mak

1. Data: 2009-06-13 14:08:01

Temat: mak
Od: "Tomaszek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy mak spożywczy (nasiona), stosowany np do ciast, jest szkodliwy? jesli
tak jakie moga byc skutki spozycia zbyt duzej ilosci?

2. Data: 2009-06-14 21:12:56

Temat: Re: mak
Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy mak spożywczy (nasiona), stosowany np do ciast, jest szkodliwy? jesli
> tak jakie moga byc skutki spozycia zbyt duzej ilosci?

Pewnie spać pójdziesz. :)

Ale czy to szkodliwe to nie wiem

--
PawełJ

3. Data: 2009-06-14 21:35:46

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelj" napisał

> Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Pewnie spać pójdziesz. :)
>
> Ale czy to szkodliwe to nie wiem

Nie wydaje mi się. Sławna w dawnych czasach makiwara była produkowana z
suszu makowego, a nie z ziaren. Ziarna nie mają takich właściwości.
Pozdr.
A.

4. Data: 2009-06-15 16:18:42

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomaszek pisze:
> czy mak spożywczy (nasiona), stosowany np do ciast, jest szkodliwy? jesli
> tak jakie moga byc skutki spozycia zbyt duzej ilosci?

Ten mak ktory jest w sklepach to namiastka MAKU, takie trociny jak
wiekszosc zywnosci w sklepach i musialbys tego zjesc z 5 kilo zeby ci
zaszkodzilo. Oczywiscie na Zoladek.
Mak nigdy nie byl szkodliwy wprost przeciwnie.

5. Data: 2009-06-17 21:23:20

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

games pisze:

> Ten mak ktory jest w sklepach to namiastka MAKU, takie trociny jak
> wiekszosc zywnosci w sklepach

?
A prawdziwy mak to jaki mak, czym sie konkretnie różnią?

> Mak nigdy nie byl szkodliwy wprost przeciwnie.

To wiadomo!
Ja jako dzieciak zawsze uwielbiałem makowiec, pod warunkiem że miał w
sobie baaaardzo dużo maku. Te sklepowe makowce nigdy nie były ani nie są
dobre, tylko własnej roboty bez dodatków aromatów to jest TO! :)

STranger

6. Data: 2009-06-18 21:40:39

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "pawelj" napisał

> Nie wydaje mi się. Sławna w dawnych czasach makiwara była produkowana z
> suszu makowego, a nie z ziaren. Ziarna nie mają takich właściwości.

Nie wiem co to makiwara. Wiem natomiast, że jak się makówkę "z pola" urwało
w domu się ją otworzyło dosypało cukru i całą zawartość chlust do otworu
gębowego to się potem szło spać. Rewelacyjny przysmak ale zjedzenie
kilkunastu takich porcyjek zawsze mnie rozwalało.
Podobnie z kutią bożonarodzeniową. raz ją jadłem i wywołała u mnie wielką
senność.

Co do makowców ale i wogóle ciast z piekarni taśmowych STranger ma rację -
czegoś im brakue. Albo maku ,albo sera..

--
PawełJ

7. Data: 2009-06-20 08:18:07

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mak ktory jest dostepny w handlu to odmiana z mala zawartoscia maku w maku.

Jak dlugo trzymac szwy ?
zaburzenia osobowości borderline
rozkojarzenie, pomocy!
Ciekawa pozycja książkowa....