"masa zielona"

1. Data: 2004-09-08 16:20:28

Temat: "masa zielona"
Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadziłem dwa lata temu kilkanaście cebulek frezji. Cięte frezje są
ulubionymi kwiatami mojej żony. W zeszłym roku tylko kilka z nich wypuściło
liście i zakwitło. W tym roku jak poprzednio wczesną wiosną kilka cebulek
wypuściło liście i na tym koniec. Teraz "Idą w masę zieloną" - obfitą. Czy
ktoś ma jakieś doświadczenia z frezjami?

Pozdrawiam,

Wojtek

2. Data: 2004-09-09 03:19:26

Temat: Re: "masa zielona"
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> wypuściło liście i na tym koniec. Teraz "Idą w masę zieloną" - obfitą. Czy
> ktoś ma jakieś doświadczenia z frezjami?

Jak najgorsze. Probowaly kwitnac jesienia, a w zimie wymarzly :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-09-11 12:59:15

Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku zakwitło mi 9 na 10 posadzonych, w tym roku w takich samych
warunkach nawet liście się nie pokazały...

daniel

4. Data: 2004-09-11 13:22:00

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W zeszłym roku zakwitło mi 9 na 10 posadzonych, w tym roku w takich samych
> warunkach nawet liście się nie pokazały...
>
> daniel

Bulwy frezji przeznaczone do sprzedzaży przechodzą proces zwany
preparowaniem.Polega on na przechowywaniu bulw w odpowiednich
temperaturach,przez sciśle określony czas,aby zainicjować powstanie
pąka kwiatowego. Przechowywane w piwnicy przechodzą inny proces,
nazywa sie to przepoczwarczanie.Polega na tym,że tworzy się nowa
bulwa,stara zanika.Jeśli ten proces jestprawidłowy,roślina zakwitnie.
Najlepiej po kwitnieniu bulwy wyrzucić i kupić nowe.
Mirzan

Chryzantemy
Jesienne przesadzanie.
Roundup - nie zaszkodzi?