mama nie moze mowic :(

1. Data: 2004-06-13 15:23:58

Temat: mama nie moze mowic :(
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wieczorem bylo wszystko w porzadku ale od dzis rana nie moze mowic ani
pisac. Jak probuje mowic - wychodza jej tylko dziwne dzwieki, jak
probuje pisac, pisze bez sensu.
Zla jestem, bo jak wezwano pogotowie - lekarz dal tylko tabletki na
obnizenie cisnienia i pojechali. Cisnienie bylo podobno lekko
podwyzszone, ale mama cierpi na nadcisnienie.
Potem sasiad-lekarz po telefonicznej konsultacji z kolega (chyba
neurologiem) wypisal skierowanie do szpitala. Wiec jest mama w
szpitalu. Podobno dostala jakas kroplowke, szkoda tylko ze nie
wczesniej.
Dzisiaj prawdopodobnie nic nie zbadaja bo niedziela :( ale moze bedzie
cos wiecej wiadomo jutro.
Ale chcialam Was prosic o sugestie - byc moze powinnismy cos na wlasna
reke w tej sprawie zrobic - z tego co z googli zrozumialam, w takich
sytuacjach wazne jest szybkie dzialanie, a wiadomo jak to w szpitalach
bywa :(
Mama ma 70 lat.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

2. Data: 2004-06-13 16:20:29

Temat: Re: mama nie moze mowic :(
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

nie jestem lekarzem tylko doswiadczonym przez los czlowiekiem. Wyglada na
jakis udar, nie umiem powiedziec czego, ale trzeba szukac miejsca i znalezc
przyczyne. Jak najszybciej.
Trzymaj sie
MM

3. Data: 2004-06-13 17:01:26

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jun 2004 18:20:29 +0200, m...@p...onet.pl wrote:

>nie jestem lekarzem tylko doswiadczonym przez los czlowiekiem. Wyglada na
>jakis udar, nie umiem powiedziec czego, ale trzeba szukac miejsca i znalezc
>przyczyne. Jak najszybciej.

No dobrze, ale co ja konkretnie moglabym zrobic, skoro mama juz lezy
na oddziale neurohirurgicznym (w szpitalu w Grudziadzu)?
Moze wartoby przeniesc do jakiegos innego szpitala, moze poradzicie
jakis konkretny, albo dobrego lekarza, ktory moglby pomoc. Boje sie ze
tam gdzie lezy trafi na "doktorka" podobnego do tego z pogotowia.
Siadlam do komputera 3 minuty pogoglowalam i wiem ze w takich
przypadkach nalezy jak najszybciej podac odpowiednie leki. Nie na
obnizenie cisnienia lecz bardziej odpowiednie. A facet po studiach
medycznych tego nie wie?

>Trzymaj sie

Dzieki, dzieki za odpowiedz.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

4. Data: 2004-06-13 19:35:14

Od: "Demostenes" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam Anin.

Problem moze byc z mikrokrazeniem w mózgu, wtedy radze zainteresowac sie
Adavin'em - to drogi lek, ale w takich przypadkach najlepszy z dostepnych,
zreszta w Aninie powinni to jak najlepiej ustawic

Pozdrawiam

P.S.: Moja Babunia miala dokladnie takie objawy - jezeli jest to
mikrokrazenie, to powinno sie podac Nilogrin - lek obnizajacy cisnienie w
mózgu.

Jescze raz pozdrawiam.

--
To tylko ten, co chcial cos wiedziec...
d...@n...pl

5. Data: 2004-06-13 21:30:35

Od: "Tomek Tokajski" <g...@...sieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisal w wiadomosci
.
> Mama ma 70 lat.

Spotkalem sie z podobnym przypadkiem w rodzinie. Babcia chorowala, ale
kontaktowala, a pewnego dnia zaniemowila. I wlasnie to byl udar. Szybka
reakcja lekarzy byla wskazana i babcia powrócila do stanu gdzie mogla sie
swobodnie komunikowac.

6. Data: 2004-06-13 21:31:59

Od: "Tomek Tokajski" <g...@...sieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Tokajski" <g...@...sieci.pl> napisał w wiadomości

> Spotkalem sie z podobnym przypadkiem w rodzinie. Babcia chorowala, ale

aha - nie jestem lekarzem, wiec moje rady moga byc nic nie warte i prosze
sie tym nie sugerowac za bardzo:) Tak tylko napisalem skoro taki watek był i
cos mi sie przypomniało

7. Data: 2004-06-13 21:50:59

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Jun 2004 21:35:14 +0200, Demostenes wrote:

> Problem moze byc z mikrokrazeniem w mózgu, wtedy radze zainteresowac sie
> Adavin'em - to drogi lek, ale w takich przypadkach najlepszy z dostepnych,
> zreszta w Aninie powinni to jak najlepiej ustawic
[...]
> P.S.: Moja Babunia miala dokladnie takie objawy - jezeli jest to
> mikrokrazenie, to powinno sie podac Nilogrin - lek obnizajacy cisnienie w
> mózgu.

Trochę nie w porę może i nie w tym miejscu, ale chciałem się dołączyć.

Leczenie w udarze zależy przede wszystkim od tego, jaki to udar. Dlatego
bardzo korzystne jest, jeśli pacjent trafi do ośrodka dysponującego
diagnostyką obrazową - CT (ewentualnie NMR).

O ile rozpozna się udar niedokrwienny - wszystko zależy od tego ile
czasu upłynęło od początku objawów. Jeśli udar jest świeży (do 3 godzin
do momentu podania leku), i nie ma przeciwwskazań do takiego leczenia,
ośrodek dysponuje lekiem i ma doświadczenie w takim leczeniu - można
podać choremu rTPA, lek, który rozpuszcza zakrzep. Problem polega na
tym, że nawet w krajach w których poziom wydatków na ochronę zdrowa
znacznie przewyższa ten polski bardzo niewielu pacjentów z udarem trafia
do szpitala wystarczająco wcześnie.
Jeśli na rTPA jest za późno - pacjent powinien otrzymać aspiryne i
leżeć. I to w zasadzie wszystko, co przy obecnym stanie wiedzy medycznej
można zrobić. Wszystkie inne leki, takie jak wymieniona tu nicergolina
(Nilogrin, Adavin) raczej nie są zalecane w ostrej fazie udaru (w
pierwszych kilku dobach), po pierwsze dlatego, że mogą teoretycznie
wywołać efekt podkradania (czyli rozszerzyć "zdrowe" naczynia, tym samym
wywołując poszerzenie ogniska udarowego, zaopatrywanego przez naczynia
zmienione), a po drugie nie ma dowodów na to, ze działają.

W tej konkretnej sytuacji nie wiemy na pewno, czy udar jest
niedokrwienny, czy krwotoczny. Pytanie brzmi, czy wiedza taka zawsze
jest niezbędna i czy należy ją zdobywać za każdą cenę.

Panuje zasada, że pacjenta z udarem nie powinno się transportować.
Słuszna zresztą, bo transport chorego może pogorszyć jego stan. O ile
stan chorego jest stabilny, a na miejscu nie ma CT, badanie może
poczekać. Niezależnie od tego czy udar jest niedokrwienny czy krwotoczny
w jego ostrej fazie najważniejsze jest to, żeby pacjent był
unierochomiony (leżał), oraz leczenie "internistyczne" (kontrola
ciśnienia, poziomu glukozy, leczenie ew, infekcji itp), a jak sie
domyślam chory o którym pisał inicjator wątku leży i jest pilnowany.

W przypadku udaru niedokrwiennego, pomijając bardzo początkowy jego
okres, tak naprawdę rola lekarza sprowadza się do obserwacji chorego i
diagnostyki przyczyn udaru. Dlatego to, ze pacjent leży i "nic się nie
dzieje" nie oznacza (czy też nie musi oznaczać), że chory jest źle
leczony.

Oczywiście, w każdym szpitalu, w którym leczy się udary, powinien być
tomograf. Nie lekarze są winni temu, ze tak nie jest.

Więcej napisać właściwie się nie da. Mogę tylko trzymać kciuki.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2004-06-13 21:53:49

Od: "Demostenes" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mea maxima culpa...

--
To tylko ten, co chciał coś wiedzieć...
d...@n...pl

9. Data: 2004-06-13 21:56:20

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Jun 2004 23:30:35 +0200, "Tomek Tokajski"
<g...@...sieci.pl> wrote:

> [...]
>kontaktowala, a pewnego dnia zaniemowila. I wlasnie to byl udar. Szybka
>reakcja lekarzy byla wskazana i babcia powrócila do stanu gdzie mogla sie

Mozesz powiedziec, na czym +- polegala szybka reakcja lekarzy?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

10. Data: 2004-06-13 22:12:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Jun 2004 23:53:49 +0200, Demostenes wrote:

> Mea maxima culpa...

Bez przesady.
Nie pisałem po to, żebyś się kajał:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

bole kregoslupa
Cholesterol a alkohol ?
UNBELIVABLE
Czy ktos poddal sie metodzie odchudzania BIB SYSTEM?
implanty kregosłupa