maksymalne ciśnienie krwi przy wysiłku?

1. Data: 2003-05-29 20:49:06

Temat: maksymalne ciśnienie krwi przy wysiłku?
Od: b...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie z tym, że chodzi mi o sportowców a w szczególności kolarzy z
powiększonymi sercami. Mam tę przypadłość. Efekt kilkuletniego treningu. Teraz
postaniowiłem zrobić sobie licencję Masters i trochę się pościgać.
Powiększenie lewej komory i przedsionka serca. Równierz grubość mięśnia
powyżej normy o 2,5mm. Praca normalna, EKG bez zmian.
Bardzo dobrze znoszę wysiłek. Miałem badania Echa serca oraz test wysiłkowy na
którym przy tętnie 150 miałem ciśnienie 250/120. Chociaż jeszcze nie byłem
nawet dobrze rozgrzany. Tętno spoczynkowe ok 50. Max 187.
Ciśnienia krwi mierzę w domu to są wręcz idealne. Dolna granica normy.
Dno oko prawidłowe, wzrok jak na 41 latka super.
Lekarz stwierdził, że ciśnienie za wysokie. Ale skoro serce ma dużo większą
pojemność wyrzutową to gdzieś ta krew musi się podziać.
Szukam tych informacji o ciśnieniu wysiłkowym ale nigdzie znaleźć nie mogę.
Pytałem nawet kolarzy zawodowych ale nie wiedzą bo nawet na testach
wysiłkowych nikt im ciśnienia nie sprawdza tylko EKG i tętno.
Za pomoc będę wdzięczny. Czekam na kolejny test wysiłkowy ale trochę to trwa a
na kolarce to mi się jakoś dziwnie teraz jeździ.