maseczki - jak często?

1. Data: 2004-01-29 13:00:52

Temat: maseczki - jak często?
Od: "karola " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak częto uzywacie maseczek do twarzy? Ja chyba sie uzalezniłam bo mogłabym
nawet dwa razy dziennie, ale powtrzymuje się i robie sobie maseczkę zazwyczaj
co drugi dzień, czasami codziennie, zastanawiam sie czy aby nie przesadzam i
czy to wogóle ma sens. Czy w ten sposób można sobie zaszkodzić?

1. Data: 2004-01-29 17:54:59

Temat: Re: maseczki - jak często?
Od: "P!k@chu" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

I ja sie chetnie dowiem, bo mam te same watpliwosci.

--
P!k@chu

1. Data: 2004-01-29 18:24:44

Od: "Ligeia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

karola wrote:
> Jak częto uzywacie maseczek do twarzy?

Zależy od stanu skóry. :-) Ja mam cerę mieszaną, skłonną do powstawania
wyprysków. W czasie, kiedy pojawiają mi się jakieś krostki, stosuję mniej
więcej raz na tydzień maseczkę oczyszczającą. Zazwyczaj wystarczą dwa razy,
żeby wygląd cery się poprawił. Natomiast tak generalnie, to używam maseczki
raczej oszczędnie, raz na parę tygodni.

> [...]
> czasami codziennie, zastanawiam
> sie czy aby nie przesadzam i czy to wogóle ma sens.
> Czy w ten sposób można sobie zaszkodzić?

Imho można, bo możesz przesuszyć skórę, albo na odwrót - zbyt mocno ją
nawilżyć. Wydaje mi się, że umiar w pielęgnacji cery to podstawa, a przesada
chyba nigdzie nie osiąga pozytywnych efektów. ;-) Zamiast maseczek rób sobie
peeling, jak mi kiedyś ktoś tutaj doradził. Będzie to miało na pewno
korzystniejszy wpływ na skórę.

--
Ligeia

1. Data: 2004-01-29 18:36:14

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ligeia" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> Imho można, bo możesz przesuszyć skórę, albo na odwrót - zbyt mocno ją
> nawilżyć.

Istnieje coś takiego jak _zbytnie_ nawilżenie skóry???
I jak się przesusza skórę maseczkami?

Zamiast maseczek rób sobie
> peeling, jak mi kiedyś ktoś tutaj doradził. Będzie to miało na pewno
> korzystniejszy wpływ na skórę.

Możesz to jakoś uzasadnić?
Moim zdaniem to zbyt częstym pilingiem można sobie podrażnić skórę o wiele
bardziej niż maseczkami...

pozdrawiam, misiczka

--
Łatwiej utrzymać na języku rozżarzony węgiel
niż słowo sekretne (Sokrates)

1. Data: 2004-01-29 19:30:59

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Istnieje coś takiego jak _zbytnie_ nawilżenie skóry???
istnieje coś w tym stylu- nadmiar bogatych kosmetyków nawilżająacych jest
podejżewany o wywoływanie okołoustnego zapalenia skóry

> I jak się przesusza skórę maseczkami?
nadmierne stosowanie np. maseczek z glinką może nadmiernie
odwodnic/odtłuścić skórę

1. Data: 2004-01-29 19:54:45

Od: "Aeris" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karola " <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jak częto uzywacie maseczek do twarzy? Ja chyba sie uzalezniłam bo
mogłabym
> nawet dwa razy dziennie. Czy w ten sposób można sobie zaszkodzić?

jesli nie sa to preparaty profesjonalne to raczej nic ci sie nie stanie...
chyba ze uzywasz bardzo wysuszajace maseczki, to mozesz sobie buzke
przesuszyc. a jak tak bardzo lubisz maski, to zacznij je robic na cale
cialo - bedziesz miala wiecej zabawy :))

magda

1. Data: 2004-01-29 21:50:16

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> istnieje coś w tym stylu- nadmiar bogatych kosmetyków nawilżająacych jest
> podejżewany o wywoływanie okołoustnego zapalenia skóry

Ale to o czym piszesz to nie jest namiar wody (nawilżenie) tylko innych
składników odżywczych.

pozdrawiam, misiczka

--
Gdy mężczyzna prosi dziś o rękę kobiety,
to znaczy, że resztę miał już wcześniej.

1. Data: 2004-01-29 22:02:56

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to o czym piszesz to nie jest namiar wody (nawilżenie) tylko innych
> składników odżywczych.

czy mam rozumieć, ze wg. Ciebie nawilżanie skóry to dostarczanie jej wody z
zewnątrz czyli z kremu/przy pomocy kremu?

1. Data: 2004-01-30 10:51:05

Od: "karola " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justy troche mnie przestraszyła...
Wiem, ze nie powinno sie zbyt często zmywac twarzy, bo nisczy się jej
naturalną warstwe białkowo-lipidową (?), ale słyszałam też taką opinię, że
skóra z zewnątrz (a więc kremy, maseczki)pobiera tylko potrzebne sobie
substancje, dlatego nie jest szkodliwe (od czasu do czasu, oczywiście)
stosowanie nawet silnych kremów, przeznaczonych dla dojrzałych kobiet.
Więc jak często mozna stosowac maseczki? 2-3 razy w tygodniu, jak zwykle
pisze na opakowaniu? Czy może jest to minimalna częstotliwość, żeby zauwazyc
jakieś efekty, a może można częsciej?

1. Data: 2004-01-30 11:04:25

Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

karola napisał/a w news:bvdcup$5j4$1@inews.gazeta.pl: