Punktowy żel/maść/krem?

1. Data: 2004-01-29 09:49:46

Temat: Punktowy żel/maść/krem?
Od: "Bam" <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam cerę tłustą, chociaż już nie trądzikową, więc czasami zdarząją się
pojedyńćze pryszcze.
Chciałabym jaki sprawdzony preparat na takie niespodzianki.
Myślałam o plasterkach Lysanelu, ale może coś innego?

Pozdrawiam
Barbara

1. Data: 2004-01-29 10:01:30

Temat: Re: Punktowy żel/maść/krem?
Od: "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:bval2s$sv6$1@news.onet.pl,
Bam <N...@o...pl> typed:

> [...]
> Chciałabym jaki sprawdzony preparat na takie niespodzianki.
> Myślałam o plasterkach Lysanelu, ale może coś innego?

Klindamycyna =] To antybiotyk, więc na receptę, ale skuteczność preparatu
jest niesamowita. Dostałam to od "mojej" dermatolog. Wcześniej próbowałam
różnych maści, toników, nawet pasty do zębów (całkiem skuteczne, smaruje się
zarodek pryszcza kropelką pasty na noc, a następnego dnia jest już
wyschnięty -- polecano tę metodę w jakimś programie o drobnoustrojach) i
wielu innych sposobów, a Clindacne załatwiło sprawę od ręki, w dodatku za
kwotę ok. 10 zł jest tubka, której używam od października doraźnie i nawet
ćwierć jej nie ubyło =] Więc polecam wizytę u lekarza.

Pozdrawiam,
Karola

1. Data: 2004-01-29 10:28:25

Od: "Bam" <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl> napisał w wiadomości
03.jasien.net...
> [...]
> kwotę ok. 10 zł jest tubka, której używam od października doraźnie i nawet
> ćwierć jej nie ubyło =] Więc polecam wizytę u lekarza.

I co się dzieje z tym wyschniętym?
Plama po nim pozostaje?

1. Data: 2004-01-29 10:41:38

Od: "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:bvanbi$ib0$1@news.onet.pl,
Bam <N...@o...pl> typed:

>>> Klindamycyna =] To antybiotyk, więc na receptę, ale skuteczność
>>

> I co się dzieje z tym wyschniętym?
> Plama po nim pozostaje?

Pytasz o pastę do zębów? Bo po klindamycynie nie wysycha, tylko po paście.
Nic się nie dzieje, wysycha i znika. Tylko ja bym się bała zbyt często tak
cerę traktować, ze dwa razy spróbowałam metody z pastą do zębów, bo miałam
jakąś ważną okazję i pryszcz mi wybitnie nie leżał, ale odkąd mam antybiotyk
to nie muszę stosować takich barbarzyńskich metod ;]

Pozdrawiam,
Karola

1. Data: 2004-01-29 12:22:08

Od: "Maga" <v...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bam" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chciałabym jaki sprawdzony preparat na takie niespodzianki.
> Myślałam o plasterkach Lysanelu, ale może coś innego?

A ja polecę najstarszą chyba metodę świata, czyli spirytus salicylowy. Przy
okazji dziekuję bardzo grupowiczce, która kiedyś o tym pisała, to dzięki
temu postowi zaczęłam regularnie spirytusu używać na pryszcze i efekt jest
świetny.
Jeżeli tylko czuję, że cos się chce zrobić, przemywam zwilżonym w spirytusie
płatkiem, czasem parę razy w ciągu dnia i najczęściej w ogóle sie nie
pojawia, albo wysycha szybko, a te oporniejsze pryszcze dojrzewają tak, że
wyciska się je jednym ruchem i to w całości, normalnie same wychodzą. Tak
mam właśnie na brodzie, gdzie nie mogłam wygrać z paroma coprawda, ale
wrednymi i nawracającymi pryszczami, teraz jeszcze ciągle mi wyłazi to co
tam było pod spodem, bo były widać głębokie, ale przemywanie tego miejsca
spirytusem salicylowym powoduje, że prawie już tam nie mam pryszczy, a mam
nadzieję, że za jakiś czas w ogóle nie będę mieć. W ogóle mam teraz dużo
ładniejszą twarz, pod tym względem, nawet w tych trudniejszych dniach, kiedy
tego zawsze więcej.
Pozdrówka
Maga

1. Data: 2004-01-29 15:07:13

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pojedyńćze pryszcze.
> Chciałabym jaki sprawdzony preparat na takie niespodzianki.

np. Benzacne 5 lub 10% w zależności od wrażliwoście skóry

1. Data: 2004-01-30 11:55:21

Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałabym jaki sprawdzony preparat na takie niespodzianki.
> Myślałam o plasterkach Lysanelu, ale może coś innego?

Wszelkie plasterki sa grubo przereklamowane. No ale moze to zalezy od
stopnia
Prawde mowiac to niestety na pojedyncze pryszczyki uzywam resztek Davercinu
w zelu.
Wystarczy jedna, punktowa aplikacja wieczorem i rano ani sladu. Znika
pryszczyk, nawet nie wysusza sie, po prostu znika, pod warunkiem ze go dosc
wczesnie wylapalam - czyli na etapie czerwienienia sie skory i maluskiego
zalazka.
Ale jest to lek, antybiotyk na recepte, ktory zabija wszelkie gronkowce i
insze bakteryjki - nawet podobno te zlociste (wlasnie dlatego do mnie
dotarl, jako recepta na niegojaca sie malusienka ranke), wiec nie moglabym z
czystym sumieniem polecic, jesli nie zna sie przyczyn wlasnego pryszczowego
kwitnienia. Jesli sie znajdzie jednak dermatologa i tenze potwierdzi, ze
mozna tak punktowo i bedzie dzialac - to polecam.
Nie wymaga za to zadnych recept 70% spirytus, ktory mi polecila jedna
kosmetyczka. Zaden salicyloiwy, bo ten moze uczulac, jesli cerka wrazliwa.
70% jest i mocniejszy, i o dziwo bezoieczniejszy, o ile sie go stosuje tylko
odrobinie na sam pryszczyk.
Przygotowanie: kupic flaszke 100%, odlac 30% i dolac 30% przegotowanej wody,
moze tez byc woda mineralna.
Jesli juz koniecznie chcemy wysuszac, a niekoniecznie odkazac i leczyc, to
idealne jest paskudztwo o nazwie masc cynkowa. Wysuszy wszystko, ale nie
lubie tego, bo jest okropniaste.
O Benzacne juz ktos chyba wspominal.
A i jeszcze jedno, ale to juz chyba bardziej dla tradzikowcow - rapaholin
(tak to sie pisze?) - chodzi o to, by wspomoc przemiane materii, zolci czy
cos w tym stylu. Ogolnie im lepiej pracuje uklad pokarmowy, tym - podobno -
lepiej wyglada nasza cera.
Nie wierzylam, poki nie zobaczylam na wlasne oczy, jak znajomy sobie tym
tradzik wyleczyl wlasciwie. Oczywiscie lykajac, nie smarujac pryszcze.
To tyle pomyslow, jak cos jeszcze sobie przypomne, dam znac.
Misia

1. Data: 2004-01-30 13:15:05

Od: "Iris" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misia <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
> sam pryszczyk. Przygotowanie: kupic flaszke 100%,
odlac
> 30% i dolac 30% przegotowanej wody, moze tez byc woda

Spirytus dostepny w ogolnej sprzedazy i nazywany
100%-owym ma faktycznie -w zaleznosci od producenta -
ok. 90-92%. Jesli spirytus rozcienczysz woda, to
dostaniesz mocna wodke, a nie ok.70% spirytus. To
kwestia technologii produkcji:)
Nina

1. Data: 2004-01-30 21:03:20

Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iris" <i...@g...pl> napisała:
.
> [...]

[...]
> [...]
> ok. 90-92%. Jesli spirytus rozcienczysz woda, to
> dostaniesz mocna wodke, a nie ok.70% spirytus. To

No to zmieniam terminologie - rozcienczyc, aby otrzymac ok. 70% wodke i tym
pryszczyk potraktowaac. Az do wypalenia.
:))
Misia
PS. I przepraszam za straszne literowki w poprzednim poscie, ale
nieprzytomna chyba bylam :))

1. Data: 2004-02-01 10:18:31

Od: "Aniołek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest taka fajna stronka z poradami i przepisami na domowe "mikstury" na
krostki .dużo świetnych porad
chociaz mnie trochę zszokowały ostatnie informację o składzie kosmetyków
przeciwtrądzikowych.
Przeczytaj również o preparatach witaminowych np. wspaniale na skórę robi
witamina F oczywiście do wewnątrz, preparaty cynku - rozdział "witaminy i
witamino terapia".

http://www.parazyt.gower.pl/acneexpress2003.
http://www2.pwsz.krosno.pl/~henroz/PRYSZCZE2002.htm

Rp. Pasta zasuszająca na pryszcze i opryszczki silna (złuszcza i wysusza,
odkaża)

Citrosept - 5 kropli

Pasta cynkowa z kwasem salicylowym (pasta Lassara) -
1 łyżeczka

Maść pięciornikowa lub Tormentiol - 1 łyżeczka

Olejek lawendowy lub geranium - 3 krople

SP. Składniki wymieszać. Opryszczki lub pryszcze smarować 2-3
razy dz. Jest bardzo silna w działaniu.

Rp. Pasta-korektor zasuszająca punktowa, wybielająca (opryszczki, plamy po
trądziku, pryszcze):

Citrosept - 3-4 krople

Pasta cynkowa z kwasem salicylowym (pasta Lassara) -
1 łyżeczka

Olejek cytrynowy - 7 kropli

Dermatol zasypka - 1 łyżeczka

Tormentiol lub maść pięciornikowa - 1 łyżeczka

Witamina A+D w kroplach - 1 ml

Witamina E w kroplach - 1 ml

SP. Składniki wymieszać. W celu uzyskania gęstej pasty o właściwym odcieniu
dla naszej skóry dodawać na końcu odpowiednio - tormentiol, pastę cynkową
lub Dermatol. Zmiany smarować kilka razy dz..

fryzjer w Krakowie
Ciuszki z Quelle.
Piersi po karmieniu
ziaja