mercilon cd

1. Data: 2001-09-04 12:21:32

Temat: mercilon cd
Od: "amelia" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

proszę was bardzo o opinię...
jak to jest z przerwami w przyjmowaniu tabletek?
zetknelam sie z dwoma zupelnie przeciwstawnymi opiniami, jedna jet taka - ze
po roku należy przynajmniej na miesiąc przestac brac tabletki, druga - ze
przy tabletkach z mala dawką hormonów - takich jak cilest czy mercilon
niekoniecznie trzeba robic takie przerwy,
moja poprzednia lekarka mowila ze niekoniecznie trzeba odstawiac na
miesiac - wiec od 2 lat przyjmowalam je ciagle, zmienilam lekarza i wyniki
badan wyszly kiepskie - tj podwyższony poziom bilirubiny , proba watrobowa
tez niezbyt dobrze, nie znam na normach - powiedziala ze podwyższone sa
nieznacznie
moje kolejne pytanie - czy oznacza to ze juz nie bede mogla nigdy przyjmowac
tabletek antykoncepcyjnych, czy jest to chwilowa "niedyspozycja wątroby"?

dzieki za opinie

2. Data: 2001-09-07 09:07:56

Temat: Re: mercilon cd
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Hej !
Nie przejmuj się, wyniki trzeba powtórzyć za jakiś czas i gdy będzie w normie
wrócić do pigułek. Nie jest to przeciwwskazanie "raz na zawsze". A opinie
rzeczywiście są różne i to wśród lekarzy jak i wśród przedstwicieli firm
farmaceutycznych, którzy zapewnią Cię że ich tabletka jest THE BEST .(chodzi o
przerwy). Generalnie jeżeli kobiecie zależy na długotrwałej antykoncepcji
(kilka lat) - po 1 roku przyjmowania tabletek robi się badania : morfologie
krwi, bilirubinę całkowitą i próbę tymolową, enzymy :AspAT i ALAT. Jeżeli jest
w porządku - można kontynuować tabletki. Często jednak zaleca się zrobienie 1
lub 2 miesięcznej przerwy (nawet przy prawidłowych wynikach) i to nie tylko ze
względu na "oddech" dla wątroby , ale również (i to nie wiem czy w tej sytuacji
nie jest ważniejsze) - na możliwość wznowienia na 1 lub 2 cykle funkcji
jajnika. Potem znowu można go wyłączyć łykając "jajnik w proszku".

Pozdrawiam
Agnieszka

3. Data: 2001-09-07 10:09:33

Od: "muraska" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ze moze troche nie na temat:

zaczełam przyjmować juz drugie opakowanie mercilonu (przedtem miałam
spiralkę) i ciągle mam nudności, czy to normalne?

muraska

4. Data: 2001-09-07 11:38:51

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "muraska" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Przepraszam, ze moze troche nie na temat:
>
> zaczełam przyjmować juz drugie opakowanie mercilonu (przedtem miałam
> spiralkę) i ciągle mam nudności, czy to normalne?

może Tobie ta pigułka nie pasuje...ja nie miałam mdłości.
Czemu zrezygnowałaś z wkładki, jesli można zapytać?
(może napisz mi na priv)

pozdrawiam
Basia

Sport - terapia ruchem