maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych

91. Data: 2012-05-09 10:37:08

Temat: Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-09 12:36, medea pisze:
> [...]
85478/
ffa3_m.jpg

> Kaefik ci przecieka.

Zakręć albo zakorkuj.

Ewa

92. Data: 2012-05-09 10:39:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 May 2012 12:36:36 +0200, medea napisał(a):

85478/
ffa3_m.jpg

> Kaefik ci przecieka.

Tylko kuchenny.

93. Data: 2012-05-09 10:52:15

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-09 12:39, Ikselka pisze:

85478/
>>> http://farm5.staticflickr.com/4068/4528753003_3c5aa1
ffa3_m.jpg

> Tylko kuchenny.

Strasznie kłopotliwy w obsłudze ten kaef, jak widzę.

Ewa

94. Data: 2012-05-09 11:34:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 May 2012 12:52:15 +0200, medea napisał(a):

85478/
ffa3_m.jpg

> Strasznie kłopotliwy w obsłudze ten kaef, jak widzę.

Raczej nie - mam go tylko w głowie, przy sobie. Kuchennego zbytnio nie
uszczelniam.

95. Data: 2012-05-09 13:35:21

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@g...pl> wrote in message
> Zachęcona ośmielam się zapytać:
>
> Dnia dzisiejszego niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

> Do komunii pierwszej to idzie jedno, ale nakarmić trzeba będzie trójeczkę.
> Dorosłych tak z 15 osób.
> Wino pewnie będzie.
> Rodzinnie, ale chciałabym coś z pazurem.

ale Ci piskle uroslo. To juz komunia??? calkiem sie przeraze jak o weselu
napiszesz.

Gratulacje!

i.
w temacie nie pomoge bo ja z tych, to "zatrudniam" innych do wlasnych
imprez. Taki
"outsourcing" domowy.
Powodzenia.

96. Data: 2012-05-09 13:41:42

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-09 13:34, Ikselka pisze:

85478/
ffa3_m.jpg

> Raczej nie - mam go tylko w głowie, przy sobie.

To teraz wiadomo, skąd te dziury. ;)

Ewa

97. Data: 2012-05-09 13:43:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 May 2012 15:41:42 +0200, medea napisał(a):

85478/
ffa3_m.jpg

> To teraz wiadomo, skąd te dziury. ;)

Kuchnia to najlepiej wentylowane pomieszczenie u mnie - coby się nie
zaczadzić.

98. Data: 2012-05-09 14:31:20

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 09.05.2012 12:09, schrieb medea:

> Nawet bardzo spore te różnice. Tego z Lidla chyba jeszcze nie piłam, ale
> niedawno jedno kupiłam i mam w barku. Przy najbliższej okazji porównam.

> Taką ma zwykle też nazwę, pod którą je kupuję. I o ile dobrze pamiętam,
> to zazwyczaj jest to wino określane jako reńskie (pochodzenia dokładnie
> nie sprawdzam, więc głowy nie dam, że rzeczywiście jest znad Renu).

Chyba 50% upraw nad Renem i Mozelą to właśnie Riesling i z tego grona
jest ten region słynny. W Polsce zwano je winami reńskimi już od stuleci.

> Ale czy to aby na pewno riesling? Nie jestem ekspertem, ale chyba tym
> mianem określa się białe wino wytrawne.

Riesling to rodzaj winogron. Spätlese znaczy, że są późno zbierane (i
dlatego mają więcej cukru w cukrze). Riesling może być wytrawny, ale też
półwytrawny, półsłodki lub słodki. Z win szlachetnych jest jeszcze tzw.
wino lodowe (Eiswein). Na ogół też riesling, ale zbierany po mrozie
(dlatego lodowe), praktycznie są to już rodzynki. Wina takie są jeszcze
słodsze od Spätlese.

> Dla mnie jest bardziej półwytrawne niż słodkie, ale może na takie
> właśnie trafiałam. I dokładnie takie lubię.

> E tam. U mnie się nadaje do wszystkiego.

> Być może, ale to nie ja pisałam o zakrętce jako oznace złego wina. Po
> prostu - my zwykle używamy korkociągu.
> A to lidlowe rzeczywiście ma zakrętkę. Jak przetestuję, to napiszę o
> wrażeniach. ;)

Wina "zakrętkowe" robiono przede wszystkim dla restauracji, gdzie często
chce się wypić lampkę, a nie kupować całą flachę. W międzyczasie trafiły
też "pod strzechy".
Zobacz, czy na tym Lidlowym jest napisane, z jakiego rejonu pochodzą.

Waldek

99. Data: 2012-05-09 14:34:02

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 09.05.2012 10:03, schrieb Theli:
> W dniu 2012-05-07 23:56, Waldemar Krzok pisze:
> [...]
>
> Ja też dziękuję, przepis wygląda na prosty, a my krewetki bardzo :)
> Czy dobrze kombinuję, że pasowałyby również do niej grzanki-kosteczki
> lub groszek ptysiowy?

Jak najbardziej. Do zupy bym osobiście nie dawał, ale grzanki można dać
też w łapkę. Ale to kwestia smaku. Nie bądźmy bardziej papiescy od
Kaczyńskiego ;-)

Waldek

100. Data: 2012-05-09 19:33:02

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-09 16:31, Waldemar Krzok pisze:

> Zobacz, czy na tym Lidlowym jest napisane, z jakiego rejonu pochodzą.

Jest tylko że reńskie, a kropa na miniaturowej mapce wskazuje okolice
Moguncji lub odrobinę niżej. Żadnej dokładniejszej informacji nie
dowidzę. Butelkowane specjalnie dla Lidla. Smaku na razie nie sprawdzę,
bo nie mam towarzystwa, a do lustra nie będę piła. ;)

Ewa

Tak było, bez Ikselek, Dżdżownic.....
batony energetyczne
Gotujcie szczawiową!