mała Zoska ma problem ;-(

1. Data: 2005-06-23 13:30:40

Temat: mała Zoska ma problem ;-(
Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam taką oto sprawę.
Moja przyjacióolka ma problem ze swoją córeczką, który to9 chciałabym wam
po krótce opisać. Otóz Zośka ma 5 lat. jest fajną, normalnie rozwijająca się
dziewczynką. Może nie jest jakas super otwarta ale kontakt z rówieśnikami ma
dobry. Rodzinka spokojna, żadnych kar cielesnych, wszystkie problemy
wychowwcze rozwiązywane sa w sposób spokojny, dziewczynka jest bardzo
związana z mamą. I teraz przechodze do setna sprawy. Zośka przestała od
dwóch tygodni kontrolować swoje potrzeby fizjologiczne. Krótko mówiąc fajda
w majtki.
Nie jest tak, że robi to po powrocie z przedszkola - w czym można byłoby
się doszukiwać tego, że krepuje sie chodzić do ubikacji w przedszkolu.
Zdarza się to w czasie weekendu w domu , a ostatnio nawet o zgrozo na
basenie. Jest już duza dziewczynką więc sama definiuje problem w ten sposób,
że nie wie co się dzieje, i bardzo by nie chciała aby tak było. lekarz
pediatra ocenił ten problem jako psychologiczny a nie gastryczny.
Co może powodować takie zachownie? W przedszkolu panuje raczej ( oczywiscie
peności nigdy nie mamy ) klimat. Dziecko ma dobre zdanie o nauczycielkach,
do przedszkola chodzi chętnie, spędza tam sporo - bo 8 godzin. Rodzice sa
architektami i ostatnio sporo pracują. Czy to może byc spowodowane tęsknota
( taki bunt ciała ) ??
Poradźcie coś, ??? może podsuńcie jakas ksiązke, artykuł . Zarówno mama jak
i dziecko sa mocno tym zestresowani ;-( i chciałabym jakoś pomóc
pozdrawiam i dziękuje
Aga

1. Data: 2005-06-23 14:51:44

Temat: Re: mała Zoska ma problem ;-(
Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnes <a...@o...pl>
napisała w news:d9edi1$t85$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Mam taką oto sprawę.
> Moja przyjaciólka ma problem ze swoją córeczką,
[...]

Przepraszam, ale _kto_ dokładnie "ma problem"?
Zosia, jej mama czy może problem... kryje się zupeł-
nie gdzie indziej, niż _jesteście_ sobie to w stanie
wyobrazić?

> pozdrawiam i dziękuje
> Aga

JeT.

1. Data: 2005-06-23 15:04:38

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski<j...@p...com>

> [...]
> Zosia, jej mama czy może problem... kryje się zupeł-
> nie gdzie indziej, niż _jesteście_ sobie to w stanie

I po co się czepiasz jakiegoś przygodnego sformułowania wprowadzającego
temat,
skoro z dalszej części listu jasno wynika, że wiedzą, że nie wiedzą, gdzie
się kryje problem?

Paff

1. Data: 2005-06-23 16:07:52

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki <s...@p...acn.wawa>
napisał w news:42bacdcf$0$2121$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
> temat,
> skoro z dalszej części listu jasno wynika, że wiedzą, że nie wiedzą, gdzie

Etat, (albo patix?) - może któryś z was raczy zwrócić uwagę temu panu
na niestosowność jego reakcji (us'ia, rzecz jasna czy nie jasna) ?

1. Data: 2005-06-23 16:23:12

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski<j...@p...com>

> Etat, (albo patix?) - może któryś z was raczy zwrócić uwagę temu panu
> na niestosowność jego reakcji (us'ia, rzecz jasna czy nie jasna) ?

Janie Etjanie, Patiksie Grzegorzu, ogniwa pośrednie, bardzo proszę wyręczcie
JW Jerzego Wściekliznę.

Oj, Ty, Dżecię w Koronie :)

Paff

1. Data: 2005-06-23 17:08:16

Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> Janie Etjanie, Patiksie Grzegorzu, ogniwa pośrednie, bardzo proszę
> wyręczcie JW Jerzego Wściekliznę.
>
> Oj, Ty, Dżecię w Koronie :)

... tak nieśmiało zauważę, że to może być "rewanż" Jetusza w kierunku
Etatusza za "daj głos" - Paffiuszu :)

Na post po zbóju zaprosił
Przemusz

1. Data: 2005-06-23 17:15:00

Od: "patix" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki wrote in message <42bae038$0$2133$f69f905@mamut2.aster.pl>...
>Jerzy Turynski<j...@p...com>

>Janie Etjanie, Patiksie Grzegorzu, ogniwa pośrednie, bardzo proszę
wyręczcie
>JW Jerzego Wściekliznę.

no skoro sam sie domagasz :))))

Tu nie chodzi o to ,ze "czepiasz sie"
JeT-a ale o to ,ze sugerujesz (moze niechcacy)
iz metoda szukania winnych (matka,corka)
i recept poprzez "czytanie w ksiazkach" jest
dobra droga dla rozwiazania tego problemu.
:)))

Czyli jesli dziecko odczuwajac "brak matki"
lub zagrozenie bezpieczenstwa chce zwrocic
na siebie uwage (nieswiadomie) to matka powinna
zajmowac sie (tracic czas) czytaniem zamiast dzieckiem ???
Matka czuje ,ze cos nie tak - ale zamiast poddac
sie instyktowi , ktory w takich razach jest niezawodny,
usiluje zdac sie na suchy papier.

Osobna sprawa to racjonalizacje dziecka na temat
gdzie mu dobrze a gdzie zle - zwlaszcza,ze
rodzic wczesniej zapewne zachwalal przedszkole.

pozdrawiam
patix

1. Data: 2005-06-23 17:19:06

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Przemysław Dębski<p...@g...pl>

> Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> ... tak nieśmiało zauważę, że to może być "rewanż" Jetusza w kierunku
> Etatusza za "daj głos" - Paffiuszu :)

Może. Może jest to jedno i drugie - wielotorowość, panie.

Ale, ale, zgadzam się co najwyżej na rewanż faktycznie w cudzysłowie.
Inaczej światopogląd by mi runął.

P.
:)

1. Data: 2005-06-23 17:39:35

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

patix<n...@p...onet.pl>

> [...]
> iz metoda szukania winnych (matka,corka)
> i recept poprzez "czytanie w ksiazkach" jest
> dobra droga dla rozwiazania tego problemu.

mm
tylko dlaczego 'niestosowne'?

tak czy inaczej, nie sugeruję specjalnego szukania winnych, ale również nie
odsądzam 'czytania książek' całkowicie od czci i wiary, przede wszystkim
dlatego, że nie wydaje mi się, żeby każda ludzka i międzyludzka sytuacja
była aż tak unikatowa, żeby nie można było uchwycić pewnych
powszechniejszych schematów/mechanizmów/whatever i zawrzeć ich 'w książkach'
ku pożytkowi ogólnemu, pod warunkiem, że potem nie stosuje się książkowych
mundrości bezmyślnie (w każdym razie, coś się czasami może trafniejszego
skojarzyć po lekturze)

> [...]
> Matka czuje ,ze cos nie tak - ale zamiast poddac
> sie instyktowi , ktory w takich razach jest niezawodny,

e tam, niezawodny, nawet tyle instynktu nie ma, żeby się zdać na instynkt,
to już może lepiej niech się na niego całkiem nie zdaje

a wracając do samej dziewczynki - czy po paru fajdnięciach (niezależnie od
początkowej przyczyny), przyczyną fajdania nie mogło stać się już głównie
samo dotychczasowe fajdanie, sytuacje, w których się fajdała; stres
spowodowany reakcjami otoczenia, zmartwienie zmartwieniem otoczenia (taka
pętelka nieciekawa, a przecież dość częsta)? strzałka czasu, sprzężenie
zwrotne

p.

1. Data: 2005-06-23 18:28:37

Od: "patix" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki wrote in message <42baf21f$0$2117$f69f905@mamut2.aster.pl>...
>patix<n...@p...onet.pl>
>
>mm
>tylko dlaczego 'niestosowne'?

nie zwrociles uwagi , ze JeT stara sie byc mily ??

przeciez mogl napisac "klasycznie" :

<<tak i owaka przeciez dziecko to nie pralka
i nie da sie go obsluzyc w oparciu o intrukcje
obslugi>>

lub jakos podobnie :)))

a Tobie tez bez ceregieli "klasycznie"

moze chce podjac probe zmiany wizerunku ?

tylko to jest tak jak to bylo na westernach
gdzie najlepszy rewolwerowiec nie mial wyjscia
musial wykanczac wszystkich choc nie chcial
bo nikt mu nie odpuscil - patrz klasyk :)))

pozdrawiam
patix

Niezdecydowana dziewczyna?
Gdzież jest niegdysiejszy Snowden?