malowanie boazerii

1. Data: 2004-03-22 07:16:43

Temat: malowanie boazerii
Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakimi farbami można pomalować boazerię aby nadać jej kolor i odświeżyć. Czy
nadają się do tego farby akrylowe? Jeśli tak to jakie? Czy przed
pomalowaniem wystarczy odtłuścić malowaną powierzchnię czy konieczne jest
przetarcie papierem ściernym?
Wiem, że można to zrobić specjalnymi woskami i bejcą ale chodzi mi o
pomalowanie farbą
Jeannette

1. Data: 2004-03-22 15:53:49

Temat: Re: malowanie boazerii
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jeannette" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
jest
> przetarcie papierem ściernym?
> Wiem, że można to zrobić specjalnymi woskami i bejcą ale chodzi mi o

Woski i bejce można kłaść tylko na surowe drewno, twoja boazeria jak
rozumiem była już kiedyś lakierowana, więc to zdecydowanie odpada.
Odtłuścić w każdym razie trzeba, przeszlifować warto. A potem malować.
Najlepiej nie żadnymi akrylowymi wynalazkami do drewna, tylko
normalnym klasycznym smierdzącym lakierem, akryle do drewna mogą z tym
starym lakierem źle wiązać.

J.

1. Data: 2004-03-22 22:04:17

Od: "Sylwia" <s...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To zależy czy chcesz kryjąco czy laserunkowo.

Jeśli kryjaco to kupujesz farbę akrylową np tikkurilla lub jakąś z mieszalni
i po delikatnym przeszlifowaniu (wzdłuż słoja) powierzchni nakładasz
pędzlem. A na końcu wskazane jest polakierować lakierem akrylowym.
Ja sobię pomaluje w ten sposób starą boazerię na ecru i dodatkowo przetrę
delikatnie papierkiem wzdłuż słoja dla podstarzonego efektu i na to lakierek
półmat.

Wcale nie przeszkadza że na boa jest lakier "smierdziel"!
Wielokrotnie malowałam tak stare meble sosnowe i doskonale się trzymają
malunki, tylko trzeba polakierować właśnie akrylowym!!!

Bejca, bejcolakier się nie nadaje do takiego malowania

palnik
[reklama] czyszczenie dywanow, usuwanie roztoczy z kanap i materacow
kuchnia elektryczna
RATUNEK DLA DZIECKA!!!
skalniak