męty w oku - raz jeszcze

1. Data: 2002-11-16 22:27:46

Temat: męty w oku - raz jeszcze
Od: d...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że ktoś pytał ostatnio o ten problem...
ale zapytam jeszcze raz...

Otóż od kilku lat widzę jakieś plamki,
przemieszczające się wraz z ruchem gałki ocznej.
Problem odczuwam niezależnie od pory dnia,
czy zmęczenia, po prostu cały czas.
Najbardziej męczy mnie to przy czytaniu...
Byłam u okulisty dwa razy -
diagnoza :
zmętnienie ciałka szklistego.
Dostałam jakies krople, które podobno mam zapuszczać
do oczu na stałe, ale od pewnego czasu nie wpuszczam,
nie pamiętam dokładnej nazwy.
Druga pani doktor powiedziała mi, że niektórzy
mają właśnie takie ciałko szkliste,
i nie ma na to lekarstwa, trzeba się przyzwyczaić.
Poleciła mi okulary blue-blockery, z fotochromami...

Problem w tym, że ja wciąż nie mogę się do tego przyzwyczaić,
trudno mi się uczyć...

Jak temu problemowi zaradzić ?
Czy naprawdę nie ma na to sposobu ?

Pozdrawiam
i dziękuję.

2. Data: 2002-11-17 07:48:19

Temat: Re: męty w oku - raz jeszcze
Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Poleciła mi okulary blue-blockery, z fotochromami...
>
> Problem w tym, że ja wciąż nie mogę się do tego przyzwyczaić,

Niestety na zmetniałe0 ciałko szkliste nie można nic poradzić. Jedynie
stosować kropelki... Może kiedyś ktoś mądry coś wymyśli, bo niestety dużo
osób cierpi z powodu "mętów" ;(

3. Data: 2002-11-17 17:52:07

Od: zuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Nov 2002 08:48:19 +0100, "Tusia" <f...@i...pl>
wrote:

>Niestety na zmetniałe0 ciałko szkliste nie można nic poradzić. Jedynie
>stosować kropelki... Może kiedyś ktoś mądry coś wymyśli, bo niestety dużo
>osób cierpi z powodu "mętów" ;(

A skąd to się bierze?

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl

"Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

4. Data: 2002-11-17 19:15:09

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd to się bierze?
>
> --
> zuko / Shark von Cygnus

Przyczyny moga byc rozne, jest duzo mozliwosci. Moze to byc spowodowane inna
choroba ukladowa. Przyczyna moze byc np. zapalenie blony naczyniowej.
Zmetnienie ziala szklistego wystepuje tez u 2-3% populacji po 60 roku zycia,
na skutek starzenia sie ciala szklistego, bardziej narazone sa kobiety.
Przyczyne u danej osoby moze okreslic jedynie lekarz po dokladnym badaniu.

5. Data: 2002-11-18 09:27:28

Od: "peter" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przyczyne u danej osoby moze okreslic jedynie lekarz po dokladnym badaniu.

Aaa tam! Oko jest tak niesamowicie wrazliwe na wszelkie infekcje, ze
opowiadanie o chorobach ukladowych (nie mowie, ze to nie jest prawda - bo
jest) nie ma tu wiekszego sensu. Wystarczaja - czeste infekcje gardla,
prochnica zebow (!), zapalenia ucha itd. Bardzo duzy wplyw ma praca przy
komputerze czy aparaturze medycznej emitujacej promieniowanie. No i jeszcze
tysiac innych czynnikow o mniejszym znaczeniu.

Pozdrawiam grupowiczow,
piotr.

6. Data: 2002-11-18 11:45:15

Od: "mpj" <t...@t...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam to od 15 lat (mam 35)
nie leczylem i nie wiedzialem co to jest
chyba ta choroba (?) nie postepuje (przynajmniej u mnie)
czy isc z tym do okulisty?
mam choroby tzw. autoimmunologiczne - byc moze jest jakies powiazanie?
artur

7. Data: 2002-11-18 21:55:13

Od: zuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Nov 2002 10:27:28 +0100, "peter" <y...@p...onet.pl>
wrote:

>prochnica zebow (!), zapalenia ucha itd. Bardzo duzy wplyw ma praca przy
>komputerze czy aparaturze medycznej emitujacej promieniowanie. No i jeszcze
>tysiac innych czynnikow o mniejszym znaczeniu.

No właśnie ja dużo siedzę przy kompie, jestem studentem i od jakiegoś
pół roku mam toto. I tak nie bardzo wiem co z tym zrobić :( Czy to ma
tendencje do hm... "powiększania" się? Znaczy czy tych mętów może
robić się więcej?

8. Data: 2002-11-18 22:57:32

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pół roku mam toto. I tak nie bardzo wiem co z tym zrobić :( Czy to ma
> tendencje do hm... "powiększania" się? Znaczy czy tych mętów może

Zacznijmy od podstawowej sprawy a nie od razu od infekcji. Plywajace przed
okiem plamki, smiecie, koleczka czy inne rzeczy sa metami w ciele szklistym,
ale ich powod jest zupelnie inny. Otoz sa to substraty przemiany materii, a
komora, w ktorej znajduje sie cialo szkliste nie potrafi sie ich szybko
pozbywac. I stad rowniez u mlodych ludzi mety sie pojawiaja. Oczywiscie ich
ilosc jest z reguly niewielka, ale nie mozna zaprzeczyc, ze sa upierdliwe i
przeszkadzaja. Najczesciej je mozna zauwazyc na jasnym tle_ sniegu, firance,
suficie, rowniez na tle monitora ekranowego czy tez ksiazki.
Bledem jest twierdzenie, ze powstaja one z powodu uzywania komputera i
jakies teorie o promieniowaniu sa tu bezsensowne.

Druga przyczyna jest powstanie metow po nawet dorbnym urazie, gdy dochodzi
do nawet malego uszkodzenia sciany naczynia krwionosnego, z ktorego malutka
kropelka wydostanie do szklistki, rozproszy sie a potem generalnie zmienia
na ciemne, pokryte barwnikiem mety.

Na 3 miejscu sa ludzie z krotkowzrocznoscia - u nich mety sa czeste i
bardziej zauwazalne - sa efektem tego, ze oko jest zbyt dlugie, a wiec
komora ciala szklistego jest wieksza niz powinna a ilosc szklistki
niezmieniona - powstaja pekniecia w ciele szklistym i czasteczki oddzielone
lapia barwnik i pojawiaja sie juz jako dobrze widoczne mety.

Dopiero na 4 miejscu sa mety jako efekt zapalenia blony naczyniowej -
generalnie obojetne, czy w zwiazku z infekcja czy tez jako odzew
immunologiczny na chorobe ukladowa. Tu sa juz powazne objawy, gdyz mety sa
wielkie i trudne do pozbycia sie. Czesto nalezy wtedy , po okresie leczenia
farmakologicznego, przeprowadzac operacje wymiany ciala szklistego.

Reasumujac - mety w wiekszosci przypadkow sa prozaicznymi objawami, ktore z
jednej strony lubia przeszkadzac, z drugiej zas potrafia sie skryc na
obwodzie i dluzszy czas nie dawac dolegliwosci. Nalezy sie do tego
przyzwyczaic - niekiedy podaje sie krople przyspieszajace ich wchlanianie.
Przy powaznych schorzeniach konieczne jest dlugie leczenie okulistyczne -
nie miejsce tu na konkrety - nalezy byc pod stala kontrola specjalistyczna.

casus

9. Data: 2002-11-19 08:06:54

Od: "peter" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bledem jest twierdzenie, ze powstaja one z powodu uzywania komputera i
> jakies teorie o promieniowaniu sa tu bezsensowne.

no wiec nie plec bzdur i zajrzyj do podrecznika z okulistyki i/lub chorob
wewnetrznych i/lub poszukaj w sieci. a pozniej zaprzeczaj. promieniowanie
jest zawsze wymieniane jako jeden z istotnych czynnikow wywolujacych
powstawanie metow w ciele szklistym.

piotr.

10. Data: 2002-11-19 23:09:39

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "peter" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wewnetrznych i/lub poszukaj w sieci. a pozniej zaprzeczaj. promieniowanie
> jest zawsze wymieniane jako jeden z istotnych czynnikow wywolujacych

Nie gniewaj sie - jestem specjalista chorob oczu. Podaj mi , ktory z
podrecznikow okulistyki o tym pisze, ze promieniowanie z monitorow
komputerowych wywoluje mety w ciele szklistym. Jezeli juz tak szukasz w
sieci, to polecam rowniez cokolwiek o promieniowaniu. Po pierwsze...na oczy
podczas pracy przy monitorze komputerowym dziala tylko i wylacznie
promieniowanie cieplne, jezeli zachowa sie standard poslugiwania sie
monitorem wg WHO ( 50 cm od monitora ). Kazde inne zatrzymuje sie na
odleglosci cca 25-30 cm, wiec nie siega oczu. Jest jeszcze promieniowanie
jonizujace - ale ono praktycznie tylko przyspiesza krazenie czasteczek kurzu
przed okiem, stad nie jest bezpieczne dla alergikow.
Jezeli masz lepsze argumenty chetnie przeczytam
casus

Cilest [?]
Gruczoły sutkowe u dziecka
Wady wymowy