mech!!!

1. Data: 2002-02-16 22:26:14

Temat: mech!!!
Od: "Janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojechałem sobie na działkę i patrzę a tu kurde na trawniku rozpanoszył się
mech i to tak gęsto, że zastanawiam się czy nie zrezygnować z trawy. A jeśli
już wybiorę trawę to poradźcie dobrzy ludzie jak skutecznie zniechęcić toto
do rozmnażania się.

Janek.

2. Data: 2002-02-16 23:01:32

Temat: Re: mech!!!
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Janek" <j...@o...pl> wrote in message news:a4mm77$7jq$1@news.tpi.pl...
> [...]
> już wybiorę trawę to poradźcie dobrzy ludzie jak skutecznie zniechęcić toto

Wybierz mech! Jesli sie sam rozpanoszyl, widac jest lepiej przystosowany do
istniejacych warunkow niz trawa. Zauwaz tez, ze nie musisz wybierac, czy
chcesz mech czy trawe i niszczyc to drugie. Jesli w sposob naturalny utrzymuje
sie mieszanka, mozesz pozostawic mieszanke.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-02-16 23:55:07

Od: "Jan" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:hsBb8.244$wf5.207559@newsfeed.slurp.net...
Są nawozy do trawy z "antymechem", dość skuteczne. Mech ma bardzo określone
potrzeby pokarmowe i szybko ginie, jeśli warunki są nie OK
Lasowy

4. Data: 2002-02-17 10:53:45

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
określone
> potrzeby pokarmowe i szybko ginie, jeśli warunki są nie OK

A ja to jesem za tym, co pisze Michal. Kto powiedział, ze mech jest brzydszy
od trawy!!! ja tam uwazam, ze trzeba szukac rozsadnego kompromisu pomiedzy
marzeniem o sadzeniu w Polsce gajow oliwnych a rzeczywistością urody perzu.
Wojtek Pa

5. Data: 2002-02-17 14:36:57

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Na mchu leży się o wiele przyjemniej niż na trawie!

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

6. Data: 2002-02-17 21:31:34

Od: "Marcin K." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jeśli
> już wybiorę trawę to poradźcie dobrzy ludzie jak skutecznie zniechęcić
Jesli mech tak bardzo przeszkadza, to:
mozna zastosowac gotowe srodki, ktorymi sie podlewa;
albo, dokladnie wyczesac darn znajlepiej za pomoca aeratora, posypac z
wierzchu ziemie mieszanka piasku z dodatkiem niewielkiej ilosci kredy(o ile
ziemia jest kwasna), grabkami "wgrabic" mieszanke w darn.
Jesli trawnik jest w miejscu zacienionym, to bedzie trudno, trawa bedzie
rosla wtedy wolno, a mech ladnie.

Pozdrawiam
Marcin K.

7. Data: 2002-02-18 17:59:45

Od: "Joanna Baluszek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pojechałem sobie na działkę i patrzę a tu kurde na trawniku rozpanoszył
się
> mech i to tak gęsto, że zastanawiam się czy nie zrezygnować z trawy. A
jeśli

Ja bym tam chciala mech. Nie trzeba przycinac.
aska
p.s. najlepiej jaky byl ciemnozielony :)

8. Data: 2002-02-19 17:28:50

Od: "Janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już jestem pewny - ja też wolę na mchu!

Serdecznie dziękuję za szczere rady!!!

Janek

9. Data: 2002-02-20 18:52:23

Od: "Sławosz" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trawa lubi ziemie lekko kwasna o odczynie ok.5,5pH.Mech lubuje sie w kwasnej
ziemi.Dlatego co roku (przelom zimy i wiosny) powinno dokonywac sie
tzw.wapnowania zachowawczego w ilosci 50-100g. weglanu wapniowego lub wapna
hutniczego na 1m2 trawnika. Podobno bardziej skutecznym sposobem na szybkie
pozbycie sie mchu jest siarczan zelaza, pedy mchu szybko obumra i mozna je w
trywialny sposob wygrabic.Siarczan zelaza latwo rozpuszcza sie w wodzie i za
pomoca konewki mozna go szybko rozprowadzic po trawniku.
Pozdrawia Slawosz

Użytkownik Janek <j...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4mm77$7jq$...@n...tpi.pl...

10. Data: 2002-02-21 08:45:52

Od: "Joanna Baluszek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> [...]
szybkie
> pozbycie sie mchu jest siarczan zelaza, pedy mchu szybko obumra i mozna je

1. Gdzie sie kupuje: weglan wapnia, wapno hutnicze lub siarczan zelaza?
(przypuszczam ze to jest to samo co sie laduje do jakichs srodkow
pielegnacji trawnikow (jakich?) i nadaje sie temu ladna, marketingowa nazwe,
czy tak?)
2. czy ktos moze potwierdzic ze tak naprawde powinno sie robic?

Jak na razie moj trawnik mozna podzielic na kilka stref:
- sama trawa
- sam mech (glownie pod drzewami)
- trawa + mech (jedno trzeba wyplenic)
- trawa + koniczyna (koniczyne trzeba wyplenic).

czy koniczyne tez zniszcze w podany powyzej sposob?

pzdr
aska

szpaki
Brokuly, a wlasciwie ich kielki ;)