roślina?
Benzyna do kosiarki
Myjka cisnieniowa - jaka? Szukam pomocy w doborze.
Połączenie węża z baterią